Toon posts:

Marantz?

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben met een beetje aan het orienteren op een nieuwe versterker. Nu viel mijn oog op de marantz 6200 of 5200 mede door de vele aansluitingen. Zelf heb ik geen ervaring met marantz (neb nu rotel). Dus wat zijn jullie ervaringen met marantz? En dan dus specifiek de 5200 of 6200.

Als dit een kansloos topic is gooi dan maar dicht =]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je moet gewoon een beetje rondzoeken:

[topic=323021/1/100]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/11751405#11751405

en wel veel andere threads. Marantz staat hier als wel goed bekend :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Nikel heeft ook een 6200, icq hem maar eens.

Verwijderd

Topicstarter
wel goed... dat klinkt niet overtuigend =]

mijn budget is 900 euro

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ga niet 'schitterend' of overweldigend roepen. Alle A-merken zijn wel goed :). Dus dat is simpel. Verder is iedereen bijna wel tevreden met wat-ie koopt en kopen er ook mensen marantz... Dus dat is ook makkelijk :).

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Die rotel klinkt wel heel anders dan marantz, welke rotel heb je nu dan?

Verwijderd

Heb zelf een oude Marantz SR-53 met daarop een Marantz EQ (Equalizer) verder een gloednieuwe Marantz cd5000 nou moet ik zeggen dat deze versterker goed is.

Maar je hebt het over een Marantz 6200, nu heeft me pa een Marantz 7000 gekocht en hebben toen ook naar de 6000 gekeken, de opvolger dus nu is de 6200. Deze is een hele nette versterker.

nu ff over Marantz zelf. Marantz is zeg maar het dure Philips. Vroeger was Marantz opzich zelf, maar is overgenomen door Philips. Nu wil dit niet zeggen dat het een Philips bak is. De onderdelen in de bak zijn van Marantz. Zelf kan ik nooit oordelen of een versterker echt goed is. En zeker niet in het segment van Marantz, Harman & Kardonn, NAD etc. En qua geluid gaat het echt niet om alleen de versterker, maar ook de omgeving, acoustiek, boxen, ohms, watts etc etc etc.

Maar als ik een oordeel moet geven. Marantz is een uitstekend merk die goed presteert en waar je zeker jaren plezier van hebt.

Verwijderd

Topicstarter
kijk op zon soort antwoord zat ik een beetje te w88. Over de boxen kan ik kort zijn daar komen de b&w 60X serie 3 aan te hangen.

zelf heb ik nu een redelijk cheape rotel stereo versterker. Ik wil hem gaan gebruiken voor dd en dat soort dingen en daar voldoet ie dus duidelijk niet aan.

Verwijderd

Ik heb geen ervaring met de A/V versterkers van Marantz.

Wel met de PM7000 (stereo amplifier), CD6000 (cd-speler) en ST6000 (tuner). Ik ben over Marantz erg te spreken! Maar zoals bij alle audio gaat het om het specifieke component. En over met die A/V versterker heb ik geen ervaring. Antwoord op je vraag kan ik dus alleen over Marantz in het algemeen geven en dat is zeker okkey! :)

• hervaz
Meer merken maken DD amps...denon,rotel,nad,(krell) >:)

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:04
Nikel heeft ook een 6200, icq hem maar eens.
Als dat de Nikel is van die thread hierboven dan is het de Nikel die 1 meter verderop bij mij woont in de flat en die heeft geen 6200.
We gaan vanavond met nog iemand van de flat 3 5200's halen.
Dus als je vanavond Nikel icq'd dan heeft ie een 5200 (en ik ook)
>:)

UNOX: The worst operating system

• Raymond
Op donderdag 10 januari 2002 16:15 schreef Sjoko het volgende:

[..]

Als dat de Nikel is van die thread hierboven dan is het de Nikel die 1 meter verderop bij mij woont in de flat en die heeft geen 6200.
We gaan vanavond met nog iemand van de flat 3 5200's halen.
Dus als je vanavond Nikel icq'd dan heeft ie een 5200 (en ik ook)
Heb net ff me history bekeken, je hebt gelijk. Hij zei idd 5200

• mailman|IA
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:52
Persoonlijk heb ik een hele hoge pet op van Marantz. Kwalitatief een van de allerbeste volgens mijn ervaring. Design ben ik niet erg over te spreken, maar ja...iedereen z'n smaak!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zoals door mijn buurman al gemeld is, ik ga vanavond idd een 5200 halen :).

Dan zijn er dus na vanavond al twee mensen met specifieke ervaring wat de 5200 betreft meer :).

edit:
[topic=342195/1/100] Zo ben ik dus tot mijn keuze gekomen, geen idee of je er wat aan hebt, er worden iig wat vergelijkbare versterkers genoemd.

Verwijderd

Topicstarter
ok post ff hier dan =] eerste indruk enzo afstandbediening en meer van dat soort dingen

• Korvaag
Sterker nog... We hebben dezelfde boxen gebouwd (Nikel en ik) en straks ook dezelfde versterker dus we kunnen je ook nog vertellen in wat voor ruimte ze beter klinken. In een kamer van 12 m2 of in een kamer van 18 m2 (dacht dat ze zo groot waren)
en ja.. ik zit in de kleine kamer :(
En de derde flatgenoot heeft iets andere zelfbouwboxen en een middel kamer van 14 m2. Dus daar kunnen we ook nog eens wat van posten....

gekkenhuis..
lol

hmmm.. winampsync....bovenburen.. hmmmmm....

kwoot uit die posting van Nikel in de andere thread
Ik ben op het moment bezig met het bouwen van een paar zuilluidsprekers, namelijk de Visaton Starlet, deze is te vinden op: http://www.visaton.de/deutsch/artikel/art_580.htm.
Ik heb ook een buurman, deze heeft dit type: http://www.visaton.de/deutsch/artikel/art_546.htm al lange tijd staan, en wil ook een versterker, ook dd, in dezelfde prijsklasse (ongeveer).
Dus als je nog leuke boxen wil bouwen bij zo'n Marantz dan lees je ook morgen ofzo of het een goed combo is :)

Verwijderd

Topicstarter
zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten zelf bouwen :)

Geen tijd voor.. door werk :| Ik koop wel die b&w dingen misschien wat duurder enzo maar geen gezeik verders

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

Als je in die prijsklasse gaat zitten (marantz is topmerk van philips) kan je beter een denon kopen (top merk van sony) die zijn echt stukken beter.

Ik zeg wel die prijsklasse maar heb geen id hoe duur zon marantz is maar weet wel dat het topkwaliteit is (soms)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 10 januari 2002 17:09 schreef WiXX het volgende:
Als je in die prijsklasse gaat zitten (marantz is topmerk van philips) kan je beter een denon kopen (top merk van sony) die zijn echt stukken beter.

Ik zeg wel die prijsklasse maar heb geen id hoe duur zon marantz is maar weet wel dat het topkwaliteit is (soms)
Hela hola, onzinpost van de bovenste plank :P.

Wat een onzin, beide beweringen zegmaar: denon is niet per defenitie beter en al helemaal geen sony :P.

• Triple-D
  • Laatst online: 09-08-2023
Op donderdag 10 januari 2002 17:09 schreef WiXX het volgende:

Denon VIND ik lang niet zo goed presteren als marantz.
Je moet gewoon gaan luisteren.

• Korvaag
De Denon van ook ongeveer 1500 gulden (weet het type niet meer) zou warmer moeten klinken maar ik vond het geluid juist heel steriel en vlak. De Marantz gaf een veel warmere bas en een veel voller geluid. Dus het hangt echt van je smaak af wat je de beste van de 2 vindt qua geluid. De kwaliteit van de gebruikte componenten weet ik niks over.
Die Denon klonk gewoon kaal vond ik.

• Martinus
  • Laatst online: 13:25
Even wat duidelijkheden.
Marzantz is maar voor 30 % van Philips dus hebben ze geen flikker te vertellen. Denon klinkt bijna per definitie kaler en harder dan Marantz. Denon is ook niet van Sony.

ps. die 5200 klinkt erg leuk, een vriendin van mij heeft hem ook.

no comment

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 18:54 schreef Martinus het volgende:
Even wat duidelijkheden.
Marzantz is maar voor 30 % van Philips dus hebben ze geen flikker te vertellen. Denon klinkt bijna per definitie kaler en harder dan Marantz. Denon is ook niet van Sony.

Marantz is niet meer van Philips. Het is nu weer een zelfstandige onderneming. Philips heeft er niks meer mee te maken.

• Nikel
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 18:54 schreef Martinus het volgende:
Heb ik nu een of andere wijvenbak gekocht? :)

Hij staat hier nu, klinkt goed, eerst nog maar eens verder spelen :).

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op donderdag 10 januari 2002 15:39 schreef JvS het volgende:
Je moet gewoon een beetje rondzoeken:

[topic=323021/1/100]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/11751405#11751405

en wel veel andere threads. Marantz staat hier als wel goed bekend :).
Nu ga je zeker meteen het topic sluiten?

• Yokozuna
Op donderdag 10 januari 2002 16:03 schreef SuB het volgende:
kijk op zon soort antwoord zat ik een beetje te w88. Over de boxen kan ik kort zijn daar komen de b&w 60X serie 3 aan te hangen.

zelf heb ik nu een redelijk cheape rotel stereo versterker. Ik wil hem gaan gebruiken voor dd en dat soort dingen en daar voldoet ie dus duidelijk niet aan.
Ik heb wel interesse in jou Rotel versterker. Mail anders ff naar schjippers@hotmail.com. Zit nu al een tijdje zonder mijn oude versterker en heb nu zo'n alles in 1 midi setje... (je weet het wel). Hoeveel vraag je ervoor en welk type heb je?
Marzantz is maar voor 30 % van Philips dus hebben ze geen flikker te vertellen.
Zitten wel wat onderdelen van Philips in. Ik heb 1 maand lang vakantiewerk gedaan hier in Roosendaal bij een distributie centrum. Moesten 5.000 Marantz PM4000,7000's en wat cd5000 en nog een paar types gemod worden. (netspanning geloof ik). Hoop printplaten solderen en ik moest het makkelijke werk doen. (alle onderdelen eruit slopen en netjes wegleggen en dan alles weer inpakken na modificering).

Vooral in die cd spelers zag ik toch vaak "Philips xss454363m74" zulke dergelijke stukken staan. Vooral bij die cd spelers. De rest eigenlijk bijna niets. (ja en in goedkope Aiwa amps, bakken die voor 80% uit lucht bestaan :) )

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 10 januari 2002 21:15 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Nu ga je zeker meteen het topic sluiten? Want je kunt het weer in de search opzoeken ofzo.
Wat zit jou dwars? Zie je mij meteen dit topic sluiten? :?

• Yokozuna
Nee, maar soms wel overdreven snel.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 10 januari 2002 21:24 schreef Yokozuna het volgende:
Nee, maar soms wel overdreven snel.
Ga daar in LA over klagen als je dat vindt.

• Nikel
  • Niet online
Ik heb al een minpuntje gevonden.

Als je het display uitzet gaat er een ledje branden dat aangeeft dat het display uitstaat, ik heb nog geen knopje kunnen vinden om oko dat ledje dan weer uit te zetten.

• Raymond
Op donderdag 10 januari 2002 21:38 schreef Nikel het volgende:
ik heb nog geen knopje kunnen vinden om oko dat ledje dan weer uit te zetten.
Afbeeldingslocatie: http://extranet.bahco.com/imagebase/images/sbe_2/sbe_2674n_l_big.gif

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 10 januari 2002 21:51 schreef Lampje het volgende:

[..]

[afbeelding]

Zullen we jou even uitzetten? >:).

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Ik zit ook in de markt voor een reciever van rond de fl 1000/1500, ik vond zelf in de luisterruimte van mediamarkt (a'dam) en vond de onkyo 595 het mooist klinken in die prijsklasse (oa geluisterd naar enkele denons en marantzen)

Mijn focus lag voornamelijk op filmgeluid...

• Yokozuna
Zullen we jou even uitzetten?
Nee! ;( het was net zo lekker warm in dit topic. :z

• Ruud2001
  • Laatst online: 12-08 19:31

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Ga anders eens naar Venlo geloof ik, want daar hebben ze namelijk een winkel met een gigantische luisterruimte. Ook zeer uiteenlopende prijsklasses... maar volgens mij begint het wel zo'n beetje rond de 750 piek ofzo :)

Zit zelf ook te denken om een nieuwe set te gaan kopen nu ik van de week een DTS versterker heb gehoord IRL!! 8-) Zo mega vet geluidje

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Verwijderd

denk je echt dat je het verschil gaat horen??

een Marantz heeft misschien 0.02% THD meer of minder dan die Denon..

en je (dure) luidsprekers hebben meestal > 2-3% THD...

het enige verschil is de klankkleur, en die zul je met je eigen speakers moeten testen...

• Raymond
Op donderdag 10 januari 2002 22:09 schreef freakyfrank het volgende:
denk je echt dat je het verschil gaat horen??

een Marantz heeft misschien 0.02% THD meer of minder dan die Denon..

en je (dure) luidsprekers hebben meestal > 2-3% THD...
Vervorming is niet het enige dat verschil in klankeigenschappen bepaald.

Dus ja, verschil in versterkers kan je horen. Dat de verschillen waarschijnlijk minder groot zijn dan andere invloeden, staat hier los van

• Korvaag
Nou, ik heb ook een tijdje naar mijne geluisterd... Voor zover ik nu al kan beslissen is het een geweldig ding. Wat ik alleen lelijk vind is dat ze geen afsluitklepje aan de voorkant hebben gemaakt om de aux connectors te bedekken. De afstandsbediening is redelijk practisch. Ik heb wel handigere gezien. Mijn vorige receiver had een afstandsbediening waarop de belangrijke toetsen (volume, stop, play, al dat soort zooi) in het donker licht gaven. Dit was superhandig. Deze heeft dat niet en dat is onhandig omdat er aardig wat knoppies op zitten. Het OSD is ook zeer practisch. Alles met grafische ondersteuning instellen... hmmmmm...
In tegenstelling tot wat ik in andere postings heb gelezen (geen idee meer waar het was) heeft de 5200 wel gewoon een source direct functie en hij werkt ook nog.
Hij is trouwens ook best wel zwaar en groot. Tis geen dingetje wat je ff ergens in de kast zet omdat je nog wel ergens een plekje hebt. Dat gaat helaas niet werken. Draaiknoppen draaien erg prettig alleen had ik liever de surround modi onder een toets gehad en een draaiende input selector. Nu is het andersom en zit je mid-onder met een streep knoppies om alle ingangen te kiezen. Niet zo practisch vind ik.

Neem hem trouwens wel in het 'goud' Dit staat tussen haakjes omdat het meer naar zilver neigt. Denon goud vind ik niet mooi maar Marantz goud is echt jummie.

Erg mooi is ook dat je de digitale ingangen kan toewijzen. Via het OSD kan je instellen of bijv. de cd digi1, digi2, digi3 of digi4 is. (of analoog). Digitaal voorkomt dit stekkertjes wisselen. :) sweeet.

Kortom: Handig en mooi ding en daarnaast is het geluid ook nog eens goed :P

Het grootste probleem waar ik tot nu toe tegen aan ben gelopen is de vraag hoe en vooral wat ik ga eten de rest van de maand.
glk.

Verwijderd

Marantz is prima, heb zelf ook een ouwe gouwe Marantz versterker nml. de Model 2225 :7

Verwijderd

en die doet t fokin goed

• Ettie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-07 16:17

Ettie

Heb nu 4 jaar een Marantz SR670 (A/V Dolby Pro Logic receiver) gehad die ik aanschafte na veel oriëntatie tussen Denon, Onkyo en Marantz.

Mijn overweging:
Onkyo: goed, maar relatief gezien te duur voor wat ze bieden.
Denon: zeer goed, kaal klankbeeld.
Marantz: zeer goed, warm klankbeeld (geniet mijn voorkeur).

Tel daarbij op dat een Marantz vaak ook nog het beste stereobeeld heeft en de optelsom kan worden gemaakt. :9~

Heb de SR670 nu over ivm aanschaf van de SR7200 :P afgelopen zaterdag.
De keus was ook nu weer snel gemaakt. Naast goede, krachtige surround wederom een warm, helder stereogeluid op m'n Infinity Reference speakerset.

Uptime: weet ik veul. Toch al gauw weer een half uurtje / Systeempies

Verwijderd

goede keus een 7200 Oh euhm als je een sub-woofer erop gaat instellen moet je wel erg goed opletten (handleiding marantz is een beetje onduidelijk) Het gaat om het volgende, de subwoofer gaat op de sub-woofer uit gang oke niks mis mee. In je menu van je AMP stel je de subwoofer als actief. Ok geactiveerd denk je draai muziek en dan shit geen bas. Nu is dus het volgende...

De speakers die op de AMP verder staan aangesloten zijn ingesteld als LARGE, de bedoeling is dat deze allemaal op SMALL komen inclusief de Center-Speaker. Nu wordt de sub-woofer pas actief. Deze info verkregen na 4 uur rond bellen van winkel tot leverancier en van leverancier naar andere winkel en van die winkel maar naar Marantz Nederland.

Fijne actie ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb begrepen dat het enigfe verschil tussen de 6200 en 7200 het multiroom gedeelte is? Maar dat het vermogen verder hetzelfde is. Ik kan het hier op werk niet checken mijn brakke w95 pc crashed hier op de marantz site =/

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hhhm, de versterkerspecs zijn gelijk.. De 7200 is wel 100gram zwaarder :P. (14,9 kilo Vs 14,8 ;))
Het verschil:
  • inputs for up to 9 sources, including DVD player and LD player
  • on screen display (OSD)
  • dolby prologic surround I/II, dolby digital 6.1, DTS-ES decoding
  • multi-room capability extends to second video output
    informative on-screenmenus apply to single and multi-room set-ups
  • choice of optical and coaxial digital inputs for best cable connection and set-up
  • 30 presets on all three wavebands, for instant recall of favourite stations
  • remote handset controls entire AV system,with ability to learn new commands as system grows
Vs
  • inputs for up to 7 sources, including DVD player and LD player
  • choice of optical and coaxial digital inputs for best cable connections and set-up
  • on screen display (OSD)
    dolby prologic surround I/II, dolby digital 6.1, DTS-ES compapatible decoding
  • 30 presets on all three wavebands, for instant recall of favourite stations <li>remote handset controls entire AV system, with ability to learn new commands as system grows
</li>
Geloof ik.. De site doet het hier trouwens weer wel :). Ik ga morgen met m'n 'stiefvader' naar de marantz kijken, en we gaan eens luisteren wat dat ding op de set van m'n ouders doet :). Als het mooi klinkt dan-koopt-ie die :).

Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/image/products/img_e_avr_sr7200_bck.gif

Vs

Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/image/products/img_e_avr_sr6200_bck.gif

Verwijderd

Hahaha SUb is het zover :) ja ?

Maar goed ik heb hem dus die Marantzen aangeraden heb zelf de 7200 vandaar :) maar goed zijn gewoon erg goede spullen wil je beter zul je erg veel EXTRA uit moeten geven..

Ik zie hier mensen roepen dat Denon beter zou zijn.. vertel mij dan eens waarom een Audiofiel die de keuze had tussen denon avr 3802 ( 3200 gulden ) ( ja ik weet het we doen het nu in € een marantz sr 7200 ( 2200 gulden) voor de marantz ging vanwege betere stereoprestaties ? ) Ik weet het Smaken verschillen en er is 'mooier ogend' spul op de markt maar mij gaat het nog steeds om het geluid dat eruit komt en voor de prijzen die marantz nu hanteert voor de sr X200 lijn lijken ze wel gek...

mijn 2 € centen

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 11 januari 2002 16:17 schreef Darkman het volgende:
Hahaha SUb is het zover :) ja ?

Maar goed ik heb hem dus die Marantzen aangeraden heb zelf de 7200 vandaar :) maar goed zijn gewoon erg goede spullen wil je beter zul je erg veel EXTRA uit moeten geven..

Ik zie hier mensen roepen dat Denon beter zou zijn.. vertel mij dan eens waarom een Audiofiel die de keuze had tussen denon avr 3802 ( 3200 gulden ) ( ja ik weet het we doen het nu in € een marantz sr 7200 ( 2200 gulden) voor de marantz ging vanwege betere stereoprestaties ? )
PDF file van de RAF/Staffhorst aanbiedingen

Die marantz kost daar €770... Dat is wel een flink stuk minder dan de €1000,= waar jij het over hebt. Nou weet ik niet zeker of dat voor een gedeukt showmodel is of voor een glimmende nieuwe (kan meniet voorstellen dat gedeukte modellen zo in de krant zouden staan :P), maar ik ga er morgenochtend in ieder geval kijken :).

Nou nog de Rotel Ra-971 verkopen, en dan hebben m'n ouders weer een leuke dolby digitalset voor niet al teveel geld (als die marantz de speakers een beetje leuk aanstuurt, that is).

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 16:38

dodo79

witte dikke tonnie

ik heb met spanning deze thread door zitte lezen, en kom tot de conclusie er veel menigen zijn.
Dit zijn echter persoonlijke meningen!!

in mijn ogen doet een marantz echt wel onder voor een denon.
Waarom??
omdat een marantz versterker zich absoluut niet neutraal gedraagt.
marantz is wat dit betreft een hele dynamiekvolle versterker.
op zich niet erg als je een versterker wil die een vol geluid weergeeft.
en dit is niet bij alleen 1 model of serie, maar bij alle versterkers van marantz (dus de range , style en premium serie's)...

Denon presteert wat dat betreft beter, en over het sony verhaal en denon....
denon is GEEN sony, maar gebruikt wel veel sony onderdelen!

en dan hebben we (b)onkyo nog.
persoonlijk vind ik het een van de minste merken (samen met yamaha) die er in deze klasse's te krijgen is.

1 voordeel van marantz ten opzichte van denon en die (b)onkyo's is prijs die veel lager is dan een vergelijkbare denon/onkyo model, en dat bis weer een plusje voor marantz

ik heb ze tot nu toe allemaal gehoord, dus weet ook waar ik het over heb.

En mijn eindoordeel over marantz = gewoon goed voor de prijs!!

omdat het kan!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

en dan hebben we (b)onkyo nog.
persoonlijk vind ik het een van de minste merken (samen met yamaha) die er in deze klasse's te krijgen is.
Zohee, dat is bijna wel het tegenovergestelde van wat ik vind :). :P

• hervaz
Waarom stapt toch iedereen over naar 5.1?

Beetje kuddegedrag vind ik het...naja zal wel aan mij liggen.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:03

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik heb een Marantz SR7000 versterker en dat is wel een erg fijn dingetje. Al je optische ingangen zijn gewoon softwarematig te schakelen via OSD. Het enige nadeel vindt ik de zeer matige handleiding van Marantz vooral het verbinden aan de TV vond ik erg vaag uitgelgd. Wat wel weer mooi is dat hij ook het beeld van de input kan scahkelen dus asl ik op mijn versterker als input dvd neem dan heb ik op tv ook meteen de input van mijn dvd. Wel erg fijn moet ik zeggen als je maar een paar ingangen op je tv hebt

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op vrijdag 11 januari 2002 16:32 schreef hervaz het volgende:

Omdat een film met 5.1 gewoon super is

Verwijderd

Damn waar zit die staphorst zaak ??????

Ik heb her 2000 voor betaald met 200 korting :( bij staphorst staat ie voor 1699 of zo ? ??? :'(

• hervaz
Op vrijdag 11 januari 2002 16:38 schreef TrailBlazer het volgende:

[..]

Omdat een film met 5.1 gewoon super is
Behandel me niet als een of andere achterlijke ja?? :z

Dat weet ik al tijden, maar het aantal mensen dat dagelijks een dvd kijkt lijkt me heel klein, terwijl het aantal mensen dat muziek luistert dagelijks me veel hoger lijkt.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 11 januari 2002 16:32 schreef hervaz het volgende:

Ik doe al 3 jaar 5.1 :P. En m'n vader vindt het gewoon gaaf, is echt zo'n 'hard/veel/heftig' type, dus van mij mag-ie :). Hij houdt ook van slechte films enzo >:).

Maar films en DVD wordt steeds populairder, bioscoopbezoek stijgt, de kwaliteit van de bioscopen gaat omhoog en mensen willen en kunnen het betalen en vinden het leuk om te hebben. Verder lijken mensen makkelijker waarde te kunnen hechten aan "5.1" dan aan "mooiere speakers" of een betere versterker ofzo...

Tot zover mijn theorie :P.

Raf zit trouwens in:
A'dam
H'sum
Kampen
Emmeloord
Lelystad
Utrecht (staffhorst, geen staphorst)
Amersfoort
Nieuwegein

Telefoonnummers, zie: klik.

maar www.raf.nl had je zelf ook wel kunnen raden, toch? ;)

<hr>
Op vrijdag 11 januari 2002 16:44 schreef hervaz het volgende:

[..]

Behandel me niet als een of andere achterlijke ja?? :z
LOL :D
Dat weet ik al tijden, maar het aantal mensen dat dagelijks een dvd kijkt lijkt me heel klein, terwijl het aantal mensen dat muziek luistert dagelijks me veel hoger lijkt.
Klopt, toch denk ik dat hifi juist door de films een 'hausse' heeft gekregen.. Dat heb ik al gemerkt drie jaar geleden.. Toen ik nog in een winkel werkte. 5.1 sets liepen echt als een trein :o. Bij muziek lijkt het mensen minder te interesseren... En bij films mag er weer lekker over veel bas gepraat worden enzo, bij muziek was dat een beetje not done geraakt :P.

Ik weet het eigenlijk niet, maar ik weet wel dat voor minder dan €1000 een set kopen en dan perse 5.1 willen hebben een beetje dom is ;).

• Yokozuna
Kijk zo mag ik het horen. Geld moet rollen! Als je iets fatsoenlijk wilts moet je ook maar accepteren er meer voor te betalen :)

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

bovendien die duurdere merken gaan gewoon lang mee ik heb over 10 jaar ongetwijfeld nog een hoop plezier van mijn versterker. (als er dan geen nieuwe standaard is)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Yep, dat apparaat kost echt maar €770,= Ik kan er niet mee spelen omdat ik niet mee naar m'n ouders kon... Maar ze hebben er nog zat van

Pagina: 1