Toon posts:

Pompje water koeling krachtig genoeg??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey Modders,

Ik wil gaarne even wat weten van de experts op wc! Ik heb serieuze plannen om eens wat met water koeling te expirimenteren en vroeg me af wat voor een pompje ik daar voor moet hebben. Ik heb nu een 600l/h pomp(je) liggen, maar weet niet of ik daar mijn koeling lekker mee op gang kan houden!!

Het gaat me niet echt om het OC, maar meer voor de ervaring... Dus hij zal het niet echt druk krijgen.... :)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 15:35
moet voldoende zijn, let wel dit is niet de effectieve doorstroom die zal de helft of meer lager zijn....

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan moet ik het maar met dit pompje doen.... Nog twee andere vragen... Een vriend van mij is loodgieter en die gaat het allemaal een beetje netjes fabriceren en aansluiten, maar we vroegen ons nog twee dingen af... Is het gebruik van een reservoir noodzakelijk (of wat zijn de voordelen ervan?) en hij kan waarschijnlijk aan een terugslag cylinder komen, je weet wel een soort expansie vat, maar dan alleen om leidingen tebeschermen... Is dit wenselijk in verband met uitzetting van het water door warmte??

Verwijderd

Ik ben van zin een Eheim 600l/uur of een SICCE 600l/uur te nemen . Is die Eheim veel beter als die SICCE , en is het interessant om te investeren in een 1300l/uur

Verwijderd

De meningen hierover verschillen nogal. De mijne is dat een 600L/uur pomp (hou je ca. 250L/uur effectief van over) ruim voldoende is. Zelf draai ik nu met een 800L/uur pomp.

Een reservoir is niet perse noodzakelijk, wel makkelijk met vullen enzo. Voor je uiteindelijke temperatuur scheelt het nauwelijks.

Dat terugslagding heb je niet nodig. Het beetje dat je water uit zou zetten kan al opgevangen worden door enkele centimeters slang, of een centimetertje lucht in je reservoir.

Mocht je kiezen vor een inline-systeem (scheelt je de ruimte voor een reservoir), dan moet je wel een goed systeem inbouwen voor het vullen en afvangen van lucht. Als je vriend toch loodgieter is, zoek dan eens op mijn oplossing ('airtrap dabit' moet werken). Misschien is het iets voor je.

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 07:11
Ik heb hier een 370 l/uur pompje :P Die heb ik inmiddels gemod naar zo'n 600 l/uur.

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-05 09:40

scorpionv

This space for rent

Op donderdag 10 januari 2002 21:26 schreef Mad_Demon het volgende:
Ik heb hier een 370 l/uur pompje :P Die heb ik inmiddels gemod naar zo'n 600 l/uur.
Gemod? Van 220 naar 380 ofzo :+ De verhouding klopt wel ongeveer ;)

En ontopic, 600 liter/uur is genoeg, ik draai nu nog met 1300l/h maar als ik weer eens geld over heb gaat er een Eheim 600 of 800 liter/uur in.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 07:59
Ik heb een dompelpompje nodig dat water 80 cm omhoog kan pompen met voldoende snelheid (effectief ongeveer 100 - 200 l/u). Het systeem krijg ik niet gesloten (dus wet van communiceerde vaten gaat niet op) Wat raden jullie mij aan?
Pagina: 1