Lite-On 16x10x40 troubles...

Pagina: 1
Acties:

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-03 06:50
Ik heb vandaag een nieuwe Lite-On 16x10x40x (16102C) gekocht. Ik heb deze geinstalleerd (AMD Thunderbird 100 Mhz, 512 Mb PC133) op de volgende manier:

[list]
• primairy master: Western Digital 9,1 Gb
• primairy slave: Lite-On brander
• secondary master: Pioneer DVD speler
• secondary slave: oude HP8100i brander<li>primairy RAID: IBM60GXP 40 Gb
[/list]
</li>

Ik draai winXP, de oude Western Digital schijf gebruik ik eigenlijk alleen om wat rotzooi op te slaan (later komt hier eventueel Linux op) vanaf die oude schijf brand ik eigenlijk nooit, vandaar dat deze op dezelfde IDE connector zit als de brander.

Het probleem is dat de brander op houdt met branden als hij op 7 a 8% zit. De volgende foutmelding krijg ik dan op mijn scherm:

15:36:26 communication failure
15:36:28 invalid writestate
15:36:28 could not perform EndTrack
15:36:51 Burn process failed at 16x (2.400 KB/s)

Waarna mijn cd mislukt is.
Ik heb al een nieuwe versie van Nero geinstalleerd (versienummer 5.5.6.4). Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Ohja, ik heb de search al gebruikt om eventuele oplossingen te vinden, maar kon eigenlijk niet iets vinden wat op mijn probleem lijkt.

The Flying Dutchman

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-04 19:58

BaatZ

Prullenbakker :?

nogal logisch dat ie het niet doet
lite-on branders moeten (bij mij in elk geval, imho, no flame intended) altijd op MASTER staan

op secondary master is het handigst.
doe dat eerst eens, werkt bijna altijd.

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• The Flying Dutchman
Hmmm, het betekend nogal wat geswitch met kabeltjes enzo... (veel werk, volle bak) maar ik zal het eens proberen. Ik hoop dat dit het probleem is. Mijn vorige brander had er geen enkel probleem mee dat hij Slave was, heeft ook altijd als Slave gestaan.

The Flying Dutchman

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 17:30 schreef Mad-Cow het volgende:
nogal logisch dat ie het niet doet
lite-on branders moeten (bij mij in elk geval, imho, no flame intended) altijd op MASTER staan
FYI, bij de meeste fabrikanten moet de brander juist als SLAVE worden ingesteld.

Overgens fikt de LiteOn die in mijn AMD bak zit perfect en die is toch ook echt als slave ingesteld...

Verwijderd

ik lees zulke berichtjes niet graag, hier werkt hij nog fijntjes ( als master)

Verwijderd

bij mij staat tie gewoon op sec. master ingesteld en no problemo :)

• warp
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 17:36 schreef The_Flying_Dutchman het volgende:
Hmmm, het betekend nogal wat geswitch met kabeltjes enzo... (veel werk, volle bak) maar ik zal het eens proberen. Ik hoop dat dit het probleem is. Mijn vorige brander had er geen enkel probleem mee dat hij Slave was, heeft ook altijd als Slave gestaan.
Als je hem nu eerst eens omruilt van plek met je oude HP brander en dan kijkt wat dat doet?

• warp
  • Niet online
Is het trouwens geen LTR-16102B? Haal dan ook gelijk even de laatste firmware op op http://www.liteonit.com.tw/english-load-firmware.htm dit fixt n.l. een probleem met het sluiten van sessies...

Verwijderd

7% á 8% is denk niet de plek wanneer je schrijver met zijn afsluitsessie begint |:( |:( |:( |:(

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-03 12:52
Had ik bij mijn supermooie hp 8100I ook onder winxp

ik had primair een 40Gig schijf, als slave de fikker.
secundair had ik mijn 13gig schijf + cdromspeler

Altijd bufferunderruns, hoefde niets te gebeuren of het ging fout.

Ik heb het nu weer omgeswitched naar CDrom master, brander slave op het secundaire kanaal.

Ik kan nu tijdens het branden alles doen met mijn harde schijven, alleen zogauw ik iets doe met mijn cdrom gaat het fout. wat ik dus doe is voor het branden het cdtje eruit halen en indien ik een cd kopieer dan die ik dit nooit on the fly.

Dan gaat alles verder goed. Als ik jou was zou ik dus je fikker alleen op een kanaal zetten, of samen met een aparaat dat je tijdens het fikken niet gebruikt.

Succes!

Hoe is het trouwens met je?
Zet je icq ook eens van N/A af!

• warp
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 18:02 schreef huppeldepup het volgende:
7% á 8% is denk niet de plek wanneer je schrijver met zijn afsluitsessie begint |:( |:( |:( |:(
Dus?

Misschien fixed het nog wel meer, ik heb n.l. niet de hele firmware history doorgelezen |:(

En, standaard procedure bij mij, nieuwe hardware -> eerst de laatste drivers/firmware/bios e.d. downloaden en installeren (weet ik iig dat ik dat niet allemaal meer hoef na te lopen in case of troubles).

• The Flying Dutchman
Ik heb het even veranderd, de hoeveelheid werk viel nog mee :)
  • Primary master: Western Digital hdd
  • Primary slave: oude HP8100i brander
  • Secondary master: Lite-On brander
  • Secondary slave: Pioneer DVD speler
  • RAID primary master: IBM 60GXP hdd
Vooralsnog gaat het al een stuk beter. Hij is nu aan het branden en is op 75% van de schijf.

Dus het lijkt erop dat hij inderdaad als master ingesteld moet staan.

The Flying Dutchman

• The Flying Dutchman
Schijfje klaar, probleem opgelost.
Allemaal bedankt voor jullie reacties :)

The Flying Dutchman

Pagina: 1