Toon posts:

Welke digicams gebruiken MMC/SD geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een Palm M500 gekocht, en nu wil ik graag weten welke digitale camera's hetzelfde geheugen gebruiken, want dat is natuurlijk twee vliegen in een klap. Iemand die dit weet of die me een link kan geven??
Both MultiMediaCard and Secure Digital (SD) expansion cards offer quick access to and storage of large amounts of data. And, both allow content to be shared among multiple devices. Expansion cards are fast for excellent system performance; energy efficient for prolonged battery life in portable products; and a cost effective way to distribute and deploy proprietary databases and software content.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-03 23:28
volgens mij heb ik sd in combi met smartmedia gezien, maar goed kan ook net zo goed een standaard zijn, en toepasbaar op ieder geheugensoort...

als jenou eens vertelt wat voor geheugen in die palm van je gaat...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 januari 2002 22:17 schreef psygho het volgende:
volgens mij heb ik sd in combi met smartmedia gezien, maar goed kan ook net zo goed een standaard zijn, en toepasbaar op ieder geheugensoort...

als jenou eens vertelt wat voor geheugen in die palm van je gaat...
MMC en SD :? Zie eerste post, in de "quote"...

[edit]
Afbeeldingslocatie: http://www.palm.com/images/products/accessories/expansioncards/illus_sharingsdcard.gif

Bij Panasonic kan het dus... Maar waarmee nog meer?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er niemand een digitale camera, waar dit soort geheugen in kan?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die zo'n camera heeft waar dat geheugen in kan???

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-02 12:18
Minolta DiMAGE X, Minolta DiMAGE E203, Konica KD-200Z, Konica KD-300Z en Kyocera Finecam S3

Recht van http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp gehaald :)

Verwijderd

En de nieuwe minolta dimage f100, die ik ga halen.
Nu ben ik benieuwd wat het verschil is tussen SD & MMC.

FF een toevoeging, hier kan je een leuke preview vinden.
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/dimage-f100_pg2.html

Verwijderd

bijna alles van olympus gebruiken die. maar jij bedoelt volgens mij sm (smart media)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:01

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

SM is iets heel anders dan SD en MMC

Het verschil tussen MMC en SD is dat MMC ouder is. SD kaarten hebben een andere architectuur waardoor ze theoretisch een capaciteit van 4 gigabyte kunnen hebben. Ook wordt de data encrypted opgeslagen, vandaar die "secure". Fysiek zijn ze beide identiek en vrijwel alle apparaten kunnen beide gebruiken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Technisch verhaal is in orde. Alleen de bewering dat SD en MMC fysiek identiek zouden zijn, is onwaar. MMC is 1,4 mm dik, SD is 2,1 mm dik. Er zijn apparaten die alleen maar MMC slikken. Maar de meeste apparaten (digicams, PDA's etc) die MMC aankunnen, kunnen ook met SD overweg.
Pagina: 1