eenvoudige en simpele manier om 32MB+ te vervoeren

Pagina: 1
Acties:

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19
Op het moment ben ik voor mijn werk een ICT registratie database aan het ontwikkelen die helemaal aangepast is aan de situatie zoals die op mijn werk is.

Alleen zit ik met het probleem dat die database nu een kleine 16,4MB groot is en gezipt 1,28MB (zit wat afbeelding grut tussen voor knoppen en goed comprimeerbare data).
Probleem is op een diskette past 1,38MB aan data. Binnenkort heb ik dus niet meer genoeg ruimte op een diskette om de database mee te nemen en er thuis mee te experimenteren/ontwikkelen. En omdat ik een 56k6 modem thuis heb is e-mailen ook niet echt zaligmakend. En de gegevens in die database zijn een beetje te gevoelig voor om over internet te sturen (staat wat spul in die ik niet zomaar op 'straat' wil hebben).
Op mijn werk hebben wij wel een brander maar laat die nou net niet aan het netwerk gekoppeld zijn... (zowieso ook een philips 3610, dus niet een van de snelste)

Ik was er over aan het denken om een compact flash reader of iets dergelijks aan te schaffen met een 64MB kaartje. Dan heb ik genoeg ruimte om het mee te nemen en het is klein en draagbaar.

Nu is mijn vraag aan de mede-tweaker, wat zijn jullie ervaringen met zoiets of weten jullie iets beters om die database mee te vervoeren.
Graag wel iets dat niet te delicaat (schooltas ;) ) en zo goedkoop mogelijk zonder echt te besparen op betrouwbaarheid/kwaliteit.

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

pendrive of varianten is er speciaal voor gemaakt.
En de 64MB variant is nog wel te doen qua prijs als je zowiezo al compact flash overweegt.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 06:58
Zo'n USB thumbdrive is echt ideaal hiervoor denk ik. Weet niet precies wat ze kosten alleen

Verwijderd

Op diskette. Boven de 1.44 mb opdelen mbv WINRAR ( www.rarsoft.com ). Je kunt zo oneindig grote bestanden opdelen in stukken zo groot als je ze hebben wil en ze dan op diskette / ZIP / CDR / enz zetten en makkelijk vervoeren. Goedkoper en simpeler kan niet.

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 19:52 schreef linus-1 het volgende:
Op diskette. Boven de 1.44 mb opdelen mbv WINRAR ( www.rarsoft.com ). Je kunt zo oneindig grote bestanden opdelen in stukken zo groot als je ze hebben wil en ze dan op diskette / ZIP / CDR / enz zetten en makkelijk vervoeren. Goedkoper en simpeler kan niet.
Wel eerst comprimeren (met WINRAR) anders worden het natuurlijk nogal wat diskettes.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Effe met Winace comprimeren op meerdere diskettes :)

• Excrusiator
Op donderdag 10 januari 2002 19:52 schreef linus-1 het volgende:
Beetje een probleem als je dat binnen 5 minuten snel snel moet doen. ;)

Bij zo'n spanning archive moet je erbij blijzen zitten en vaak ben ik nog wat spul aan het opruimen tijdens het kopieren van de database. Dat kan ik dan niet meer doen, en dat is juist de reden waarom ik iets zocht dat een grote opslag kappaciteit heeft.

Maar die pendrive is ook een idee.

* Excru aait HAL

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 20:00 schreef Excrusiator het volgende:

[..]

Beetje een probleem als je dat binnen 5 minuten snel snel moet doen. ;)

Bij zo'n spanning archive moet je erbij blijzen zitten en vaak ben ik nog wat spul aan het opruimen tijdens het kopieren van de database. Dat kan ik dan niet meer doen, en dat is juist de reden waarom ik iets zocht dat een grote opslag kappaciteit heeft.

Maar die pendrive is ook een idee.
Het is maar een idee. Je zal zelf vast het beste weten hoe je het handigste kunt werken. Ik vind die pendrives nog te duur momenteel maar lijken me wel handig.

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 21:00 schreef linus-1 het volgende:

[..]

Het is maar een idee. Je zal zelf vast het beste weten hoe je het handigste kunt werken. Ik vind die pendrives nog te duur momenteel maar lijken me wel handig.
mwah, 64MB versie volges de pricewatch: €125,-
Daar kun je dus ook heel wat meer op kwijt als floppy, dus als je echt es wat meer data moet vervoeren kom je met comprimeren en 64MB een heel stuk verder. Hij is nog stukken sneller als een floppy drive (kost ongeveer 2 minuten om die 64MB vol te pompen USB 1.1). En hij kan stukken beter tegen een schooltas (floppies hielden het bij nooit langer uit dan een weekje).

En voor CF 64MB + reader/writer ben je ook al €80 in totaal kwijt dus zoveel scheelt dat niet. Floppy is natuurlijk het goedkoopst, maargoed je gaf al aan dat je dat niet wilt.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:35

markvt

Peppi Cola

zip disk ??

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

met GRDuw kun je een diskette formatteren tot zo'n 1.7MB, dan kun je weer even vooruit.

Verder zou een LS120- of zipstation goedwerken, envenals een usb-pendrive.

• YoNiE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-07 01:43

YoNiE

prei

diamond rio 500 met de goede software :) 64MB flashgeheugen at your service! :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
USB zipdisk, kun je zo inpluggen, heb je geen drivers voor nodig (in tegenstelling tot de thumbdrive die heeft wel drivers nodig)

en zip medium is nog goedkoop ook (relatief dan)

A wise man's life is based around fuck you

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
een brander kopen voor de pc waar je op werkt?

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 21:37 schreef zwelgje2 het volgende:
USB zipdisk, kun je zo inpluggen, heb je geen drivers voor nodig (in tegenstelling tot de thumbdrive die heeft wel drivers nodig)

en zip medium is nog goedkoop ook (relatief dan)
thumbdrive heeft geen drivers nodig hoor!

Verwijderd

Beetje 'ouderwets' mischien, maar een zipdrive is vaak voor backups erg handig. Gewoon aansluiten op de printenppoort en klaar.
Ik weet alleen niet hoeveel hij nu kost.

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 21:41 schreef Shabby het volgende:
Beetje 'ouderwets' mischien, maar een zipdrive is vaak voor backups erg handig. Gewoon aansluiten op de printenppoort en klaar.
€50-70

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 00:02

scorpionv

This space for rent

Thumbdrive of zip-drive. Voordeel van de laatste is dat je ook snel 1000 MB mee kunt nemen indien nodig. Heb je wel een paar schijfjes nodig natuurlijk. Maar als het puur voor 32MB is zou ik voor een 64MB thumbdrive gaan.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 22:24
Op donderdag 10 januari 2002 21:38 schreef smvs het volgende:
een brander kopen voor de pc waar je op werkt?
ja, en dan iemand anders je brander laten vern**ken

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 21:41 schreef Shabby het volgende:
Heb laatst een externe "parallele" gekocht. Niet de snelste, wel op alle (ook oude niet usb ondersteunende) machiene's aan te sluiten. Gekocht bij www.anl.nl voor iets van € 135.-

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Grote nadeel aan een zipdrive en ook in mindere maten aan een CF-reader is, dat je 2 van die apparaten moet hebben, of elke keer dat ding mee moet slepen... bij een CF-reader is dat nog neit zo'n ramp, die dingen zijn klein, maar een zipdrive is toch irriatnt om elke keer mee te slepen...

Lijkt mij dat zijn USB thumbdrive geval het makkelijkst is in dit geval...

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:23

Fuelke

Forza Ferrari

Ik had een dergelijk probleem ook een aantal jaar terug. Toen downloade ik bijna alle grote files vanop school, en toen was meenemen op diskette wel een beetje een probleem natuurlijk. Vandaar dat ik toen een ZIP 250 gekocht heb (parallelle poort) en die ik dus regelmatig meenam naar school (dik halfuurtje met de bus) en die heeft het overleefd en ik gebruik m'n Zipdrive wekelijks. Mara het blijft wel groter dan de andere voorstellen natuurlijk.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 21:33 schreef YoNiE het volgende:
diamond rio 500 met de goede software :) 64MB flashgeheugen at your service! :)
yep, doe ik ook (met nog een 64MB kaartje xtra dus 128MB in totaal).
Alleen wel jammer dat je dus eerst idd de juiste software (riorio) + die riousb.inf moet hebben om het aan de gang te krijgen op een computer. Als die dus geen internet access heeft moet je dat weer op floppy meenemen ofzo :D

als windows dat ding nou gelijk als xtra drive herkende ofzo :(

Verwijderd

extrene fikker... of uh... 2 diskettes :)

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2025
de Thumb drive lijkt mij erg handig geen gekloot met bays enzo je stopt hem gewoon direct in de usb poort en klaar.

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:16
Hier kan je 'm kopen!!!!

http://www.pendrive.nl

Suc6

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Verwijderd

sja, wat kost een budget-fikker tegenwoordig? voor een Euro-tje of 80 - 100 moet het toch mogelijk zijn om een fikkertje te hebben die je CD-tje op 8-speed fikt. Hij doet dan die 32 MB wel binnen de 5 minuten :)

• Excrusiator
Op donderdag 10 januari 2002 21:16 schreef PsyFlux het volgende:

[..]
*knip*
En hij kan stukken beter tegen een schooltas (floppies hielden het bij nooit langer uit dan een weekje).
*knip
tipje:
duw hem in je agenda (als je die hebt ;) ), diskette houdt het dan minimaal 2 jaar vol. En dan ook echt letterlijk 2 jaar, nam die diskette elke dag mee naar school, totdat hij toch eindelijk eens een bad sector kreeg (agenda met een harde kaft rules :Y) ).

Een zip drive hebben wij waar ik werk (paralelle poort, 250MB drive).
Dan zou ik voor thuis een zip drive moeten kopen. Probleem is alleen dat ik een 'mobiele werkplek' heb, met andere woorden: een laptop. Aan het begin van mijn werkdag nestel ik mij ergens op het kantoor en ik verhuis daarna minimaal 3 keer met mijn laptop. Komt meestal neer op 1 keer per uur omdat ik maar 3/4 uur aanwezig ben op mijn werk. En omdat een zipdrive een stopcontact nodig heeft lijkt mij dat niet zo erg handig...
Of is die zipdrive hotswappable? Dan kan ik hem gewoon aansluiten en gebruiken aan het begin/einde van de dag zonder dat de laptop of windows 2000 moeilijk gaat doen.

Ik ben ICT medewerker en ik programmeer aan die database zodra de gebruikers mij met rust laten/geen problemen veroorzaken. ;) En doordat ik niet alleen programmeer moet ik soms andere dingen doen waardoor ik naar de serverruimte moet of ergens anders heen en dan moet die laptop zo mee te nemen zijn.

De kosten zijn ook niet voor mij, maar voor de zaak. Dit omdat mijn baas van mij eiste dat ik leerde programmeren in dit type database en omdat ik dan ook een manier moet hebben om hem mee naar huis te nemen zodat ik daar er ook aan kan werken (je kunt niet echt veel met maar 7 uur per week op je werk met andere werkzaamheden). Maar graag niet al te duur omdat het dan makkelijker is om er toestemming voor te krijgen.

* Excru aait HAL

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op donderdag 10 januari 2002 19:46 schreef Excrusiator het volgende:
Op het moment ben ik voor mijn werk een ICT registratie database aan het ontwikkelen die helemaal aangepast is aan de situatie zoals die op mijn werk is.

Alleen zit ik met het probleem dat die database nu een kleine 16,4MB groot is en gezipt 1,28MB (zit wat afbeelding grut tussen voor knoppen en goed comprimeerbare data).
Probleem is op een diskette past 1,38MB aan data. Binnenkort heb ik dus niet meer genoeg ruimte op een diskette om de database mee te nemen en er thuis mee te experimenteren/ontwikkelen. En omdat ik een 56k6 modem thuis heb is e-mailen ook niet echt zaligmakend. En de gegevens in die database zijn een beetje te gevoelig voor om over internet te sturen (staat wat spul in die ik niet zomaar op 'straat' wil hebben).
Op mijn werk hebben wij wel een brander maar laat die nou net niet aan het netwerk gekoppeld zijn... (zowieso ook een philips 3610, dus niet een van de snelste)

Ik was er over aan het denken om een compact flash reader of iets dergelijks aan te schaffen met een 64MB kaartje. Dan heb ik genoeg ruimte om het mee te nemen en het is klein en draagbaar.

Nu is mijn vraag aan de mede-tweaker, wat zijn jullie ervaringen met zoiets of weten jullie iets beters om die database mee te vervoeren.
Graag wel iets dat niet te delicaat (schooltas ;) ) en zo goedkoop mogelijk zonder echt te besparen op betrouwbaarheid/kwaliteit.
ik weet wel wat: inpakken die zooi en deze link
start het dos programmatje HD-Copy en formateer je floppy naar bv. 1,8mb! doe ik hier thuis ook wel eens als het net niet past

suc6

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ge hebt een laptop?

Ge hebt een vriendelijke baas?

Ge neem laptop mee naar huis

SIM-PEL

;)

* TheGhostInc was flauw, en als dat niet mag gewoon zo'n pendrive oid.

Verwijderd

usb-brander kopen
neem je ook gewoon in je schooltas mee >:)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
- zippen is ook mogelijk op meerdere diskettes (multiple disk spanning, zit standaard in winzip )

- of externe harde schijf?

• Excrusiator
Op zaterdag 12 januari 2002 18:58 schreef TheGhostInc het volgende:
Ge hebt een laptop?

Ge hebt een vriendelijke baas?

Ge neem laptop mee naar huis

SIM-PEL

;)

* TheGhostInc was flauw, en als dat niet mag gewoon zo'n pendrive oid.
Die laptop is voor algemeen gebruik dus ik kan die niet zomaar altijd mee naar huis nemen jammer genoeg (hoewel zo'n compaq E500 wel een leuk dingetje is :9~). Het is wel zo dat ik hem elke keer opeis onder het mom van "wil je morgen nog kunnen inloggen?" ;)

* Excru aait HAL

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 19:50 schreef Excrusiator het volgende:

[..]

tipje:
duw hem in je agenda (als je die hebt ;) ), diskette houdt het dan minimaal 2 jaar vol. En dan ook echt letterlijk 2 jaar, nam die diskette elke dag mee naar school, totdat hij toch eindelijk eens een bad sector kreeg (agenda met een harde kaft rules :Y) ).
hehe, die heb ik dus niet... ik heb zelfs wel es een cd in een stuk of tien stukjes uit m'n tas gevist (inclusief doosje gebroken) :D

Maar m'n rio500 houdt het al anderhalf jaar uit :)
Pagina: 1