Toon posts:

MSN, Outlook en KaZaa via WinRoute

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is me wel gelukt om internet te delen, via internet explorer kan ik gewoon browsen (isdn). Alleen MSN, Outlook en KaZaa en dat soort progs werken niet. Outlook krijg ik wel voor elkaar via de mail-server van WinRoute 4.0.

Het lijkt wel of ik alleen http kan gebruiken. Moet ik dit dan nog configureren ofzo?

En hoe configureer ik die ingebouwde firewall?

Thnx alvast...

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:03
Je gebruikt blijkbaar enkel de proxy-server van winroute :) das de bedoeling niet !

Start winroute => klik op groen icoontje in menubar (heeft beetje vorm van netwerkkaart)

Daar bij het devide (adsl-modem, netwerkkaart) van je internetverbinding => properties => en de TWEE vinkjes aanzetten.

En bij al je CLIENTS (dus niet op de server (pc waar winroute op draait) als dns het ip van de server en als gateway het ip van de server instellen (bij de tcp/ip - instellingen)

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg het idd wel deels voor elkaar via proxy, via de standaard poort 3128, maar zonder lukt het me nog niet (ook niet gewoon internetten).
Op donderdag 10 januari 2002 22:02 schreef G8KeePeR het volgende:
En bij al je CLIENTS (dus niet op de server (pc waar winroute op draait) als dns het ip van de server en als gateway het ip van de server instellen (bij de tcp/ip - instellingen)
Ter duidelijkheid: Betreft dit de gegevens van de netwerkkaart van de client?

En welke gegevens moet ik precies invullen in internet explorer, gewoon de standaard poort nummers en de ip van de server?

Verwijderd

Topicstarter
En moet ik poort-mappen? Zo ja: naar welk ip moet ik hem dan verzenden? naar de ip van de client? hoe doe ik dat dan met meerdere clients?

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:03
Als je i'net provider je verplicht een proxy te gebruiken, dan moet je in IE die proxy invullen, anders laat je gewoon de proxy-instellingen van IE uit.

Je moet idd die gegevens veranderen op je client !
Portmappen is alleen nodig als je bv op één van die clients een server(webserver, quakeserver...) wil draaien die bereikbaar moet zijn vanaf internet...

Sorry voor het late antwoord !

PS : eens alles werkt zonder die proxy van winroute, zet je die in winroute best uit, spaart wat resources :) ook die ingebouwde mailserver kan je uitzetten dan (als je hem niet gebruikt)

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943