tvout (GF2mx)onder winXP alleen met zwarte balken?

Pagina: 1
Acties:

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb nu windowsxp geinstalleerd.
Onder windows98 bij het afspelen van een filmpje, werd hij automatisch volledig scherm gemaakt op de tv, dus ook zonder randen (schakeld automatisch over naar double scan). Onder windowsXP schakeld hij ook over naar fullscreen op de tv, alleen krijg ik zwarte balken :( Het is een Asus 7100/T
En voor windows gebruikte ik dacht ik de 20.8 detonator driver, weet het niet zeker. Die kan ik niet voor XP terug vinden.. Is iemand het wel gelukt? zoja welke driver? En programma's als tvtool ben ik niet echt dol op, dan krijg ik 50hz op mn monitor, dat kan die niet aan.. Is er misschien een register setting die je kan veranderen zodat mn tvout altijd op double scan staat oid?

Verwijderd

hier effe kijken
http://come.to/tvout

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 16:33 schreef OG_outlaw het volgende:
hier effe kijken
http://come.to/tvout
edit:

oeps niet goed gelezen, hoe kan het nou dat ik wel heel blij ben met TVCC2000 maar jij niet :?

[zucht]
quote ipv edit |:(
[/zucht]

• robbertb
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 16:35 schreef OG_outlaw het volgende:

[..]

edit:

oeps niet goed gelezen, hoe kan het nou dat ik wel heel blij ben met TVCC2000 maar jij niet :?

[zucht]
quote ipv edit |:(
[/zucht]
weet ik niet? omdat jij 50hz fijn vindt aan je ogen?
Ik wil graag gewoon beide schermen kunnen behouden..
Onder win98 kan het zonder extra utility, moet toch onder XP ook kunnen

Verwijderd

Volgen mij is dit niet op te lossen. Ik heb het met mijn V7100 Pro niet voor elkaar gekregen, krijg een best grote zwarte rand overal omheen. Met mijn nieuw G550 heb ik nergens last van, dat werkt in 1 keer goed.

• robbertb
  • Niet online
Maar onder win98 had ik het wel goed werkend.. Ik wil graag overstappen naar XP, maar vind het een groot nadeel dat tvout niet goed werkt..
Onder 98 was het zo ik speel filmpje af en dan scretch hij em automatisch naar volledig fullscreen op de tv (zonder randen) en kan ik ondertussen doorwerken op mn monitor. Stop ik het filmpje, dan gaat de tv weer terug naar underscan ofzo, en dan krijg ik zwarte randen, maar das dan ook wel makkelijker omdat dan geen knoppen en het startmenu niet buiten beeld valt..
En ik weet niet wat tvtool doet, is er niet ergens een register setting dat ie naar double scan springt bij afspele van divx of desnoods voor altijd

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 16:44 schreef robbertb het volgende:
Maar onder win98 had ik het wel goed werkend.. Ik wil graag overstappen naar XP, maar vind het een groot nadeel dat tvout niet goed werkt..
Onder 98 was het zo ik speel filmpje af en dan scretch hij em automatisch naar volledig fullscreen op de tv (zonder randen) en kan ik ondertussen doorwerken op mn monitor. Stop ik het filmpje, dan gaat de tv weer terug naar underscan ofzo, en dan krijg ik zwarte randen, maar das dan ook wel makkelijker omdat dan geen knoppen en het startmenu niet buiten beeld valt..
En ik weet niet wat tvtool doet, is er niet ergens een register setting dat ie naar double scan springt bij afspele van divx of desnoods voor altijd
Ik gebruik tvtool, en voor tv uit kun je die op fullscreen zetten! Dual screen werkt hier niet (denk ik) omdat ie dan idd. vraagt of het goed is dat mijn monitor op XXX herts gaat draaien! En daar blijf ik dus lekker vanaf!!

PS: De fullscreen is wel erug fulscreen, voor je desktop op tv dan, maar zodra je film oid. gaat kijken is ie perfect!!

• robbertb
  • Niet online
WindowsXP is hier zojuist gecrashed door tvcc2000 :(

Maar ik blijf het gek vinden dat het onder 98 wel fullscreen wil en onder winxp niet :(

Hmm het lijkt erop dat ik tvcc2000 aan moet laten en dt ik niet op OK mag drukken, dan restored ie naar originele modus :( das ook erg lastig.

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 16:57 schreef robbertb het volgende:
WindowsXP is hier zojuist gecrashed door tvcc2000 :(

Maar ik blijf het gek vinden dat het onder 98 wel fullscreen wil en onder winxp niet :(

Hmm het lijkt erop dat ik tvcc2000 aan moet laten en dt ik niet op OK mag drukken, dan restored ie naar originele modus :( das ook erg lastig.
Ik heb idd. ook shit met tv2000, daarom heb ik nu dus ook tvtool. Ik zou zeggen, probeer het is!

PS: Wel een ALI nemen, anders word je er na 10 min. weer vanaf geknald!

• robbertb
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 17:04 schreef didaaf1 het volgende:

[..]

Ik heb idd. ook shit met tv2000, daarom heb ik nu dus ook tvtool. Ik zou zeggen, probeer het is!

PS: Wel een ALI nemen, anders word je er na 10 min. weer vanaf geknald!
bah ik vind het allemaal maar erg kut werken onder XP :(
Die mediaplayer is ook al zo irritant, krijg ik van die blauwe menubalkjes bij fullscreen die naa een tijdje wegschuiven, wil ze helemaal niet zien

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 17:08 schreef robbertb het volgende:
bah ik vind het allemaal maar erg kut werken onder XP :(
Die mediaplayer is ook al zo irritant, krijg ik van die blauwe menubalkjes bij fullscreen die naa een tijdje wegschuiven, wil ze helemaal niet zien
Ach het is gewoon even wennen, ik vond het in het begin ook maar niks, ben zelfs weer een maandje terug geweest naar 98, maar nu wil ik niks anders meer hoor!
Acheraf gezien was het druk maken om niets.

Verwijderd

hangt van je tvout chipset af of je tvtool nodig hebt of tv controlcentre.

Dus je wil eigenlijk van de balken af bij het afspelen van een DiVX/mpg? Dan moet je deze player eens gaan proberen:
http://bsplayer.cjb.net/

• robbertb
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 17:12 schreef didaaf1 het volgende:

[..]

Ach het is gewoon even wennen, ik vond het in het begin ook maar niks, ben zelfs weer een maandje terug geweest naar 98, maar nu wil ik niks anders meer hoor!
Acheraf gezien was het druk maken om niets.
hmm het is niet alleen wennen, sommigen dingen werken gewoon niet (goed) onder XP die onder 98 wel goed werken :S
zoals nu met tvout

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
check is of je film breedbeeld is HAHAHA

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• robbertb
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 17:22 schreef masternewman het volgende:
check is of je film breedbeeld is HAHAHA
niet relevant / grappig

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
ooh sorry dan

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

Verwijderd

zeg robbertb zoek het zelf effe uit dan.

Ik zie in [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/12692]post geschiedenis[/url] dat je wel héél makkelijk om hulp komt vragen hier. Zo'n 80% van de onderwerpen is een vraag van jou, en dat wil dus zeggen dat je het vertikt om anderen te helpen!

Is meneer nog beledigd ook als een antwoord hem niet aan staat.

Zoek lekker op GOT, google, metacrawler en ms knowledge-base en kom volgende week nog eens terug.

• robbertb
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 17:57 schreef OG_outlaw het volgende:
zeg robbertb zoek het zelf effe uit dan.

Ik zie in [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/12692]post geschiedenis[/url] dat je wel héél makkelijk om hulp komt vragen hier. Zo'n 80% van de onderwerpen is een vraag van jou, en dat wil dus zeggen dat je het vertikt om anderen te helpen!

Zoek lekker op GOT, google, metacrawler en ms knowledge-base en kom volgende week nog eens terug.
ehum.. jij bent nu ook beledigend bezig, als ik het zou "vertikken" zou ik helemaal geen antwoord geven. Niet iedereeen heeft de tijd om uren op tweakers.net te zitten en alles te beantwoorden.
Niemand heeft wat aan die zinloze reply's die totaal offtopic zijn (waar jij het over hebt dat het antwoord me niet aanstaat.) Ik reageerde vrij rustig en niet zo aggressief zoals jij nu doet. Trouwens ook deze discussie hoort hier niet thuis, remember: dit is geen chatprogramma.

Verwijderd

Jammer dat dit een forum is want ik had je al lang in mn killfilter gemieterd.

Als iedereen alleen maar bij elk probleempje vragen gaat stellen op GOT, en niemand helpt andere mensen, denk je dat een forum dan nog veel nut heeft?

Ga zelf eens zoeken voordat je voor de makkelijke weg kiest.

en dan nog ff ontopic ;) ben je al met bsplayer bezig geweest?

p.s. ik heb niet gezegd dat je beledigend bezig was.

• robbertb
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 18:37 schreef OG_outlaw het volgende:
Jammer dat dit een forum is want ik had je al lang in mn killfilter gemieterd.

Als iedereen alleen maar bij elk probleempje vragen gaat stellen op GOT, en niemand helpt andere mensen, denk je dat een forum dan nog veel nut heeft?

Ga zelf eens zoeken voordat je voor de makkelijke weg kiest.

en dan nog ff ontopic ;) ben je al met bsplayer bezig geweest?

p.s. ik heb niet gezegd dat je beledigend bezig was.
Niet? lees je je eigen teksten wel goed?
heb je trouwens mijn reply wel goed gelezen? ik zeg net dat ik daar meestal geen tijd voor heb.. en ik heb wel antwoorden gegeven.. tis helemaal niet zo dat ik alleen maaar vragen stel, maar soms geef ik ook antwoord. Je zult het moeten accepteren dat sommigen meer vragen dan antwoorden kunnen stellen.

En ik heb bsplayer geprobeerd maar hij geeft een foutmelding failed to overlay ofzo.. :S

Verwijderd

beledigd zijn is precies het tegenovergestelde van beledigend zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.smileys.nl/images/big/b03-plat.gif

Probeer eens in de preferences iets aan die overlay te veranderen. Welke drivers gebruik je? Ik raad je de laatste detonators aan.

BSPlayer is echt een geweldig progje met ideale panscan en custom-panscan opties voor mensen die graag films op tv kijken. En niet te vergeten plugin support (DFX!) en subtitles.

• robbertb
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 19:46 schreef OG_outlaw het volgende:
beledigd zijn is precies het tegenovergestelde van beledigend zijn.

[afbeelding]

Probeer eens in de preferences iets aan die overlay te veranderen. Welke drivers gebruik je? Ik raad je de laatste detonators aan.

BSPlayer is echt een geweldig progje met ideale panscan en custom-panscan opties voor mensen die graag films op tv kijken. En niet te vergeten plugin support (DFX!) en subtitles.
hm sorry verkeerd gelezen.. ben er nog niet helemaal uit hoe die player werkt, geeft hier een foutmelding en krijg op de tv geen beeld ervan. Draai inmiddels weer win98 :(

• robbertb
  • Niet online
FF een schopje :)
Het is gewoon niet mogelijk met de detonator drivers om onder windowsXP de zwarte verticale balken weg te krijgen bij een geforce 2mx (in mijngeval de ASUS 7100/t). Of je moet gaan rommelen met utils als tvtool wat ik zelf meer een lapmiddel vind, en niet goed werkt met twinview.
MAar nou had ik van een vriend een matrox 450 geleent en deze weer terug gebracht en mijn geforce2mx er weer in gesto[t, en nu springt me beeld naar volledig scherm bij tvout, dus geen zwarte randen meer :)
Maar nu heb ik me harddisk geformateerd en weer terug bij af. Het installeren van die matrox drivers gaat niet zonder die kaart. Heeft iemand een idee hoe ik toch ditzelfde resultaat kan halen zonder weer die kaart te lenen?

Btw kom niet met reacties als:
"Gebruik tvtool of zoiets"
-Dit wil ik dus niet en werkt voor mij niet afdoende.

"In de nieuwe detonator drivers zit een slider om de grootte in te stellen!"
-Bij mij ontbreekt die functie dus :(

[ Voor 14% gewijzigd door robbertb op 17-10-2003 20:06 ]

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:32
...
als jij geen dank toont voor de hulp die men je biedt zal je niet veel antwoorden meer krijgen. Soms kan het zijn dat er iets gewoon niet werkt en waar je geen invloed op kan hebben. Dan ga je proberen om het probleem heen te werken, in dit geval TVtool gebruiken. Ook wordt er aanbevolen je detonator drivers te updaten, iets wat nogal handig is want software kan fouten en verbeteringen bevatten. Gewoon DOEN dus! Dit forum is NIET voor mensen die de verschillende inzichten van mensen niet kunnen waarderen of willen inzien.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• robbertb
  • Niet online
Althalus schreef op 17 October 2003 @ 20:22:
...
als jij geen dank toont voor de hulp die men je biedt zal je niet veel antwoorden meer krijgen. Soms kan het zijn dat er iets gewoon niet werkt en waar je geen invloed op kan hebben. Dan ga je proberen om het probleem heen te werken, in dit geval TVtool gebruiken. Ook wordt er aanbevolen je detonator drivers te updaten, iets wat nogal handig is want software kan fouten en verbeteringen bevatten. Gewoon DOEN dus! Dit forum is NIET voor mensen die de verschillende inzichten van mensen niet kunnen waarderen of willen inzien.
Goh, denk je nou echt dat ik dat niet geprobeerd heb? ik heb zo langzamerhand ELKE detonator gebruikt die er is. Anders wist ik ook niet dat er zo slider aanwezig was voor de nieuwere kaarten :/
Dit forum is ook NIET bedoeld voor dit soort AFZEIK reply's :/
Als je het niet weet reageer dan gewoon niet.
Met alle respect hoor, maar niet iedereen heeft evenveel tijd en kennis om op heel veel topics te reageren. Wie zegt dat ik ondankbaar ben. Fijn van zulke mensen die te snel verkeerde conclusies trekken.
Daarnaast refereer je naar iets van een jaar geleden, kom op zeg :|

[ Voor 14% gewijzigd door robbertb op 17-10-2003 21:47 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Jongens.. beetje rustig en ontopic weer graag!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:32
"In de nieuwe detonator drivers zit een slider om de grootte in te stellen!"
-Bij mij ontbreekt die functie dus
hoe the dinges moet ik dan weten dat jij de nieuwste drivers hebt? Ik ben echt benieuwd wie reageert op een topic van een jaar geleden met een aap aan als TS :P ;
Daarnaast refereer je naar iets van een jaar geleden, kom op zeg
ff ontopic: ik -en met mij vele anderen- ken echt niet meer mogelijkheden dan wat er al is besproken, misschien moet je toch maar naar een andere videokaart gaan kijken? het punt is dat een geforce2 mx in 2003 nog precies hetzelfde is als een in 2002 :P, en er is niet meer informatie bijgekomen.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• robbertb
  • Niet online
Althalus schreef op 17 October 2003 @ 23:08:
[...]

hoe the dinges moet ik dan weten dat jij de nieuwste drivers hebt? Ik ben echt benieuwd wie reageert op een topic van een jaar geleden met een aap aan als TS :P ;
[...]

ff ontopic: ik -en met mij vele anderen- ken echt niet meer mogelijkheden dan wat er al is besproken, misschien moet je toch maar naar een andere videokaart gaan kijken? het punt is dat een geforce2 mx in 2003 nog precies hetzelfde is als een in 2002 :P, en er is niet meer informatie bijgekomen.
Hm ik heb dus ontdekt dat het op bovenstaande manier wél mogelijk is, maar met een omweg dus.
Vroeg me af of er nog andere gebruikers waren met dergelijke kaart/problemen. En anders is dit enige informatieverstrekking voor wie het ook wil kunnen met een omweg. Vroeg me ook af of er een andere oplossing is die drivers van mattrox bv erbij te krijgen
Pagina: 1