maar 1 scart aansluiting op tv..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17400

Topicstarter
Eyz mensen ik heb een philips tb en de enige aansluitingen zijn voor de kabel zelf binnen te krijgen, 1 scart, en koptelefoon dingetje...

Nu meot ik hier mijn philips dts setje op aansluiten EN mijn playstation 2.. en de ps2 MOET via scart volgens mij als ik usa backups >:) wil spelen..

Hoe los ik dit op? (behalve nieuwe tv te kopen ;) )

Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

is je tv stereo? anders heeft het bijzonder weinig nut om em aan je DTS set te hangen

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Weet k veel ik snap je niet.. zitten 2 boxen in dus zal wel stereo zijn enneh ding is 2 jaar oud ofzo pas.. alleen ik snap je niet amar oke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op donderdag 10 januari 2002 19:35 schreef CraneDoggie het volgende:
Weet k veel ik snap je niet.. zitten 2 boxen in dus zal wel stereo zijn enneh ding is 2 jaar oud ofzo pas.. alleen ik snap je niet amar oke :)
niet elke tv met 2 boxen is stereo, er zijn ook "stereo look" tv's

als je tv mono geluid heeft, krijg je daar echt geen DTS geluid uit. Dan hoor je alles uit de center speaker komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

koop je eeen 2e hands vidoe recorder iedereen wil toch dvd dan heb je weer meer scart aaansluitingen :P

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nah lijkt me niet zo'n goede oplossing maarreuh hoe kom ik erachter offie stereo geluid geeft lijkt me toch wel voor een philips uit 2000 of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 20:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat is het doel? het geluid van de TV op de stereo aansluiten? ALs het een stereo TV is, dan heeft-ie daar gewoon een stereo uitgang voor. Waar je gewoon een normaal kabeltje op aan kan sluiten.
<font size=1>(Opvallend: mensen zetten de meest geweldige PC's in elkaar hier, maar stereo's aansluiten is toch wel lastig :o)</font>

Mocht-ie dat niet hebben, dan moet je bij de A/V speciaalzaak even op zoek gaan naar een scart verloop plug, waarmee je je audio-uit van de scart kan gebruiken.

En als je je PS op de scart aan wil sluiten en je MOET die scartkabel gebruiken, dan moet je die kabel aan laten passen door een soldeerheld, zodat er ook een audio-out-kabel opkomt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
doel is dts versterker + ps2 erop aansluiten... hmz tsjah kan je die niet kant en klaar kopen dat t dit word: scart --> scart + audio (tulpjez?) en is e dan kwaliteits verlies? grrrrrrrrr waarom heeft die kut tv van mij nu ook maar 1 scart :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op donderdag 10 januari 2002 19:38 schreef firoz het volgende:
koop je eeen 2e hands vidoe recorder iedereen wil toch dvd dan heb je weer meer scart aaansluitingen :P
Zie jij maar es een goedkope 2de hands stereo video te vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus niemand die weet of je die speciale scarts in de winkel kunt kopen ofzo die jvs bescrijft en kunnen de meeste recieevers daarmee overweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:24
kan prima. Ik neem aan dat je met "dts setje erop aansluiten" bedoelt, dat je het geluid van je TV via je dts set wilt horen?

Dan kan het namelijk: In scart zit zowel geluid IN als UIT. Je kan dus de geluid UIT adertjes naar je DTS set lussen en je geluid IN naar je psx2.
Er zijn volgens mij zelfs wel scartkabeltjes die zowel een scartplug als tulpjes hebben. Kan je dus mooi in 1 keer gebruiken. Anders ff pinlayout van scart zoeken en aan het soldeerklussen slaan

Succes.

Anders kan je altijd nog een scartswitchbox kopen

/spam aan
display electronica heeft al deze onderdelen wel. Ik weet niet of je locale tv boer wel zoveel keuze in kabeltje heeft
/spam uit
* Raymond werkt 2 weekje bij display en heeft (nu hij het magazijn heeft gezien) de neiging iedereen aan te raden daarnaartoe te gaan. Ze hebben toch wel wat je zoekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tnx Lampje hier heb ik wat aan :) enneh opzoek naar zo'n scart@tulp kabeltje en anders iemand LATEN solderen want dat gaat TEVAAK mis bij mij als iemand online zo'n kabel tegenkomt contact me ff plz op weedaddicted@hotmail.com plz TNX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11489

Op donderdag 10 januari 2002 19:32 schreef dreeke het volgende:
is je tv stereo? anders heeft het bijzonder weinig nut om em aan je DTS set te hangen
EYY!! OEN!

Hij gaat DvD kijken, dan moet het beeld naar de TV, niet het geluid...

Splitter kopen om je Scartpoorten uit te breiden (90 pieken in 1994...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Gewoon ff proberen zo'n SCART switch te vinden dus. Ik heb ze vaak genoeg gezien.
Weet alleen de prijs van zo'n dingetje niet precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:24
Op vrijdag 11 januari 2002 19:31 schreef Mad_Cookie het volgende:

[..]

EYY!! OEN!

Hij gaat DvD kijken, dan moet het beeld naar de TV, niet het geluid...
Waar zie jij dat staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
switch is niets lijkt me je wilt natuurlijk gta3 op je ps2 spelen met supervet dolby sound via je receiver@boxen he dus splitter dan maar of zo'n dingetje wat lampje zei..

* Anoniem: 17400 meot maar es gaan zoeken op i-net :)

tnx

edit: http://www.amabilidade2002.com/scart21.htm <-- dit lijkt me wel geil en duur is het niet.. :P

Nou vraag ik me af og kwaliteit er van achteruit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke heb ff wat rondgekeken hoeveel tulpjes heb ik nodig aan scart kabel om dtis reciever aan te sluiten? ja kweet het ben totale n00b :( En ik zie splitters zonder schakelaar en met schakelaar waar dient die schakelaar voor ik vat het niet je wilt ze toch gewoon allebei tegelijk kunnen gebruiken?

tnx
Pagina: 1