[DTS] ik weet niet meer waar ik moet kijken

Pagina: 1
Acties:

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 18:20
owkee, een heel vaag topictiteltje, een kleine uitleg:

ik heb recentelijk een pioneer DVD speler gekocht (DV-340) dit is een redelijk instapmodelletje.

over de beeld kwaliteit kan ik dan ook niet klagen, maar wat audio betreft viel het toch een beetje tegen op de standaard tv speakertjes.

In eerste instatie viel mijn oog op de Creative DTT3500 Digital, maar na ongeveer 3 uur zoeken in de search e.d. heb ik toch twijfels gekregen.

de redenen waarom de DTT3500 Digital:

1. el cheapo
2. leuk design
3. het is niet voor extreem lange tijd
4. mijn huiskamer is maar (luistergedeelte) 4mx4.80m

in de search vond ik meer tegens dan voors voor de dtt3500 van creative, alles wat ik voor de rest vond op dts is me allemaal te duur (>600euro).

dus mijn vraag is "wat is een relatief goede dts set voor max 500 euro's"

Sinlath | Opinions may contain latency

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-03 23:08

Jag

Je neemt veel te veel hooi op je vork door voor 500,- een 5.1 set te willen. Het is veel verstandiger om voor 500,- een stereo set te kopen, het liefst met een 2e hands versterker. Dan kan je altijd nog uitbreiden naar 5.1 door er een centre, sub, surrounds en een dts receiver bij te kopen. Als je voor 500,- een setje computer speakers gaat kopen, ga je geheid teleurgesteld zijn.

• Sinlath
Op donderdag 10 januari 2002 16:44 schreef Jag het volgende:
Je neemt veel te veel hooi op je vork door voor 500,- een 5.1 set te willen. Het is veel verstandiger om voor 500,- een stereo set te kopen, het liefst met een 2e hands versterker. Dan kan je altijd nog uitbreiden naar 5.1 door er een centre, sub, surrounds en een dts receiver bij te kopen. Als je voor 500,- een setje computer speakers gaat kopen, ga je geheid teleurgesteld zijn.
ja daar was ik dus al bang voor, ik moet ook niet zo veel willen voor weinig :)

wat betreft versterker heb ik een redelijk nieuwe (in aantocht)

dus het zou gaan om een set van 5 sprks+sub en een dts receiver.

gaat dit lukken op de occasion markt voor max 500,-. euros?

Verwijderd

Om een leuke bioscoop te maken in je slaapkamer en gewoon goed geluid wil hebben is het van belang dat je een DTS-receiver koopt om het signaal om te zetten naar normaal audiosignaal, wat betreft het creative setje deze heeft alleen maar output hier zit geen DTS-receiver ingebouwd en die is toch echt nodig.
Ik zelf heb ook een DTS setjes thuis staan de kosten hiervan 750 € voor de DTS-versterker en 1500 € voor de speakers.
Je kan natuurlijk ook goedkopere versterker en boxen kopen maar met dat creative setje heb je er niets aan.

• Sinlath
hmm dat word dus gefaseerd overgaan op DTS, eerste de receiver (2dehands) en dan een knap speakersetje (moet ik toch ff doorsparen)

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 11:08 schreef Sinlath het volgende:
hmm dat word dus gefaseerd overgaan op DTS, eerste de receiver (2dehands) en dan een knap speakersetje (moet ik toch ff doorsparen)
Wanneer je in de buurt van R'Dam woont kun je de aanbiedingen van correct in de gaten houden. Daar vind je vaak leuke instapmodelen voor weinig.

• Ettie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-04-2022

Ettie

Als het niet per sé DTS hoeft te zijn, heb ik hier nog een niet al te oude (Dolby Pro Logic) A/V Marantz receiver, type SR670 voor je staan. 8-)

Hoewel geen DTS is dit een versterker met vele mogelijkheden, voldoende vermogen en tevens een enorm goed stereobeeld (versterker = niet alleen voor filmpjes, maar ook voor je cd's).

Heb je een goeie basis ennuh, budgettechnisch gezien verantwoord. ;)

Uptime: weet ik veul. Toch al gauw weer een half uurtje / Systeempies

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 11:44 schreef Ettie het volgende:
Als het niet per sé DTS hoeft te zijn, heb ik hier nog een niet al te oude (Dolby Pro Logic) A/V Marantz receiver, type SR670 voor je staan. 8-)

Hoewel geen DTS is dit een versterker met vele mogelijkheden, voldoende vermogen en tevens een enorm goed stereobeeld (versterker = niet alleen voor filmpjes, maar ook voor je cd's).

Heb je een goeie basis ennuh, budgettechnisch gezien verantwoord. ;)
Als je dvd speler een dolby en dts decoder aan boord heeft en 6 analoge uitgangen heeft, en die Marantz dolby digital ready is kan je gewoon dolby digital en dts via dat ding luisteren, dan gebruikt ie alleen de decoder van je dvd speler.

Lijkt me een perfect geluidje voor dat geld :) (moet je eerst natuurlijk weten hoeveel Ettie dr voor wil hebben, maar prologic receivers zijn niet zo heel veel waard :P)
Pagina: 1