K-menu editten

Pagina: 1
Acties:

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Ik wil dat kmenu (dat menu wat verschijnt wanneer je op het KDE logo links onder klikt) editten. Dus ik denk: Ik klik rechts, kies menu bewerken.
Krijg ik een leuk venster met allerlei groepen e.d. waaronder je links kunt maken naar programma's die je wilt starten. MAAR a) de inhoud van dat venster komt niet overeen met mijn werkelijke menu
b) als ik iets aanpas is er geen verandering te zien in het kmenu.

Wat doe ik fout (of: wat is er mis met mijn systeem??)??

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:20

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Hmm, Slackware? Ik zie net dat ook in Debian het menu en de informatie van de menu-editor niet met elkaar overeenkomen. Zelf gok ik dat dat komt doordat Debian zijn eigen menusysteem heeft, terwijl kmenuedit naar iets anders kijkt. Kan het zijn dat Slackware dat ook doet? Een mogelijkheid is dat 'wmconfig' wordt gebruikt, zoals in ieder geval RH 6.0 dat deed.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Martin Sturm
Op donderdag 10 januari 2002 16:23 schreef odysseus het volgende:
Hmm, Slackware? Ik zie net dat ook in Debian het menu en de informatie van de menu-editor niet met elkaar overeenkomen. Zelf gok ik dat dat komt doordat Debian zijn eigen menusysteem heeft, terwijl kmenuedit naar iets anders kijkt. Kan het zijn dat Slackware dat ook doet? Een mogelijkheid is dat 'wmconfig' wordt gebruikt, zoals in ieder geval RH 6.0 dat deed.
Lijkt me een beetje sterk.. Is inderdaad trouwens slackware, maar ik heb heel QT en KDE van scratch compiled. Dus het lijkt me sterk dat ie dan zo intelligent is dat ie ergens een slack menu vandaan tovert.. het lijkt erop dat de standaard installatie ergens een menu neer kwakt, en dat ie dat weergeeft in kmenu knop, terwijl de edittor een persoonlijk menu weergeeft (ergens afkomstig uit m'n home dir :?). Maar ik snap et dus niet.. ik was ook al aan het zoeken waar die menu's zeg maar fysiek op de schijf staat.. maar ik kan het niet vinden :'(

Verwijderd

Zo te zien onder /opt/kde/share/applink voor systeem (bij een slackware 8.0 packages install) en aanvullend in je home/.kde/share/applink voor persoonlijke links. Als je kde ergens anders hebt geplet is het /jouw/kdedir/share/applink dus :)

• Martin Sturm
Op donderdag 10 januari 2002 17:21 schreef janjanjansen het volgende:
Zo te zien onder /opt/kde/share/applink voor systeem (bij een slackware 8.0 packages install) en aanvullend in je home/.kde/share/applink voor persoonlijke links. Als je kde ergens anders hebt geplet is het /jouw/kdedir/share/applink dus :)
Hm.. ik snap er dus geen bal van.. zowel in /opt/kde2/share/applnk als in /home/martin/.kde/applnk (m'n homedir) staat niet hetgene wat in de kmenuedit wordt weergegeven.. ik snap er echt geen klote meer van! :(

WIE RED MIJ!! :P

• Martin Sturm
Is er helemaal niemand die dit heeft meegemaakt/ervaring mee heeft????

Verwijderd

Ik kan je alleen melden dat hier alles (onder Debian) wel werkt en ook altijd heeft gewerkt.

Verwijderd

# locate applnk
Daar moet je zijn...
Pagina: 1