90 graden na bios update ???

Pagina: 1
Acties:

• Chief_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07 13:00
Heb net mijn bios geupdate van mijn Asus A7M266 naar de nieuwste versie 1006.01a maar nu is de temp van mijn CPU 90 graden !!! Heb niets "geoverclockt" (hij staat in de bios op "normal mode" en op 100 niet eens op 133) en er zit een TB 1.333 op, wat moet ik doen ??? Help aub ... anders kan ik hem misschien dadelijk weggooien ...

Het is nu 2 uur geleden van de update en het systeem is tot nu toe wel stabiel.

The Chief

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Fahrenheit of celcius

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ehm.... ik denk dat je nieuwe bios je sensors verkeerd uitleest.

MechWarrior || Monsters Game

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:33
Asus mobo's zijn sowieso al niet erg nauwkeurig met temp. lezen...

Join het GoT Pulse-Team!

• Chief_B
Het is celcius ... dus jullie denken dat het niet uit maakt ?

The Chief

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
90 is wel heel veel
hoelang draaitie al zo?

zit je koeler er wel goed op
wordt je heatsink warm ?

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Als ie echt 90 graden was had je al lang een vreemd geurtje geroken denk ik. Dan is ie denk ik behoorlijk aangekoekt op je moederbord.

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 17:36 schreef Chief_B het volgende:
Het is celcius ... dus jullie denken dat het niet uit maakt ?
in het 'ergste' geval lezen ze de temp 20 graden hoger/lager af, denk eerlijk gezegd dat niet goed word afgelezen ivm. stabiel zijn van je pc.. en vanaf 80 graden wordt zo'n cpu echt wel rete onstabiel

• Chief_B
Zo'n 2 1/2 uur ... koeler zit opzeker goed ...

The Chief

• Chief_B
Dus als ie echt 90 graden zou zijn zou hij het begeven denk je ... raar hoor ... hij is idd wel stabiel.

The Chief

• Denman
Op donderdag 10 januari 2002 17:39 schreef Chief_B het volgende:
Zo'n 2 1/2 uur ... koeler zit opzeker goed ...
Mjah, maar wordt je heatsink ook superwarm of valt dat wel mee?

Join het GoT Pulse-Team!

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
Is je systeem stabiel? zo ja dan is de waarde waarschijnlijk fout.
Voel zelfs is ff aan het koelblok en kijk of het warm genoeg is om een eitje op te bakken dan is er dus wel iets loos. Koelprut goed erop geplakt? draait je proccesor fan wel hard genoeg?
Installeer MBM motherboard monitor 5 en check daar de waardes.
TB kunnen maximaal 95 graden worden dus ik denk dat je al een rare geur had moeten ruiken, dus ik denk niet dat ie gerost is.

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Als je processor voor je BIOS-upgrade een normale temperatuur had, weet je dat ie dat nu nog steeds heeft. Niet veel van aantrekken lijk mij, wel vervelend....

• Denman
Op donderdag 10 januari 2002 17:43 schreef rAcEr het volgende:
Als je processor voor je BIOS-upgrade een normale temperatuur had, weet je dat ie dat nu nog steeds heeft. Niet veel van aantrekken lijk mij, wel vervelend....
Yeah, wat was de temp. voordat je je bios ging updaten? Ik heb dit ook een keer gehad met een ASUS mobo, ik voelde me er toch niet echt lekker bij :)

Join het GoT Pulse-Team!

• Se7enth_son
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 15:04

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Volgens mij is dit een probleem van ASUS zelf. Ik heb zelf ook al hele rare temperaturen met mijn MB (A7V266) en een vriend van mij liep er ook al over te klagen.

En als je processor vóór die update wel OK was, dan zal ie dat nu ook nog wel zijn (tenzij je Vcore omhoog geschoten is, maar dat lijkt me sterk)

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs

Verwijderd

leg je hand een op het koelblok (niet in de fan) en als je je poten brand ja dan is ie echt te warm, anders zit het wel goe

• Chief_B
Hoe de temp was voor de update weet ik niet ... niet op gelet. Zal eens aan de koeler voelen ...

The Chief

• Chief_B
Heb de bios maar terug gezet naar versie 1004 want het proggie Asus Probe ging ook over z'n nek bij 90 graden. Hij is nu volgens Probe 77 graden terwijl ik alleen aan het internetten ben ... nog meer mensen last van een hoge temp bij de A7M266 ???

The Chief

Verwijderd

Ik heb ook een A7M266. en na het upgrade van de bios van v1.04 naar v1.05 geeft de cpu +/- 12 graden meer aan.
Asus zegt op hun website dat zij extra de temperatuur hoger weergeven dan andere moederborden, omdat de tempsensor niet in of tegen de prosesor zit, maar net onder de proc.Aldus asus..
Ik heb een nieuwe koeler gekocht, en zolang m'n pc stabiel blijft en niet boven de 90 graden komt vind ik het prima :)

AMD Tbird 1400@1400
cooler: ALPHA PAL8045 + Fan: Enermax UC-8FAB(8cm)1000~3000 RPM
Asus A7M266 bios V1.05. Big tower
CPU:
Idle : 53 graden
Stressed : 58/59 graden @ 1,70V
Case: 31 graden

http://www.asuscom.de/de/support/techmain/faq/mobo_cpu/faq100_cooling.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.infinity-party.nl/ps2/PAL8045U.jpg

Verwijderd

90-12=78C IDLE => Veel te warm!

Voel eens met je hand aan de heatsink (zoals al een paar keer gezegd is en vertel ons of dit echt warm is of niet).

-> Zo ja -> Andere cooler
-> Zo nee -> Je Heatsink neemt de warmte niet goed van je proc af dus het zaakje opnieuw installeren (coolpasta, schoonmaken etc)

Vertel ook even wat voor HSF je gebruikt, want ik heb het vermoeden dat dit een behoorlijk brakke is.
Geef iets meer geld uit aan een 'degelijke' cooler, voorbeelden: Alpah8045, Swift462 (ofzoiets), ThermalRight Sk6, Coolermaster HHC-001, Bitspower NP80D, Global Win CAK38, OCZ Dominator, OCZ Gladiator, Swiftech MCXC-370, Thermaltake Volcano 6Cu+, Vantec FCE-6030D

Kies uit :) dit zijn de beste coolers

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 18:37 schreef Chief_B het volgende:
Heb de bios maar terug gezet naar versie 1004 want het proggie Asus Probe ging ook over z'n nek bij 90 graden. Hij is nu volgens Probe 77 graden terwijl ik alleen aan het internetten ben ... nog meer mensen last van een hoge temp bij de A7M266 ???
nooit probs gehad met de A7M die ik hier heb.
Had je dit bij BIOS 1005 en 1006?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:47
Op vrijdag 11 januari 2002 00:36 schreef funksngrooves het volgende:
...
Geef iets meer geld uit aan een 'degelijke' cooler, voorbeelden: Alpah8045, Swift462 (ofzoiets), ThermalRight Sk6, Coolermaster HHC-001, Bitspower NP80D, Global Win CAK38, OCZ Dominator, OCZ Gladiator, Swiftech MCXC-370, Thermaltake Volcano 6Cu+, Vantec FCE-6030D

Kies uit :) dit zijn de beste coolers
Ik wil er toch eentje toevoegen. De spire superrock (nog geen F45,-). Deze koeler houd mijn proc 1500+ @ 1900+ op stressed 47C (met de eynstein koelprut).

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

dit is vast offtopic maar waar kan ik een bios upgrade krijgen van een win98SE machine?

BTW het is een AL440 nog iets van Intel
Pagina: 1