Waarom maakt het niet uit of je je gpu overclocked

Pagina: 1
Acties:

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
FAQ: Je core overklokken heeft trouwens met nVidia kaarten erg weinig nut, maar daar kom je wel achter tijdens het benchen
Waarom maakt het niet uit of je je core overclocked?

Mijn core is nu wel overclocked, maar als het toch niet uitmaakt gaat mijn core lager, en mijn mem hoger. (235 Watt voeding kan het niet aan)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04 13:58

Da_RoNiN

Oclama?

Omdat de gpu daar op gemaakt is , dat wil zeggen dat overclocker ervan gewoon kan omdat ze daar ook op getest zijn.

Kenners weten waarom

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Omdat de core snel zat is en het geheugen nu juist de bottleneck is. De rek is er nog niet uit en daarom helpt dus alleen het opschroeven van het geheugen heeft zin.

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 00:02

scorpionv

This space for rent

Op donderdag 10 januari 2002 15:38 schreef Da_RoNiN het volgende:
Omdat de gpu daar op gemaakt is , dat wil zeggen dat overclocker ervan gewoon kan omdat ze daar ook op getest zijn.
:?

Het geheugen is zoals gezegd de bottleneck, daar valt veel meer winst te behalen. Vandaar de kreet dat GPU overclocken niets zou opleveren, het levert wel iets op. Je kunt voor het beste resultaat gewoon beter je geheugen OC'en.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb hier een GF2 GTS en of ik het geheugen 100mhz hoger zet, maakt het in te praktijk geen flikker uit.

In de benchen wel een beetje maar niet echt geweldig.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
met mijn tnt'tje maakte het echt wel uit. kon duidelijk merken dat ie sneller was. Mijn core liep toen op 148, en mijn mem op 157 (standaard= 125/125)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op donderdag 10 januari 2002 15:51 schreef Vlabakje90 het volgende:
Ik heb hier een GF2 GTS en of ik het geheugen 100mhz hoger zet, maakt het in te praktijk geen flikker uit.

In de benchen wel een beetje maar niet echt geweldig.
Meeste proggies rekenen in DDR, dus effectief heb je 50 Mhz overklokt...

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 15:59 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Meeste proggies rekenen in DDR, dus effectief heb je 50 Mhz overklokt...
nee niet DDR gewoon 100mhz normaal, dus 200mhz ddr
Pagina: 1