Glacial Tech Igloo koeler

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bij www.eynstein.nl hebben ze nu deze koelers tekoop
Glacial Tech Igloo-2310 koeler
Glacial Tech Igloo-2400 koeler

Heb er 1 review over kunnen vinden.
Link
Iemand verder ervaring met die dingen?

En ja, het gaat mij dus om een redelijke low-noise oplossing, tuurlijk koelt er eentje met een fan op 7200 toeren beter, maar een Airflow van 42,7CFM en 39.6dBA klinkt mij erg goed.

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 09:53
Ik noem bijna 40dB niet echt low-noise.

Neem gewoon een ALPHA PAL8045T, weet je zeker dat je goed zit

Dato DUO synth voor twee

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
* TDLofCC agrees with HJS.

Heppik ook.
bestellen bij OC-Shop.nl

Waarschijnlijk wel duurder, maar zeer fijn.

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja ik zou ook voor een 80mm Fan gaan met een beetje goeie grote heatsink.

Hoeveel herrie maakt die Alpha 8045 eigenlijk?

Ik heb morgen waarschijnlijk mn Enermax 80 mm binnen (39,8 CFM en 32,6 dB) en die gaat op mn GlobalWin Heatsink :)
Enermaxen schijnen echt lekker stil te zijn.

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
ehm de pal8045 maakt geen herrie ...

da's nl de heatsink, en die zijn stil hoor :)
En papst fans horen het stilsts te zijn, maarja als je echt koeling wil ... DELTA 80HP of degene die iets beter is voor je gehoor, de DELTA 80MP.

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• David
Met zo'n Papst 3412 NGM-fan heb je perfecte koeling en weinig geluid. De Papst 3412NGL is nog stiller (koelt ook goed)

Als je de beste performance moet hebben, neem je de Delta FFB0812EHE (de snelste 80HP dus)

Dato DUO synth voor twee

• Zamorano
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 17:03 schreef TheDarkLord666 het volgende:
ehm de pal8045 maakt geen herrie ...

da's nl de heatsink, en die zijn stil hoor :)
En papst fans horen het stilsts te zijn, maarja als je echt koeling wil ... DELTA 80HP of degene die iets beter is voor je gehoor, de DELTA 80MP.
lol. nee ik bedoelde eigenlijk met Delta 80MP daar word ie volgens mij t meest mee geleverd (?), die HP kan ik me namelijk wel wat bij voorstellen :)

• hjs
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 17:36 schreef DiMension het volgende:
Met zo'n Papst 3412 NGM-fan heb je perfecte koeling en weinig geluid. De Papst 3412NGL is nog stiller (koelt ook goed)

Als je de beste performance moet hebben, neem je de Delta FFB0812EHE (de snelste 80HP dus)
Waar en voor hoeveel heb je dat dan?
Die Igloo 2400 = 18,15 Euro bij Eynstein

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-04 09:00
HJS: werk je bij Eynstein ofzo ? ;)

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• hjs
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 10:03 schreef VTec het volgende:
HJS: werk je bij Eynstein ofzo ? ;)
Nee, teveel reistijd ;)

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-04 09:00
Op vrijdag 11 januari 2002 10:41 schreef hjs het volgende:

[..]

Nee, teveel reistijd ;)
Aandelen dan ? O nee, te weinig geld ;)

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 18:16

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

is dit een stille fan voor een amd XP 1600+ \
swiftech 462 met een 80 mp koeler
bij oc shop

Alpha PAL8045T with Delta AFB-80MP fan
the new flagship from Alpha. The Big Brother of the PAL6035, also with
the
already famous copper inlay. The Delta AFB-80MP (46.62 CFM by 4000rpm)
3-wire fan is included

download specs PDF

€ 79.00
FL 174.09

is dit veel ??

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

neem dan een alpha met een HP fan... tis wel herrie, maar als je stilte wilt hebben moet je een papst nemen...
en dus niet ertussen in gaan zitten! :P

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

iig wil stilte

Verwijderd

Ik ben ook altijd op zoek naar stille oplossingen aangezien ik nogal eens een computer in elkaar zet voor anderen. Het is niet altijd nodig om er maar een koeler van €80 op te pleuren als je geen herrie wilt.

Over de volgende oplossing ben ik zelf zeer tevreden en heb hem al in meerdere PC's toegepast:

Ik heb bij Eynstein een Spire Superrock en een 8cm coolermaster gekocht. De standaard (herrie) fan van de Superrock getrokken en de 8cm fan er met vier spaanplaat schroeven op gezet.
Afbeeldingslocatie: http://home01.wxs.nl/~jdeolde/rock1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home01.wxs.nl/~jdeolde/rock3.jpg

Deze oplossing koelt beter dan mijn Thermalright SK6 + Delta MP terwijl je hem nauwelijks hoort! (Ik heb wel de thermal compound verwijderd en Artic Silver gebruikt)

Totaal ben je voor deze oplossing zo'n €25 kwijt...

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

ben een beet je ee n00b is er geen fan die kant en klaar is ,
is die swiftec die ik zij ok is best duur duz wil geen mis koop doen

• David
Wat ik dus wel weet is dat ik voor m'n ALPHA+Papst 8412NGL zo'n 80 Euro heb neergeteld.

Ik heb hem in Duitsland bij pc-cooling.de gekocht, samen met wat anderen.

Een stuk meer dan de 18 Euro voor die GlacialTech, maar zekers de moeite waard

offtopic:
Waarom ben ik nu nog wakker? Na Jungle Galaxy moet je eigenlijk gewoon slapen

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 22:51 schreef TheArray het volgende:
Ik ben ook altijd op zoek naar stille oplossingen aangezien ik nogal eens een computer in elkaar zet voor anderen. Het is niet altijd nodig om er maar een koeler van €80 op te pleuren als je geen herrie wilt.

Over de volgende oplossing ben ik zelf zeer tevreden en heb hem al in meerdere PC's toegepast:

Ik heb bij Eynstein een Spire Superrock en een 8cm coolermaster gekocht. De standaard (herrie) fan van de Superrock getrokken en de 8cm fan er met vier spaanplaat schroeven op gezet.
[afbeelding]

[afbeelding]

Deze oplossing koelt beter dan mijn Thermalright SK6 + Delta MP terwijl je hem nauwelijks hoort! (Ik heb wel de thermal compound verwijderd en Artic Silver gebruikt)

Totaal ben je voor deze oplossing zo'n €25 kwijt...
Ik kijk naar dat plaatje, ik zie een mooi mobo, ik zie een mooie koeler. Maar schrik wat is dat!? Een stel ordinaire houtschroeven om de fan op zijn plaats te houden. Heb je geen oog voor detail? Ik zo geen computer van jou willen hebben als je hem zoals hier afwerkt.

Verwijderd

Ik kijk naar dat plaatje, ik zie een mooi mobo, ik zie een mooie koeler. Maar schrik wat is dat!? Een stel ordinaire houtschroeven om de fan op zijn plaats te houden. Heb je geen oog voor detail? Ik zo geen computer van jou willen hebben als je hem zoals hier afwerkt.
:?

Fan's worden bijna altijd met dit soort schroeven bevestigd, meestal iets kleiner maar dit is nu eenmaal een 8cm fan.
Als er gaten in de heatsink (Zoals een Alpha PAL6035) zitten met schroefdraad is het wel metrische schroefdraad. Dat past met deze combinatie alleen niet want een 8cm fan is net iets groten dan de bodemplaat van dit koelelement.

Ik kan je verzekeren dat de fan muurvast zit, als ik een computer voor jou maak zal ik de schroeven vooraf zwart spuiten, dan zie je het verschil niet. :P

Overigens, ik bouw een computer met oog op functionaliteit en prestatie. Ik werk dus alle kabels weg i.v.m. de airflow, gebruik een fingerguard om te voorkomen dat er iets in de fan komt (bv. mijn vingers) en niet omdat het er mooi uit ziet. Wat dat betreft vind ik de buitenkant veel belangrijker..

• Zamorano
  • Niet online
Op zaterdag 12 januari 2002 21:26 schreef TheArray het volgende:

[..]

:?

Fan's worden bijna altijd met dit soort schroeven bevestigd, meestal iets kleiner maar dit is nu eenmaal een 8cm fan.
Als er gaten in de heatsink (Zoals een Alpha PAL6035) zitten met schroefdraad is het wel metrische schroefdraad. Dat past met deze combinatie alleen niet want een 8cm fan is net iets groten dan de bodemplaat van dit koelelement.

Ik kan je verzekeren dat de fan muurvast zit, als ik een computer voor jou maak zal ik de schroeven vooraf zwart spuiten, dan zie je het verschil niet. :P

Overigens, ik bouw een computer met oog op functionaliteit en prestatie. Ik werk dus alle kabels weg i.v.m. de airflow, gebruik een fingerguard om te voorkomen dat er iets in de fan komt (bv. mijn vingers) en niet omdat het er mooi uit ziet. Wat dat betreft vind ik de buitenkant veel belangrijker..
k vind t eigenlijk wel stoer, die grote schroeven :)

• hjs
  • Niet online
Koele oplossing ;) (die spire)

en dat werkt ook goed met OC'en?

Verwijderd

Koele oplossing ;) (die spire)
en dat werkt ook goed met OC'en?
Thanx! Ja, ik heb hier één machine met een XP1800+, 1533@1650Mhz, 1.85v en die word stressed niet warmer dan 50C. En dan heb ik hem echt een paar uur prime95 laten rekenen zonder fouten.

Ter vergelijking: Een Thermalright Sk6 met Delta HP is maar een paar graden koeler (maar dan heb je wel een #$%#%$ herrie!) en een bij Alpha 6035 met Delta MP ben ik maar gestopt toen hij over de 60C ging en dan te bedenken dat dat ding vorig jaar nog top of the top was...

Ik zit nu achter een machine met een XP1600+ default, ook een MSI K7T 266RU met zelfde koelercombi en die wordt stressed 40C.

Al met al niet slecht voor koeler met fan die maar 2700rpm maakt :P

• hjs
  • Niet online
Nou je hebt me overtuigd.

bij mijn bestelling bij eynstein bestel ik de Spire + een losse coolermaster en mocht de spire teveel herrie maken gaan we fijn knutselen.
(is dit te doen als de koeler nog gewoon op de cpu zit?)

De Igloo is een goede koeler, maakt meer herrie en de bevestigings clip schijnt een vreselijk ding te zijn. Noud is bang dat hij tijdens het transport los schiet en dan als een beitel\mes door je kast vliegt.

Ik zie dat je ook 2 intake fans gebruikt in je kast, laat ik ze bij eynstein ook maar meteen doen in de Aopen H600, zelf ben ik helaas niet handig genoeg om de 2 rooster aan de achterkant van de kast te vervangen door een fingerguard, maar bij eynstein kun je het gewoon laten doen.

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 09:02 schreef hjs het volgende:
Nou je hebt me overtuigd.

bij mijn bestelling bij eynstein bestel ik de Spire + een losse coolermaster en mocht de spire teveel herrie maken gaan we fijn knutselen.
(is dit te doen als de koeler nog gewoon op de cpu zit?)
Nee, dat zou ik je niet aanraden. Af en toe moet je toch een beetje kracht zetten, bijv. om het plastic kapje waarmee de originele fan vast zit eraf te halen. Da's niet zo prettig voor je core en het monteren van die 8cm fan is toch wel een stuk eenvoudiger als de koeler niet gemonteerd zit. Het is niet overdreven moeilijk, maar die 8cm fan past maar nét, dus het is wel een secuur werkje.

Ik zou ook die thermal pad verwijderen en pasta gebruiken. Willen ze bij Eynstein ook vast wel voor je doen.

Die H600A is een prima kast, heb hem zelf ook al een paar keer gebruikt. Extra fan hoeft denk ik niet, maar ik zou wel dat standaard grid laten vervangen voor een "Eynstein Blowhole", scheelt je een boel herrie!

Ik vind die Spire fan zelf niet stil genoeg, maar ik ben best wel kritisch.

Let trouwens wel goed op of die SuperRock wel op je mainboard past!

• hjs
  • Niet online
Gaat allemaal lukken, ik laat die extra fan gewoon monteren en blijkt het niet nodig trek ik de stekker er wel uit ;)
scheelt weer wat geluid en stof in de kast.

Het moederbord dat ik op oog heb is de DFI AD70-SR, vooral om de 4 ide poorten (geen raid plannen) en die heeft denk ik ruimte genoeg om de socket.
(DFI is dan wel een onbekend merk maar ik heb al diverse reviews gelezen waar hij bijna net zo snel is als de andere kt266a planken van bekendere merken, die paar procent langzamer merk je niet, maar je IDE apparaten zitten elkaar niet in de weg)

Verwijderd

Nou, ik lees het wel als je alles binnen hebt :)

• hjs
  • Niet online
Alles is besteld.
Nu maar afwachten :Z

• hjs
  • Niet online
Alles is binnen, ziet er perfect uit (thnx Eynstein) en werkt:

XP 1600 heeft al op 1.6 ghz (11.5*139) gedraaid en de temp stressed kwam op 43 graden.
Daar zit dus nog wel meer in.

Ik heb nu één intake achter losgekoppeld en de cpu loopt op 10.5 * 140 en de temp stressed wordt een paar graden hoger.

Van het weekend toch maar eens hoger proberen te komen :p
12*140 moet toch wel lukken.

Het enigste waar ik mee zit is de winst.
je wint maar 280 mhz als dat wil, is maar 20%. Ik was beter gewend met mijn celeron :+
Pagina: 1