Toon posts:

ten einde raad met abit kr7a+xp1700+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier mijn probleem; ik heb laatst een abit kr7a plus athlon 1700 inelkaar gezet, met een geforce2 mx, en 2 maal 128mb kinston 2100 ddr.

De eerste keer dat ik boote kreeg ik beeld, en bij de cpu speed stond 1100 mhz, ik ging de bios in om dat als eerste te veranderen, de multiplier stond op 9(?) ik dacht ik probeer die is te veranderen (ookal wetende dat dat niet kon, want hij is nog gelockt) naar 11, toen ik dat deed bleef ie hangen, en dus deed ik me pc uit.

Sindsdien boot ie niet meer, ik krijg absoluut geen beeld meer. De ram in elke mogelijke manier erin gestopt, maar dat mocht ook niet baten (de eerste keer had ik ze in bank 1 en 2, en dat werkte dus blijkbaar even)

Dit alles duurde zo'n 30 seconden, het lijkt me onwaarschijnlijk dat me cpu is doorgebrand, er zit een swiftech mcx op.

Als iemand enig idee, of een suggestie heeft is het enorm welkom.

Verwijderd

Batterijtje uit het batterijbakje halen, en ff je schroevendraaier contact laten maken met binnenste en buitenste lipje voor paar seconden..

Zo, jouw pc doettut waarschijnlijk..

Verwijderd

Je kunt ook gewoon op de normale manier het cmos resetten met het jumpertje op het bord, doe dit tenminste 40 sec. lang.
Dit gaat een stuk gemakkelijker dan het batterijtje eruit halen in je case......8-:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het beide proberen, de cmos jumper verzetten heb ik al een paar keer gedaan, maar niet langer dan 10 seconden. Messchien had ik het wat langer moeten doen, thnx.

Verwijderd

Topicstarter
Na zowel de schroevedraaier truc als de cmos te resetten, boot het nogsteeds niet, zou het kunnen dat de bios kaduk is?

Verwijderd

Ik ben zelf ook sinds gister begonnen mijn nieuwe systeempje in elkaar te zetten, en hij heeft 1 keer beeld gegeven en hij draaide toen inderdaad op 1100mhz, maar ik had miijn toetsenbord er nog niet aanhangen, dus ik zette hem weet uit en en toetsenbord eraan , en toen weer aangezet, maar geen beeld, wat ik ook heb gedaan of geprobeerd hij geeft geen beeld.

ps. ik hebook de kr7a en de 1700+ en een 256 mb pc2100 reepje (ddr uiteraard) en een geforce 2mx.

wat kan het zijn :'(

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
probeer de CPU es met een ander mobo.

• PhuSioN
  • Laatst online: 08:12
Op zondag 13 januari 2002 15:26 schreef Hielkej het volgende:
probeer de CPU es met een ander mobo.
iedereen heeft natuurlijk een ander moederbord zomaar ff bij de hand |:(

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb ook de kr7a,

naast je batterijtje zitten drie pinnentjes deze moet je via een jumpertje één naar links doen, dan word ie gereset.

Bij mij word mijn processort ook verkeerd gedetecteerd, maar hij was al ge-unlocked.

Verder zou ik niet weten hoe je het kan oplossen behalve door je proc de unlocken, de kr7a heeft geen dipswitches of jumpers voor je proc, vcore volt, multiplier. dus hoe je hem anders hoger kan krijgen weet ik niet.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Verwijderd

K heb hetzelfde probleem meegemaakt. Heb sinds een maand ongeveer de KR7A-RAID. Was de eerste keer da ik mijn systeem zelf in elkaar stak en zo, en was nogal nerveus rond het goed plaatsen van koeling. Toen alles in elkaar stak stak ik de stekker in en starte ik voor de eerste maal op...PC begon mijn hd's te zoeken maar vond er geen...Ik ging dus maar meteen het bios in om daar een auto-detect te doen wat succesvol bleek. Ik moest rebooten maar de pc piepte zelf niet meer...In volle paniek dacht ik dat ik het verkl**t had. Ten einde raad zette ik mijn pc af en schakelde de 5v reservevoeding uit achteraan mijn pc. De lampjes van m'n mobo flipten uit en alles werd stil...tranen werden me de baas...Een gevoel van onmacht overdonderde me...Ik besloot toch alle aansluitingen nog eens extra te controleren maar dat bleek nergens op uit te lopen, alle contacten waren perfect in orde...Op hoop van zegen sluitte ik alles toch nog maar eens aan op de netspanning...Schakelaar op de pc terug aangezet en het lampje floepte weer aan. FF op de knop gedrukt om te booten en plots was er licht...Ik besloot meteen in het bios te gaan en failsafe settings te laden...Nadien paste ik al het nodige aan, snelheid RAM en FSB, AGP 4x etc...Had wel nog problemen met windows, crashte continu maar is nu ook opgelost, blijkbaar een irq probleem doordat de abit veel pci's heeft met gedeelde irq...Als jullie het willen weten, mijn systeem bestaat ook uit een KR7A, 512MB DDR, GF3 Ti500 en heb een Enermax 350W voeding derop...Koeler is van Thermaltake, Volcano 6CU+ en pc draait aan 32° dus koeling is geluk *D

Lang verhaal kort: Schakelaar achteraan ff omschakelen en het lukte bij mij wel.

• HielkeJ
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 15:39 schreef patryk het volgende:

[..]

iedereen heeft natuurlijk een ander moederbord zomaar ff bij de hand |:(
vast wel iemand in de buurt met een socket A mobo..

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 13:04
De xp 1700+ draait bij een FSB van 100 mhz altijd op 1100mhz
pas als je in de bios de fsb op 133mhz zet dan loopt ie wel goed (1466).

zo heb ik het precies gedaan en het werkt gewoon , ik heb hetzelfde systeem alleen een msi k7t 266 pro2.

Verwijderd

waarschijnlijk is mijn geheugen dus gaar, ik ben de hele dag bezig geweest samen met nog iemand, en veel dingen vervangen behalve cpu en geheugen, en het lijkt ons dus dat het geheugen kaduuk is.

• Wheels_Chrome
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-03-2024

Wheels_Chrome

Vergeten = n vorm van vrijheid

Op zondag 13 januari 2002 18:44 schreef triple--6 het volgende:
waarschijnlijk is mijn geheugen dus gaar, ik ben de hele dag bezig geweest samen met nog iemand, en veel dingen vervangen behalve cpu en geheugen, en het lijkt ons dus dat het geheugen kaduuk is.
Heb dit weekend een KR7A + 1900+ in elkaar gezet. Alles erin, aan, geen beeld! GVD..... CPU + mem getest, deden het. Tja wat dan? CMOS reset... Ook niet. Ok de PCI kaarten eruit, alleen agp. Aan, BEELD! Ok pci 1 er in, geen beeld, ander slot, beeld! Volgorde van PCI kaarten is erg belangrijk op dit bord blijkt. Dit komt door shared irq's en ACPI. Volgorde veranderen en hij loopt weer! (Hoop ik voor je tenminste)

AMD 1900+, ABIT KR7A, 1GB DDR, Matrox G550, Adaptec 2930U, Plextor 12/4/32 SCSI, Plextor 40 SCSI, Alienware DA-01-SLD, DigiDoc 5, iiyama 19", HP 17", Barracuda 60GB, IBM 40GB, Miro DV 500, 2x 3Com 10/100, Hercules Game Theater XP, HP DDS3 12/24,

Verwijderd

ik ben er inmiddels achter, ik heb het hele zooitje trg gestuurd en blijkbaar was de processor doorgebrand, maar gelukkig geloofde ze dat dat niet mijn schuld was (was het ook niet, koeler zat goed vast en maakte contact, want hij deed het ook gewoon even, maar na een reset niet meer)

Verwijderd

Als je voor het eerst in de BIOS komt moet je inderdaad je multiplier gelijk goed zetten, anders kom je niet meer in de BIOS.

Systeem is inderdaad zeer gevoelig. Ik heb thuis de KR7A/RAID met Ati Radeon 8500, Miro PCTV Pro en Miro Studio DV. Na een aantal dagen kwam het voor dat het toetsenbord niet reageerde. BIOS resetten en hij deed het weer. Dit probleem ligt aan de TV/kaart. Voor dit soort problemen zijn verschillende oplossingen:

1. Zet in BIOS PNP/os op yes
2. Plaats de probleem kaart in een ander PCI-slot.
3. Pak een IRQ en wijze deze hard toe. Bv disabelen van COM1 geeft je de beschikking over IRQ3.

Voor de rest is dit een prachtig bordje.Het is alleen shit dat als je tever overklokt, je de bios moet resetten omdat je niet in het systeem komt (AMD 1900+ op 1800 Mhz).Ik was een beetje te enthousiast. >:)

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
kortom dus een flut plank die abit... :r

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
Op maandag 28 januari 2002 10:21 schreef LeNNy het volgende:
1. deze vette flame slaat helemaal nergens op.

2. ik heb zelf ook lopen kloten, met heel veel zooi d'r uit en er weer in.

als je de online faq leest van paul dan heb je na 20 minuten precies door hoe het werkt en waar de knelpunten liggen, het risico van 6 pci sloten is dan ook dat er enkele irq's gedeeld moeten worden.

ik heb zelf usb, en de com poorten uitgezet, daarnaa geen shared probleem meer.

enige wat een beetje link is is slot 5, deze deelt een irq met de hpt controller.

overigens werkt dan pnp os niet altijd.. bij mij werkt het niet namelijk.

Sinlath | Opinions may contain latency

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:32

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
kijk eens bij abit.nl
daar is volgens mij al een bios update voor dit probleem
en laat je systeem eerst eens kaal lopen en dan weer opbouwen

Tweakers Discord

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 10:21 schreef LeNNy het volgende:
Hou je flames voor je. Dit slaat echt nergens op.

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 18:21 schreef Zuma het volgende:
De eerste keer dat ik boote kreeg ik beeld, en bij de cpu speed stond 1100 mhz, ik ging de bios in om dat als eerste te veranderen, de multiplier stond op 9(?) ik dacht ik probeer die is te veranderen (ookal wetende dat dat niet kon, want hij is nog gelockt) naar 11, toen ik dat deed bleef ie hangen, en dus deed ik me pc uit.

Sindsdien boot ie niet meer, ik krijg absoluut geen beeld meer. De ram in elke mogelijke manier erin gestopt, maar dat mocht ook niet baten (de eerste keer had ik ze in bank 1 en 2, en dat werkte dus blijkbaar even)
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met een Athlon XP1800.
Het blijkt dat de ABIT KR7A een soort 'initialisatie'* snelheid pakt voor je processor. (bij mij was dat 1150 MHz).
(*ini. snelheid van Duron 700 was 900, en Althon 1200 was 500 op een KT7)

Wanneer je dan gewoon probeert te booten kan je een melding krijgen met de melding : CPU unusable..ect. Dit wil niks anders zeggen dat de snelheid niet goed staat. De PC werkt dan overigens wel.

Als je dan probeert de snelheid goed te zetten onthou dan dat de XP - processor (standaard) gelocked is. Wat wil zeggen dat je alleen de juiste snelheid kan kiezen anders kan je na het saven van je bios het booten wel vergeten. (geel lampje op je beeldscherm ect.)
Het enige wat je dan nog kan doen is inderdaad de CMOS resetten via een dip-switch op je moederbord (naast het batterijtje om precies te zijn.)
Pagina: 1