Flat of "normale" monitor

Pagina: 1
Acties:

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben van plan een nieuwe monitor te kopen, ik heb er nu 1 van CTX, die is op zich best wel wazig, met beeld enzo. Ik denk nu aan een mooie platte monitor 17 inch. Of zijn ze ook wel groter te krijgen zo ja maakt dit veel uit, of is 17 groot genoeg, en hoe zit dit met de lichtinval? Heb je er veel last van of niet?

En een beetje prijs indicatie zal ook altijd wel fijn zijn.

Hoe zit het in spellen?? Ik heb wel gehoord dat TFT-schermen er minder geschikt voor zijn, maar in welke mate is dit een probleem??

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 09:44
Ik ben ook wel benieuwd naar de verschillen, dan wil ik er alleen nog een klein item bijplaatsen:
Hoe zit het in spellen?? Ik heb wel gehoord dat TFT-schermen er minder geschikt voor zijn, maar in welke mate is dit een probleem??

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 20:09 schreef schumacher het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd naar de verschillen, dan wil ik er alleen nog een klein item bijplaatsen:
ik heb op school op flatscreens unreal tournament, wolfenstein (RTC) en andere multiplayer games gespeeld .. op school ja >:) maar het lijkt dan net of je beeld golft net als op zee :9 zo vind ik het...kvind een gewoon scherm veel duidelijk...TFT bibbert ook

• XippIX
  • Niet online
ligt dit niet aan video kaart enzo?

Het moet dus wel echt gaan over de monitor zelf geen mooie verhalen over videokaarten enzo, puur de monitors.

• svanuden
  • Laatst online: 08-05-2024
Ja het ligt aan de reactie tijd van de monitor. alleen als je de nieuwste en duurdste hebt dan kan het nog wel eens interessant worden. Ik heb zelf ervaring met de "Duurste" Hp 19 TFT maar daar ben ik niet zo over te spreken..... |:( veel te duur en geen gezicht.

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Je kan ook gewoon een platte crt monitor kopen. Beter beeld en veel goedkoper. Ze zijn natuurlijk wel een stuk groter maar Philips heeft ook een stel compacte 17-Inchers

Ik heb een 17 Inch Philips107T voor 270 Euro bij goeiekoop.nl gekocht. (Was in augustus vorig jaar).

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Verwijderd

TFT is niet bijzonder geschikt om spellen mee te spelen. Waarom niet zul je denken: omdat het beeld bestaat uit soort lampjes, die lampjes moeten zichzelf ook doven als het beeld wegvalt.
Wat gebeurt nu bij spellen; je krijgt een rare waas over het scherm.
Bijvoorbeeld als er een wit balletje snel over je scherm heen zwaait zul je bij TFT schermen nog een lijn erachter zien.

Dit is natuurlijk niet wat je wilt! :)
Wat ik je dan aanraad is een CRT scherm met vlakke beeldbuis: die zijn super! :9
Heb je natuurlijk wel last van diepte, maar toch... ;)

Nee, waarschijnlijk wil je echt een TFT scherm, in dat geval om je vraag te beantwoorden of er ook nog grotere zijn dan 17": jazeker wel! :) Wat denk je van een 22" inch TFT schermpje; wel vrij prijzig uiteraard! ;)

• XippIX
  • Niet online
TFT en CRT scherm ????????? wat is nou precies het verschil :? crt lomper? iemand pics?

Edit: http://images.google.com/images?q=crt&hl=en

niet echt vlak lijkt mij het 3de plaatje

Verwijderd

Platte beeldbuis (CRT)

Werk er nu al maanden mee, wil nooit meer anders
(Phillips 107P)

• XippIX
  • Niet online
en de prijs?

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 20:25 schreef XippIX het volgende:
TFT en CRT scherm ????????? wat is nou precies het verschil :? crt lomper? iemand pics?

Edit: http://images.google.com/images?q=crt&hl=en

niet echt vlak lijkt mij het 3de plaatje
Neehee! ;)

Vlakke beeldbuis bij een CRT monitor (is dus een normale monitor met 'kast') wil niets meer zeggen dat het beeld 100% vlak is, net als bij een Trinitron beeldbuis van Sony bijvoorbeeld.

Pics kun je vinden op (noem er maar eentje... ;)) www.iiyama.nl.

• XippIX
  • Niet online
bedankt :)

alleen b.v. deze van philips wordt ook flat screen genoemd (crt). Vind ik dus echt niet!
Afbeeldingslocatie: http://www.comwebtech.com.au/online/images/phil107emon.jpg

en als ik alles nu goed heb is een flat screen hetzelfde als een LCD? of is dit weer anders?

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 20:34 schreef XippIX het volgende:
bedankt :)

alleen b.v. deze van philips wordt ook flat screen genoemd (crt). Vind ik dus echt niet!
[afbeelding]
Is het ook niet... :P

• Mickos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2015
Op donderdag 10 januari 2002 20:10 schreef Zurrik.com het volgende:

[..]

ik heb op school op flatscreens unreal tournament, wolfenstein (RTC) en andere multiplayer games gespeeld .. op school ja >:) maar het lijkt dan net of je beeld golft net als op zee :9 zo vind ik het...kvind een gewoon scherm veel duidelijk...TFT bibbert ook
Hier met TFT scherm gewoon niet bibberend heel mooi uitziend beeld. :)

• XippIX
  • Niet online
en waarom geen LCD?

Verwijderd

CRT = Cathode Ray Tube (stralenkanon..)
deze kan je in de vissenkomversie krijgen en de de Diamandtron/trinitron versie, ook wel vlakke beeldbuis genoemd. Bekend kenmerk: de twee horizontale draadjes...

TFT = Zo'n plat zuinig scherm die wat "nagloeit"

Verwijderd

Ik heb mijn Hercules ProphetView 720 (Flatscreen)binnen en ik heb absoluut geen last van 'geblur'

Verwijderd

eej pjanssen, vertel eens wat meer over die prophetview 720, ik hoor er vrij weinig over namelijk. Ik wil misschien ook dat monitortje kopen, alleen blijkt het dat het contrast en helderheid veel te laag staat en dat dus bij donkere spellen zoals quake 3 etc. het veel te donker is ookal staat alles op z'n lichts.

Vertel, vertel... en wees objectief :)

• XippIX
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 20:56 schreef PJanssen het volgende:
Ik heb mijn Hercules ProphetView 720 (Flatscreen)binnen en ik heb absoluut geen last van 'geblur'
Wow is dat deze? COOL MAN! euh... wat kost ie?

Afbeeldingslocatie: http://www.golem.de/0109/15699-pv720.jpg

maar geen 17 inch of wel? Ze zeggen dit:
15 (38.1 cm Diagonal Viewable) Similar to 17 Tube monitor. Maar wat bedoelen ze nou, dat ie er gelijk aan staat of iets anders?

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 22:03 schreef XippIX het volgende:

[..]

Wow is dat deze? COOL MAN! euh... wat kost ie?

[afbeelding]

maar geen 17 inch of wel? Ze zeggen dit:
15 (38.1 cm Diagonal Viewable) Similar to 17 Tube monitor. Maar wat bedoelen ze nou, dat ie er gelijk aan staat of iets anders?
Letterlijk vertaalt staat dat hij gelijk is aan een 17" CRT scherm.

Het is wel zo dat de onbruikbare rand van huidige CRT schermen iets kleiner is dan vroeger. Een 17" CRT heeft tegenwoordig een beeldoppervlakte van 16".
Er gaat dus ongeveer 1" verloren aan het kader.

Vroeger kon dat nog eens verschillen van merk tot merk.

• XippIX
  • Niet online
16 inch is wel een beetje afwijkend of niet?

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 19:08 schreef XippIX het volgende:
16 inch is wel een beetje afwijkend of niet?
'k Ben niet goed mee wat je bedoelt?

• XippIX
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 22:28 schreef Thommy het volgende:

[..]

Letterlijk vertaalt staat dat hij gelijk is aan een 17" CRT scherm.

Het is wel zo dat de onbruikbare rand van huidige CRT schermen iets kleiner is dan vroeger. Een 17" CRT heeft tegenwoordig een beeldoppervlakte van 16".
Er gaat dus ongeveer 1" verloren aan het kader.

Vroeger kon dat nog eens verschillen van merk tot merk.
16 inch dus, wel een beetje apparte maat of niet?

Verder nog tips voor mensen ???

Verwijderd

Ik heb niet alles posts gelezen

Volgens mij is er een TFT schermpie van Hercules die wel super geschikt is om spellen op te spelen!

Echt mooie kwaliteit hoor! Ik wou er eerst ook niet aan, maar ik heb een tijdje terug een poosje geholpen op mn ooms programmeer bedrijf achter zon TFT van Lite-On. Echt voor fotoshop en proggen is het lomp fijn! Voor spellen duz zon hercules nemen!

• XippIX
  • Niet online
ook voor programmeren? en ik denk dat je toch wel voor een lcd 1500 piek kwijt bent of niet?

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 20:00 schreef XippIX het volgende:
ook voor programmeren? en ik denk dat je toch wel voor een lcd 1500 piek kwijt bent of niet?
zo iets ben je wel kwijt idd

• VIsje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 07:12

VIsje

keeper s.v. de Glind 2

Heb hiero een Viewpanel VE 150mb staan.
En in spellen ben ik alleen maar vooruit gegaan.
En zo duur koste hij niet 1200 piek voor 15"
(nouja mij koste het niks me baas betaalde >:) Heb de tofste baas :P )

I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid, die Hercules,deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1010781696

was 572 E, excl verzendkosten. Voor een TFT niet erg duur dus. ik heb hem naast een 17" van Philips gehouden en hij was bijna even groot, scheelde echt milimeters :)
het is ZEKER EEN AANRADER !!!!!!! Echt een super relaxed scherm

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op vrijdag 11 januari 2002 21:43 schreef PJanssen het volgende:
Even voor de duidelijkheid, die Hercules,deze:
[afbeelding]

was 572 E, excl verzendkosten. Voor een TFT niet erg duur dus. ik heb hem naast een 17" van Philips gehouden en hij was bijna even groot, scheelde echt milimeters :)
het is ZEKER EEN AANRADER !!!!!!! Echt een super relaxed scherm
ziet er idd mooi uit

/dev/null

Verwijderd

ja mooi issie zeker, maar wat voor ervaringen heb jij met het feit dat het beeldscherm door de fabrikant te donker is ingesteld. Want in spellen zoals cs en quake 3 wil ik toch nog wel ff wat hoofdjes in het donker kunnen poppen ;)

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 19:43 schreef XippIX het volgende:

[..]

16 inch dus, wel een beetje apparte maat of niet?
Is niet zo'n heel speciale maat hoor maar voor een CRT reken je helemaal anders dan voor een LCD.

Voor een crt ben je gewoon om maten als 14", 15", 17", 19", ... te zien maar dit is de volledige beeldbuis, niet enkel het zichtbaar vlak.

Gemiddeld moet je 1" afnemen. Dus een 15" => 14", een 17" => 16" en een 19" => 18".

Bij oudere schermen ging daar soms wat meer af. Daarom dat sommige 17" crt schermen ongeveer dezelfde beeldschermoppervlakte hebben als een 15" tft.
Pagina: 1