cpu speed in bios

Pagina: 1
Acties:

• OfNoAvail
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 23:30

OfNoAvail

Beter een half gezegde...

Topicstarter
Ik kan in mijn bios de cpu speed veranderen. Ik heb nu een 266, en kan er nog 300 of 333 van maken, kan dit kwaad :-)

Het mobo is troep, maar ik wou het toch graag nog even heel houwen, belangrijker vind ik nog de processor eigenlijk (al is die ook oud)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoe kan ik overclocken?
Overclocken betekent dat je de instellingen voor je CPU buiten de gegarandeerde specificaties instelt. Kort gezegd betekent het dat je de kloksnelheid verhoogt met behulp van de multiplier of de FSB, of allebei. De veiligste manier is meestal het verhogen van de multiplier omdat dan alleen de CPU wordt overgeclockt, en in het geval van een hogere FSB geldt dat ook voor het mainboard. Voor een verhaal over overclocken: lees de DOC FAQ.
Dit is uit de [topic=223830/1/50]

Als je de CPU speed verandert, gaat je processor dus sneller draaien dan waar ie voor gemaakt is. Daardoor wordt hij warmer en zou hij kapot kunnen gaan zonder degelijke koeling. Houd hier dus rekening mee.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:06

Mentalist

[avdD]

Slot 1 procs koelen niet lekker :'( kun je geen gewone koeler opzetten. Laat maar lekker op standaard snelheid lopen...

Verstuurd vanaf mijn Computer®