Windows XP netwerk met Netbeui, heel appart.

Pagina: 1
Acties:

• Fles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik heb het volgende probleem.

Ik zit in een netwerk met drie computers en alle drie zitten via een hub op internet aangesloten en ook alle drie in een ander subnet. Met TCP/IP kan ik dus geen netwerk maken. Mijn computer draait Windows XP de andere Windows Me en 98.

Ter info, voor alles wat ik heb gedaan heb ik TCP/IP uitgezet, om zeker te weten dat hij daar niet mee communiceert.

Nu heb ik Netbeui erop gezet, om daarmee een netwerk te maken. Ik kan met mijn XP machine de andere twee computers niet zien, maar de andere twee computers elkaar wel.
Nou is het mooie van alles dat als ik mijn laptop (Windows 2000) aansluit op het netwerk, ik met mijn XP machine wel kan communiceren met de laptop. En de laptop kan ook nog es communiceren met de andere computers!

Dus:
Laptop (Windows 2000) kan alles zien.
XP machine ziet alleen laptop.
ME en 98 machines zien elkaar en de laptop.

Iemand een id hoe dit voor elkaar gekomen is en nog beter, wat ik er aan moet doen om hem helemaal goed te krijgen?

Verwijderd

hoe krijg jij netbeui op xp? volgens mij ondersteunt xp dit protocol niet meer... (dacht ik)

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 17:18
Zit die XP machine wel in de zelfde werkgroep?

Verwijderd

Werkgroep moet inderdaad hetzelfde zijn... Heb ook dat probleem gehad (met 2 computers :D)...
werkgroep; WORKGROUP (geloof dat het ook nog eens allemaal met hoofdletters moet...)
Succes!!

• Fles
Op donderdag 10 januari 2002 15:58 schreef bwe het volgende:
hoe krijg jij netbeui op xp? volgens mij ondersteunt xp dit protocol niet meer... (dacht ik)
Dit protocol kun je appart toevoegen, van de cd.
Op donderdag 10 januari 2002 16:02 schreef JaNuZz het volgende:
Zit die XP machine wel in de zelfde werkgroep?
De laptop zit niet in dezelfde werkgroep, de rest wel, maar als ik op naam zoek maakt de werkgroep niets uit...

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

guest accounts e.d. even aanzetten binnen XP, ook ff proberen te pingen heen en weer, kan ook ff een message proberen te zenden

net send /domain:workgroup test o.i.d.

Deze plek is te koop.

• Fles
Op donderdag 10 januari 2002 16:14 schreef KeeZ.TI het volgende:
guest accounts e.d. even aanzetten binnen XP, ook ff proberen te pingen heen en weer, kan ook ff een message proberen te zenden

net send /domain:workgroup test o.i.d.
Ik kan met mijn XP computer de andere computers niet vinden. Het heeft dus geen zin om guest accounts aan te zetten omdat je die niet gebruikt als je op een andere computer kijkt.

Pingen over TCP/IP gaat prima, maarja, netwerk kan daar niet mee.

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:46

L0g0ff

omg

Ik raad je af netbeui te gebruiken.
Dit is een rot protocol.
Nadelen
Traag
Niet veilig
werkt de ene keer wel en soms plotseling niet meer.

Gebruik gewoon ipx ipv netbeui dat werkt ongeveer hetzelfde alleen sneller en veiliger.

Suc6

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• Fles
Op donderdag 10 januari 2002 16:34 schreef OhMyGod het volgende:
Ik raad je af netbeui te gebruiken.
Dit is een rot protocol.
Nadelen
Traag
Niet veilig
werkt de ene keer wel en soms plotseling niet meer.

Gebruik gewoon ipx ipv netbeui dat werkt ongeveer hetzelfde alleen sneller en veiliger.

Suc6
Oh btw, met IPX heb ik hetzelfde probleem.
Pagina: 1