Autotune realtime toepassen (cher-effect)

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:49
Ik heb wat zitten experimenteren met "Autotune": een directX plugin die geluid naar een bepaalde frequentie "dwingt". Je kunt bijvoorbeeld hele noten van een octaaf selecteren, een glijtoon wordt dan omgezet in een soort do-re-mi. :9~

Nu wil ik deze plugin real-time toepassen, oftwel, tussen de line-in en de line-out van mijn geluidskaart moet de plugin "komen", zodat mijn pc een soort effecten-kast wordt!!! >:)

Ik heb een Terratec Soundsystem DMX en draai win98 en winXP (dualboot). DirectX is geloof ik per definitie real-time, maar weet iemand of het op deze manier is toe te passen? Iemand opperde een keer dat ik een mixer moet vinden die DirectX-plugins ondersteunde, maar zoiets ben ik nog niet tegen gekomen. Misschien bestaat er een dergelijke mixer die de windows mixer vervangt? Of is dit per definitie onmoggelijk omdat de geluidskaart-drivers het niet ondersteunen? :?

Alvast bedankt voor (alle?) goede ideeën!!!!! :)

Verwijderd

Das eigenlijk wel heel toevallig dat ik hetzelfde wil doen als jij. Khad je topic nog helemaal niet gelezen joh maar het lijkt me echt vet. Gaat het echt niet softwarematig?

Kun je me een paar links geven van de software die je hebt getest?? Ben echt benieuwd!!

mail me anders op fegisje@home.nl

de mzzl!

• pmeter
Voor beeld worden DirectX plugins vaak toegepast.

Dit zou dan toch ook voor geluid moeten kunnen! |:( :? Weet iemand hoe?

Ik heb een plugin liggen van:
http://www.antares-systems.com/

Hoe "laad" ik deze plugin in mijn Windows?

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Live bewerking kan in Cubase, volgens mij ook in Wavelab, dat is een soort Cool Edit Pro/Soundforge. Je kunt dan gewoon brullen in je mic wat je wilt en het effect wordt dan live eroverheen gegooid. (wanneer je iets record uiteraard)

Ik heb een hekel aan het effect overigens, maar dat terzijde :)

• pmeter
Op vrijdag 11 januari 2002 00:11 schreef Noordpark_Terrorist het volgende:
Live bewerking kan in Cubase, volgens mij ook in Wavelab, dat is een soort Cool Edit Pro/Soundforge. Je kunt dan gewoon brullen in je mic wat je wilt en het effect wordt dan live eroverheen gegooid. (wanneer je iets record uiteraard)

Ik heb een hekel aan het effect overigens, maar dat terzijde :)
Bedoel je dat het live wordt opgenomen, zodat ik het later met effect kan afspelen? Wat ik wil is dat het live terugkomt uit de line-out van de geluidskaart, zodat ik met een koptelefoon op en een mic voor mijn snufferd real-time mijn vervormde stem hoor. Kan dat ook?

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-08 11:12
100% realtime kan niet: er is altijd een bepaalde tijd (latency) nodig om het geluid in de computer te verwerken of door buffers te laten gaan. Met sommige geluidskaarten kun je tot een vertraging van ongeveer 4 ms komen (praktisch niet hoorbaar), met een "normale" geluidskaart zit je al snel op enkele tientallen milliseconden latency; dat hoor je dus wel!

Dat DirectX plugins realtime zijn gaat alleen maar op als je over het afspelen van waves o.i.d. praat, niet als het om het verwerken van live-signalen gaat.

Verwijderd

Misschien dat het met Buzz kan ( http://www.buzzmachines.com ), met behulp van een directx effect plugin en een wavein plugin kan je iig realtime (soort van dus ;) ) je stem of een andere bron bewerken

Verwijderd

Met Binky kun je als het goed is VST of DirectX-plugins op de uitgang van je geluidskaart zetten:

http://www2.hku.nl/~merlijn/binky/

Daarmee zou je dus realtime kunnen spelen...

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Op vrijdag 11 januari 2002 04:03 schreef Marcel het volgende:
100% realtime kan niet: er is altijd een bepaalde tijd (latency) nodig om het geluid in de computer te verwerken of door buffers te laten gaan. Met sommige geluidskaarten kun je tot een vertraging van ongeveer 4 ms komen (praktisch niet hoorbaar), met een "normale" geluidskaart zit je al snel op enkele tientallen milliseconden latency; dat hoor je dus wel!

Dat DirectX plugins realtime zijn gaat alleen maar op als je over het afspelen van waves o.i.d. praat, niet als het om het verwerken van live-signalen gaat.
Dat klopt inderdaad natuurlijk, zorg daarom dat je kaart goede ASIO drivers heeft, ik heb een vertraging van 4ms op mijn audigy, dat is traag genoeg :)
Pagina: 1