Toon posts:

[Nautilus] Root?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg steeds een waarschuwing dak als root ingelogd ben, dat is ook zo, maar hoe krijg k dat weg?

Verwijderd

Euhm, wat denk je zelf :?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 januari 2002 16:38 schreef nelske het volgende:
Euhm, wat denk je zelf :?
jah hallo wil wel als root ingelogd blijven :), in de preferences vinnik niets :)

Verwijderd

care to explain, waarom je als root ingelogd wil blijven zitten?
Niet verstandig namelijk.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik hoop dat het niet weg te krijgen is.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Het is niet weg te krijgen tenzij je in de broncode gaat zitten prutsen. Dit is expres om ervoor te zorgen dat je niet als root gaat zitten inloggen wanneer het niet nodig is. Je kunt als gebruiker genoeg doen zonder root-rechten. Als je per see root moet zijn (alleen nodig voor bijwerken systeeminstellingen en installeren van software) dan kun je het wel en krijg je een waarschuwing.

Je kunt als gewone gebruiker natuurlijk altijd root worden met het programma "su". Ook kun je eens kijken naar het programmaatje sudo, wat je toestaat programma's uit te voeren als root zonder een wachtwoord te hoeven intikken.

Verwijderd

Topicstarter
jah k weet wel hoe dat gebruikers systeem in elkaar zit, k vraag alleen hoe ik dat weg krijg :D, en k ben meestal ook gewoon als gebruiker ingelogd maar ik vind dat rpm systeem wel erg handig omdat k niet alles zelf meer hoef te compilen en nautilus is ook wel lief dus vandaar :)

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

rpm op de commandline ofzo ...

su ...

gui's draait je volgens mij ook niet als root, t'is geen windows waar je moet uitloggen en opnieuw moet inloggen om wat als administrator te doen :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Het is gewoon ronduit onverstandig om het als root te draaien. Alle progjes die je dan opstart zullen ook als root draaien. Als daar netwerk progjes tussen zitten, dan zul je begrijpen dat je best een groot securrity risico neemt.

B.t.w. jApache: leuke sig :P ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 januari 2002 20:47 schreef nelske het volgende:
B.t.w. jApache: leuke sig :P ;)
slijmbal :P
Pagina: 1