Hoi, ik heb een probleem en ben een beetje ten einde raad:
Specs PC:
MSI K7 PRO slot A moederbord
AMD Athlon 750 Slot A
Geforce 2MX
300 watt ATX.
Ik heb het volgende probleem, nadat ik dit systeem gebouwd had, in elkaar had gezet en aan had gezet.. gaf ie gewoon beeld, ook normale bios post met 1 beep..
totdat ik de PC uitzette.. en weer aan gaf hij devolgende beep code's
hele snelle beeps achter elkaar like this:
Beep(0,2 sec) Beep (0,5sec)Beep (0,5sec)Beep (0,5sec)Beep, Dan stopt het, en " Beept" de pc als het ware een beetje onregelmatig na,
de D-LEDS geven hetvolgende aan, je hebt 4 D-leds van boven naar onder opgestapeld op je mobo, dan gaan eerst de ledjes verschillend rood worden (gewoon controle) en dan blijft ie bij de ONDERSTE led rood branden (de rest gewoon groen)..
Wel is vreemd, de PC begint al de piepen als: 1ste rood is, 2de led groen, 3de led rood, 4de groen.. daarna springt alleen de onderste led in het rood, en worden de bovenste 3 groen.
Dit heb ik opgezocht in mijn manual:
------------------------------------------------------------
1= green
0= red
DIAGNOSTIC LED: DESCRIPTION
4 3 2 1
1 1 1 0 his will set low stack and boot via INT19H
Nu weet ik niet precies ik de ledjes goed gelezen heb ik het schema, degene die ook DICHT in de buurt komt is:
0 0 0 1 Early chipset iniatlization
Deze laatste denk ik eigenlijk niet dat het is.. aangezien er veel gebeurd als ik de D-leds zie.
---------
Wat valt me op?
- Monitor geeft geen kick, monitor blijft zwart, je hoort geen eens een tikje.
- Beepen gaat niet eindeloos door, zoals ik zei, eerste beeep komt SNEL na de 2de beep, en dan blijft ie voor 6 beeps ofzo doorbeepen in een rap tempo met een pauze minder dan (0,5) seconden, en daarna, beept ie als de andere beeps zijn geweest die ik hiervoor had beschreven , een beetje onregelmatig na, en stopt dan ermee. Maar de D-Leds blijven wel gewoon branden.
----
Wat heb ik al gedaan?
Enkel een (AGP) videokaartje erin (geforce 2MX)
geheugen verwisseld../ aangedrukt.
voeding nagekeken...
processor aangedukt, ALLES losgekoppeld, opnieuw erin..
CMOS jumper gebruikt..
Nacht stroom er vanaf... + batterijtje eruit..
-----
Wie heeft ook dit SLOT A moederbord BTW?
als het goed is zitten er bij de FRONT PANEL (waar je al die ledjes voor je case aansluit zoals HDDled, Reset Switch Etc Etc, daarvoor zitten als het goed is, een heel rij SMDtjes, klopt het dat er 1 SMDtje er NIET opgesoldeerd is? Ik heb voor die panel namelijk HEEELE lange rij SMDtjes, maar naar inspecatie van het moederbord viel het me op dat er 1 SMDtje niet opzat, niets wijst uit dat deze er vanaf is geknald/geschraapt/gevallen..
Zitten wel heel nette soldeer puntjes nog (2 tegenover elkaar)
Wie kan me helpen, op de 1 op andere keer deed ie het gewoon niet meer, ik ben ten einde raad..
Mijn AMD 1400 is tijdelijk even weg, dacht ik mooi die 750 te kunnen gebruiken.. Neeh.. Kzit nu mooi op vaders z'n IBM Cyrix 233
Ik hoop dat jullie mijn enigzins kunnen helpen, alvast bedankt
M.Bierlee
Specs PC:
MSI K7 PRO slot A moederbord
AMD Athlon 750 Slot A
Geforce 2MX
300 watt ATX.
Ik heb het volgende probleem, nadat ik dit systeem gebouwd had, in elkaar had gezet en aan had gezet.. gaf ie gewoon beeld, ook normale bios post met 1 beep..
totdat ik de PC uitzette.. en weer aan gaf hij devolgende beep code's
hele snelle beeps achter elkaar like this:
Beep(0,2 sec) Beep (0,5sec)Beep (0,5sec)Beep (0,5sec)Beep, Dan stopt het, en " Beept" de pc als het ware een beetje onregelmatig na,
de D-LEDS geven hetvolgende aan, je hebt 4 D-leds van boven naar onder opgestapeld op je mobo, dan gaan eerst de ledjes verschillend rood worden (gewoon controle) en dan blijft ie bij de ONDERSTE led rood branden (de rest gewoon groen)..
Wel is vreemd, de PC begint al de piepen als: 1ste rood is, 2de led groen, 3de led rood, 4de groen.. daarna springt alleen de onderste led in het rood, en worden de bovenste 3 groen.
Dit heb ik opgezocht in mijn manual:
------------------------------------------------------------
1= green
0= red
DIAGNOSTIC LED: DESCRIPTION
4 3 2 1
1 1 1 0 his will set low stack and boot via INT19H
Nu weet ik niet precies ik de ledjes goed gelezen heb ik het schema, degene die ook DICHT in de buurt komt is:
0 0 0 1 Early chipset iniatlization
Deze laatste denk ik eigenlijk niet dat het is.. aangezien er veel gebeurd als ik de D-leds zie.
---------
Wat valt me op?
- Monitor geeft geen kick, monitor blijft zwart, je hoort geen eens een tikje.
- Beepen gaat niet eindeloos door, zoals ik zei, eerste beeep komt SNEL na de 2de beep, en dan blijft ie voor 6 beeps ofzo doorbeepen in een rap tempo met een pauze minder dan (0,5) seconden, en daarna, beept ie als de andere beeps zijn geweest die ik hiervoor had beschreven , een beetje onregelmatig na, en stopt dan ermee. Maar de D-Leds blijven wel gewoon branden.
----
Wat heb ik al gedaan?
Enkel een (AGP) videokaartje erin (geforce 2MX)
geheugen verwisseld../ aangedrukt.
voeding nagekeken...
processor aangedukt, ALLES losgekoppeld, opnieuw erin..
CMOS jumper gebruikt..
Nacht stroom er vanaf... + batterijtje eruit..
-----
Wie heeft ook dit SLOT A moederbord BTW?
als het goed is zitten er bij de FRONT PANEL (waar je al die ledjes voor je case aansluit zoals HDDled, Reset Switch Etc Etc, daarvoor zitten als het goed is, een heel rij SMDtjes, klopt het dat er 1 SMDtje er NIET opgesoldeerd is? Ik heb voor die panel namelijk HEEELE lange rij SMDtjes, maar naar inspecatie van het moederbord viel het me op dat er 1 SMDtje niet opzat, niets wijst uit dat deze er vanaf is geknald/geschraapt/gevallen..
Zitten wel heel nette soldeer puntjes nog (2 tegenover elkaar)
Wie kan me helpen, op de 1 op andere keer deed ie het gewoon niet meer, ik ben ten einde raad..
Mijn AMD 1400 is tijdelijk even weg, dacht ik mooi die 750 te kunnen gebruiken.. Neeh.. Kzit nu mooi op vaders z'n IBM Cyrix 233
Ik hoop dat jullie mijn enigzins kunnen helpen, alvast bedankt
M.Bierlee