Toon posts:

ECS K7S5A & winXP, welke drivers??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
misschien een beetje domme vragen maar toch:
1- als je winXP installeert welke drivers moet je dan nemen van de cd die bij de mobo geleverd wordt? NT, 2K of 98/ME??

2-als je vanaf een schone hd XP installeert heeft ie dan autorun zeg maar, als je id cdrom speler doet dat ie dan meteen alles vanzelf doet>? want bij win2k zei de pc dat ie niet kon installeren, terwijl ik een schone geformatte hd had, ik kon dus alleen upgraden, maar aangezien ik een nieuw systeem ah bouwen ben wil ik niet upgraden maar met een schone lei beginnen.

alvast bedankt

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 09:31
niks van drivers installen onder WinXP, tenminste, IDE drivers niet installen, een AGP driver mag wel geïnstalled worden...

/edit
download de laatste drivers van sis.com, zo hebbie de laatste en speciaal voor winXP

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Verwijderd

Volgens my hoef je niks te installeren. Xp heeft zelf al drivers voor het plankie. Bij mij werkt alles automatisch goed!

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 15:47
Op donderdag 10 januari 2002 17:26 schreef bo030285 het volgende:
misschien een beetje domme vragen maar toch:
1- als je winXP installeert welke drivers moet je dan nemen van de cd die bij de mobo geleverd wordt? NT, 2K of 98/ME??

2-als je vanaf een schone hd XP installeert heeft ie dan autorun zeg maar, als je id cdrom speler doet dat ie dan meteen alles vanzelf doet>? want bij win2k zei de pc dat ie niet kon installeren, terwijl ik een schone geformatte hd had, ik kon dus alleen upgraden, maar aangezien ik een nieuw systeem ah bouwen ben wil ik niet upgraden maar met een schone lei beginnen.

Ten eerst, Domme vragen bestaan niet!
Ten tweede, de cd die bij het moederbord is geleverd kan je gewoon installeren. geen probleem. als je toch iets anders wil dan zal je de drivers moeten downloaden.

* Robthebest vind dat domme vragen niet bestaan, hoe dom ze ook zijn!!! :)

alvast bedankt

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 09:07
1. als je moet/kan kiezen tussen drivers voor XP kies dan bij voorkeur zo: 20000/nt4/me/98 en verder

2. In de bios instellen dat ie boot van cd en dan kan je altijd kiezen...

minds are like parachutes, they work only when opened.

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Mocht je vanaf de (bootable) cd niet kunnen installen, kun je ook een stel installatiefloppen downloaden. Dat kan bijna niet misgaan!

Wanneer je daarvan opstart laat de installer als het goed is zien welke storage-controllers gevonden zijn. Mocht ie helemaal niks vinden (kan ik me niet voorstellen) kan je via "press F6 to load drivers" oid proberen de laatste ide drivers van sis met de hand toe te voegen. Beetje vreemd, maar heb het wel eens meegamaakt (met nt4).

Verwijderd

Sis heeft de laatste tijd diverse divers uitgebracht die ook speciaal voor gebruik met windows XP zijn. Op de site van sis www.sis.com.tw (wel effe naar engels zetten :) ) is zelfs een speciale windows XP afdeling. In principe herkent windows XP alle hardware op dit board, maar wil je de nieuwste drivers dan downloaden. Het gaat o.a. om versie 108 van hun AGP drivers en 103 van hun sounddrivers.
Pagina: 1