een hoog en snerpend geluid moet er staan... ik dacht eerst dat t koeling was maar het is me hd, hij maakt veel lawaai en ook heel hoog.... wtf is it ik heb de hd cooler eraf gehaald d8 dat dat t was maar was t nie... is ie stuk of is dit een van de voortekenen dat ie er mee kapt...
DFT draaien, te vinden via de search of bij IBM
And The Only One
Doet ie dat spontaan ineens of heb je 'm net?
Doet de maxtor van mijn vader ook.
Maar dat houdt na 5 minuten weer op. (is alleen in het begin even)
Maar dat houdt na 5 minuten weer op. (is alleen in het begin even)
Mijn IBM 60GXP heeft dat ook gedaan. Je hoorde het eigenlijk alleen maar als hij in de kast hing, als je hem vasthield was hij wel stil. Ik heb hem teruggestuurd met beschrijving van het probleem, maar een maand later kreeg ik dezelfde schijf terug. Ze hadden alleen maar een oppervlaktecontrole uitgevoerd 
Ik ben hierna weer teruggegaan naar de winkel en na wat gedoe een nieuwe meegekregen
Ik ben hierna weer teruggegaan naar de winkel en na wat gedoe een nieuwe meegekregen
http://texturizer.net/firebird/
Verwijderd
Ik wilde net een nieuw topic plaatsen, maar ik zag deze eerst.
Sinds vanmiddag maakt mijn IBM 40 GM 60GXP ook zo'n snerpend rotgeluid als hij gaat opspinnen.
Maar bedankt voor de reacties (hierboven)
Ik zal effe dat proggie downloaden.
Sinds vanmiddag maakt mijn IBM 40 GM 60GXP ook zo'n snerpend rotgeluid als hij gaat opspinnen.
Maar bedankt voor de reacties (hierboven)
Ik zal effe dat proggie downloaden.
volgens dat progje van IBM was ie 100% ok maar dat is ie echt nie hgeeft spontane crashes vage beelden in windhoos (nee ik gebruik geen lsd
) ik stuur m terug en haal morgen wel een maxtor geen gekloot meer met IBM
I hear thatOp vrijdag 11 januari 2002 00:41 schreef exter het volgende:
'k hoor niet veel goeds over IBM HDD's, ik houd me maar mooi bij Maxtor.
Verwijderd
AAAAH, klote HD. Hij is nog niet stuk, maar het hoge monotone geluid is heel irritant. Ook behoorlijk hard.
Muziek opzetten helpt wel iets...
Bestaan er geen programma's die anti-geluid kunnen maken? (je weet wel, het geluid met precies omgekeerde fase uitzenden, zodat het elkaar opheft.)
Omdat het een heel monotoon gezoem is zou het misschien kunnen helpen (alhoewel ik niets verwacht...)
Muziek opzetten helpt wel iets...
Bestaan er geen programma's die anti-geluid kunnen maken? (je weet wel, het geluid met precies omgekeerde fase uitzenden, zodat het elkaar opheft.)
Omdat het een heel monotoon gezoem is zou het misschien kunnen helpen (alhoewel ik niets verwacht...)
zo maxtor 60 gb installed.... geen probs meer de deskstar wil niet meer fdiske ik denk dat ie nu echt dood is zal zo t progje van ibm er nog ff overheen halen en dan gaat ie terug
je kunt van www.ibm.com een programma downloaden waarme je SILENT mode aan kunt zetten voor je hd
al zou ik wel een nieuwe hd regelen
ik heb ook de 60 serie, al een maand of 6.. geenenkel probleem
al zou ik wel een nieuwe hd regelen
ik heb ook de 60 serie, al een maand of 6.. geenenkel probleem
Ik geef toe dat de 75GXP serie van IBM bij bepaalde productiedatums zeer slecht waren (heb der twee stuks gehad en allebei na 1 a 2 maanden kapot). Heb nu een 60GXP en deze draait nu al 4 maanden zonder problemen!
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
die van my is ook 4 maandjes oud en is altijd goed gekoelt maar toch wil ie nie meer
Verwijderd
Ik heb dat silent mode programma gedraaid. Het lichte geratel werd echt fluisterstil, maar het gezoem blijft onveranderd doorgaan.
ha volgens het IBM DTf is ie 100% ok maar als je gaat fdisk krijg ik een foutmelding iets met regel of foutcode 6 kijk in fdisk.msg zegt ie ook als ik de primaire partitie aan maak krijg ik maar 78% van de 100 raaaaarrrrrrr
Verwijderd
oei
dus mijn ibm deskstar van 41 gig zou dus ook al zelf moord aan het plegen zijn
winxp loopt nog altijd prima ( ff afkloppen )
ondanks 8kB aan kapotte sectortjes
nahja als ik ooit is tijd heb stuur ik um wel is op naam ibm.
Weet iemand mischien ook hoelang dat duurt ? ? ? ?
drive is wel een beetje erg stil nu....
7200 rpm blieb ijsberg cooler der voor.
dus mijn ibm deskstar van 41 gig zou dus ook al zelf moord aan het plegen zijn
winxp loopt nog altijd prima ( ff afkloppen )
ondanks 8kB aan kapotte sectortjes
Weet iemand mischien ook hoelang dat duurt ? ? ? ?
drive is wel een beetje erg stil nu....
7200 rpm blieb ijsberg cooler der voor.
Ook ik ben sinds een half jaar in het bezit van een harddisk uit de 60GXP serie van IBM. Loeisnel, heel stil, maar wel met af en toe vreemde bijgeluiden. Ik kan het niet goed omschrijven, maar het geluid is repeterend, alsof de schijf gewoon niet wil opspinnen. Soms al tijdens het POSTen na de boot, soms ook gewoon bij het opstarten van bijvoorbeeld de internet explorer of een ander programma. De pc wilde dan zelfs nog wel eens spontaan rebooten!
Ik heb dit weekend een extra pc gebouwd voor thuis, en in die pc heb ik de 2e schijf (een Maxtor 7200 ATA100) gebouwd, die dus eerst in mijn eigen pc zat. Die schijf zat in mijn systeem als primary slave, met de 60GXP als primary master. Nu heb ik dus alleen die IBM in mijn pc zitten, nog steeds als primary master. Wat schetst mijn verbazing: Sinds ik de boel heb omgebouwd, geen bijgeluiden meer, geen kraakjes, geen vreemde spontane reboots...Alle problemen lijken als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik heb het RMA formulier van IBM maar weer in de prullenmand gegooid, want ook de drive fitness test van IBM wordt goed doorlopen.
Iemand die hier een serieus antwoord op weet, mag het zeggen. Kan het zijn dat die 2e harddisk op hetzelfde IDE kanaal dusdanige problemen geeft, dat het lijkt alsof de harddisk de geest gaat geven? Ik ben echt heel benieuwd naar jullie reacties. Sterker nog: Wellicht dat het de moeite waard is om te proberen -als je een harddisk hebt die problemen geeft- om de 2e harddisk een eigen IDE-kanaal te geven. Dat is natuurlijk sowieso een setup die altijd beter is, maar soms kan je niet anders dan 2 disks op 1 kanaal koppelen.
Voor specs van mijn pc, zie sig. Ik draai Windows XP professional, met de laatste drivers van VIA. Ik maak gebruik van een 80 pins ATA100 IDE-kabel, de kast is goed gekoeld, de schijven worden niet te warm, you name it. Aan alles is gedacht...
Ik heb dit weekend een extra pc gebouwd voor thuis, en in die pc heb ik de 2e schijf (een Maxtor 7200 ATA100) gebouwd, die dus eerst in mijn eigen pc zat. Die schijf zat in mijn systeem als primary slave, met de 60GXP als primary master. Nu heb ik dus alleen die IBM in mijn pc zitten, nog steeds als primary master. Wat schetst mijn verbazing: Sinds ik de boel heb omgebouwd, geen bijgeluiden meer, geen kraakjes, geen vreemde spontane reboots...Alle problemen lijken als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik heb het RMA formulier van IBM maar weer in de prullenmand gegooid, want ook de drive fitness test van IBM wordt goed doorlopen.
Iemand die hier een serieus antwoord op weet, mag het zeggen. Kan het zijn dat die 2e harddisk op hetzelfde IDE kanaal dusdanige problemen geeft, dat het lijkt alsof de harddisk de geest gaat geven? Ik ben echt heel benieuwd naar jullie reacties. Sterker nog: Wellicht dat het de moeite waard is om te proberen -als je een harddisk hebt die problemen geeft- om de 2e harddisk een eigen IDE-kanaal te geven. Dat is natuurlijk sowieso een setup die altijd beter is, maar soms kan je niet anders dan 2 disks op 1 kanaal koppelen.
Voor specs van mijn pc, zie sig. Ik draai Windows XP professional, met de laatste drivers van VIA. Ik maak gebruik van een 80 pins ATA100 IDE-kabel, de kast is goed gekoeld, de schijven worden niet te warm, you name it. Aan alles is gedacht...
Als ik jullie was zou ik gewoon ff m'n HD backuppen en dan van 1 of 1,5 meter op de vloerbedekking laten vallen 
Dan is ie in ieder geval kapot en geven ze je een nieuwe mee
Niet dat ik een voorstander ben van zulke acties, maar soms moet het gewoon ff.
Dan is ie in ieder geval kapot en geven ze je een nieuwe mee
Niet dat ik een voorstander ben van zulke acties, maar soms moet het gewoon ff.
webOS all the way!
Verwijderd
Ik heb hier 4 IBm schijven liggen. (2x13Gb, 1x20Gb en 1x40GB) en heb van bovenstaande dingen geen last en ben erg tevreden over die schijven. (die 40Gb hoor je dus trouwens helemaal niet als hij in de kast zit)
Zou ik geluk hebben dan ofzo?!?!?
/me klopt even af natuurlijk...
Zou ik geluk hebben dan ofzo?!?!?
/me klopt even af natuurlijk...
Verwijderd
Heb je misschien SMART monitor draaien. Mijn IBM's hebben last van hetzelfde fenomeen als ik SMART status laat pollen, ongeveer 1x per uur.
Verwijderd
Hier ook schoon snerpend hoog geluid, denk dat het gewoon een 7200RPM geluidje is, maar ik wordt er gek van, hoe krijg ik dit weg? Heb met DFT ook al hem in silent gezet, dit is mijn log:
Drive Info
---------------------------------------------------------------------
Model : IC35L040AVER07-0
Serial no. : SX159133
Capacity : 41.17 GB
Cache size : 1916 KB
Microcode level : ER4OA44A4O
ATA Compliance : ATA-5
Ultra DMA
Highest mode : 5
Active mode : 2
Settings
Write cache : Enabled
Read look-ahead : Enabled
Auto reassign : Enabled
S.M.A.R.T. operations : Enabled
S.M.A.R.T. status : Good
ABLE : Disabled
AAM : Enabled
AAM value : 128 (80h)
Security feature : Supported
Password : Not Set
*Heb ik soms een slechte serie of iets? Stomme deskstars, wat een tering herrie, ik kan nie zo goed tegen geluid
Drive Info
---------------------------------------------------------------------
Model : IC35L040AVER07-0
Serial no. : SX159133
Capacity : 41.17 GB
Cache size : 1916 KB
Microcode level : ER4OA44A4O
ATA Compliance : ATA-5
Ultra DMA
Highest mode : 5
Active mode : 2
Settings
Write cache : Enabled
Read look-ahead : Enabled
Auto reassign : Enabled
S.M.A.R.T. operations : Enabled
S.M.A.R.T. status : Good
ABLE : Disabled
AAM : Enabled
AAM value : 128 (80h)
Security feature : Supported
Password : Not Set
*Heb ik soms een slechte serie of iets? Stomme deskstars, wat een tering herrie, ik kan nie zo goed tegen geluid
Verwijderd
argh, dit probleem heb ik dus ook...
Ik dacht heel de tijd dat het mijn cpu fannetje was, maar begon me steeds meer op te vallen dat het hoge geluid variabel was. Het werd luider bij meer disk activiteit dus kon alleen maar m'n deskstar zijn...
man dit is bagger, eerst m'n 75GXP kapot en nu deze tering herrie...
Als iemand een oplossing heeft, please lemme know
Ik dacht heel de tijd dat het mijn cpu fannetje was, maar begon me steeds meer op te vallen dat het hoge geluid variabel was. Het werd luider bij meer disk activiteit dus kon alleen maar m'n deskstar zijn...
man dit is bagger, eerst m'n 75GXP kapot en nu deze tering herrie...
Als iemand een oplossing heeft, please lemme know
Verwijderd
Oplossing is schijf inruilen, heb ik ook gedaan, alleen mijn vertrouwen in IBM is zo geschaad dat ik die 40GB IBM gewoon heb verkocht en me daar maar een 100GB maxtor van heb gekocht die nog met quantum technologies werkt, ik heb al sinds mijn ouwe pentium 75 quantum HD's en de eerste quantum HD is net overleden, hij dateert uit 1997, voor de rest doen ze het hier nog allemaal. Mwah, de schijf is nog niet overleden, maar hij maakt een kettingzaag geluid, dus heb em eruitgegooid, was toch maar 2,5 gig
Jullie mogen blij zijn dat de HD nog geluid maakt, gisteren een nieuwe IBM 60GB gekregen. Dat klote ding start niet eens op. Helemaal niks noppes. 
(voordeel is dat ik dus geen rare bijgeluiden heb
)
Dat wordt ruilen en dan een Maxtor erin.
(voordeel is dat ik dus geen rare bijgeluiden heb
Dat wordt ruilen en dan een Maxtor erin.
Pagina: 1