PC crasht

Pagina: 1
Acties:

• Blat0r
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10-2022
Ik had eerst een pc met een ECS moederbord, dat was hopeloos (duh) omdat mijn AMD niet hoger kon draaien dan 1 gig. Nou heb ik een EPOX (Model: VT8366-8233). Ik speel nog al eens het spel CounterStrike en sinds ik die nieuwe mobo heb loopt mijn pc tijdens CS vast (meestal na een kwartier a 20 minuten). Nou weet ik dus niet of het aan mijn moederbord ligt, maar waar zou het iig aan kunnen liggen??? Iig weet ik dat mijn pc het niet leuk vindt. Wie kan mij helpen?

System Info:

CPU: AMD Athlon 1.4 GHz
Mobo: EPOX VT8366-8233
VideokaartGeForce MX400 64 Mb
Geheugen: 256 Mb DDR RAM
Harddisk: Maxtor 40 gig 7200 rpm
Monitor: Ilyama 19"

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:24
Het kan een driverprobleem zijn. Heb je ook al andere Detonator drivers geprobeerd (23.11 zijn volgens veel instabiel)

Verwijderd

kan je voeding zijn die te weinig watt heeft.

wat voor psu heb je?

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 19:08 schreef allanzoet het volgende:
kan je voeding zijn die te weinig watt heeft.

wat voor psu heb je?
een voeding met te weinig wattage en dan loopt je computer vast??? het zou kunnen ... maar ik zou het probleem meer zoeken in de driversfeer of sluit zoveel mogelijk programma's af als je het spel gaat spelen ...

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27

Jox444

Honestly....

proc te warm??

Het is FRIET!

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 19:10 schreef Amnesiac het volgende:

[..]

een voeding met te weinig wattage en dan loopt je computer vast??? het zou kunnen ... maar ik zou het probleem meer zoeken in de driversfeer of sluit zoveel mogelijk programma's af als je het spel gaat spelen ...
ja dat is een feit. ik had te weinig watt, 2de voeding erbij: probleem opgelost!

• Blat0r
Mijn CPU is +/- 50 graden, dat moet toch niet te warm zijn. De voeding moet ook goed zijn want met die (gare) ECS deed ie het wel goed.

Welke drivers zou ik kunnen proberen? (url's pleez) Ik heb nou die 23.11 erop zitten, met 22.8x (kweenie meer) crashte die ook. Heb hem net opnieuw geinstalleerd en hij crashte ook.

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:24
Op donderdag 10 januari 2002 19:13 schreef Blat0r het volgende:
Mijn CPU is +/- 50 graden, dat moet toch niet te warm zijn. De voeding moet ook goed zijn want met die (gare) ECS deed ie het wel goed.

Welke drivers zou ik kunnen proberen? (url's pleez) Ik heb nou die 23.11 erop zitten, met 22.8x (kweenie meer) crashte die ook. Heb hem net opnieuw geinstalleerd en hij crashte ook.
Ik zou de officiële drivers van nvidia.com downloaden :)

• Blat0r
Mja, was ik net mee bezig! :)

Verwijderd

Wat van crash?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
VIA drivers?
geheuge kijke in bios instellingen?
meestal zijn dit soort craches ook vaak foute geheugen instelling
maar kan ook via driver zijn
dan kan je systeem ook vaag gaan flippuh

Tweakers Discord

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je je videokaart overgeklokt? Dat geeft meestal freezes, zet 'm wat lager net als het detail in CS ofzo.

• Blat0r
Ik heb niks overgeclockt ofzo. En ik heb VIA driver 4in 1 4.37(a) geinstalleerd.

Ik heb nu Detonator 21.83 geinstalleerd, eens kijken of dat iets oplevert.

BTW die EPOX heb ik net een week!

• Blat0r
met 21.83 crasht ie ook. Heb nou een andere CS resolutie genomen (800x600 ipv 1024x768). Eens kijken of dat iets oplevert :(:(:(

• Blat0r
Hmmmmm met 800x600 resolutie in het spel crasht ie niet meer! Ten minste, ik heb 1 uur gespeeld en hij is niet gecrasht. Kan het te maken hebben met mijn windowsresolutie want die is nl 1280x1024? :?

• Blat0r
Hmmmm na nog eens anderhalf uur gespeeld te hebben crashte ie alsnog :(:(:( Ik snap er werkelijk geen hol van :?, alleen dat het probleem met mijn nieuwe mobo meegekomen zal moeten zijn, want daarvoor was het niet. :(

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:23

Smarron

The bend

Je zegt een ander moederbord, zou het misschien kunnen om een biosupdate te doen ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 08:15 schreef Blat0r het volgende:
Hmmmm na nog eens anderhalf uur gespeeld te hebben crashte ie alsnog :(:(:( Ik snap er werkelijk geen hol van :?, alleen dat het probleem met mijn nieuwe mobo meegekomen zal moeten zijn, want daarvoor was het niet. :(
Wat van crash is het dan? Een totale hang? of wa anders?
Want de crashes die ik heb, ook altijd onder games, die kunnen gebeuren binnen 1 minuut en 24 uur als ik in de game zit. Heel verschillend dus.
Edit:
Ik heb ook een Athlon TB 1400 met 256 ddr, maar met een asus mobo en een geforce 2gts pro.

• Blat0r
Mja, een bios update ga ik nog ff proberen.

Het is echt een totale hang, waarbij de enige optie de resetknop is. Als die biosupdate niet gaat lukken, dan ga ik mijn pc schoppen. >:)

Verwijderd

BIOS al eens gereset? Sowieso verstandig na een BIOS flash btw.

Probeer anders het systeem eens te underclocken (FSB onder de 133). Blijft hij dan stabiel, dan is wellicht je memory een btje gaar. Heb je meerdere RAMstokjes, draai dan eens op een enkel stokje.

• Blat0r
BIOS heb ik gereset ja, geen verandering. Ook heb ik de FSB op 100 gezet (minimum), maar dat gaf ook geen resultaat.

Ik begin echt te denken dat er gewoon iets kapot is aan mijn hardware, maar wat? :'(

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:23

Smarron

The bend

Hoe zat het nou met een BIOSupdate ?!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Blat0r
BIOS update heb ik gedaan, hielp nix! :'(
Pagina: 1