Grub: APM weg in windows

Pagina: 1
Acties:

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Sinds ik Grub gebruik met RH7.2 is de standby-optie in win98 verdwenen en staat de apm-controller dus 'op geel'. Had in bios apm uit en apm controlled by os aan; de eerste aanzetten doet ook nix. Heb wat gezocht en kom e.e.a. tegen bij Google (zoals hier en daar), waaronder de optie "apm-on" op de kernel-line, maar dat heeft allemaal betrekking op het linuxdeel. Volgens de laatste link zou het iets te maken hebben met de apm checking code van Grub en wordt later in de thread zelfs verwezen naar een patch. Officiële info van Grub is er niet over te vinden. Iemand een idee?

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• Tonnes746
(Bump..) ;(

Verwijderd

Er zit toch ook Lilo bij RH7.2. Als die het probleem ook heeft zal het wel niet aan grub liggen. Als lilo het probleem niet heeft heb je geen probleem meer. Of wil je perse grub gebruiken ?

• Tonnes746
Sterker nog, ik wilde helemaal niet aan grub beginnen. Maar de 'standaard' kernel upgrade van RedHat zette er e.e.a. aan grub-files bij waardoor ik het toch wel even wilde proberen. 't Zit nu in de mbr en is op zich wel handig (vooral na kernelcompilaties e.d.) maar ik liep hier dus tegenaan. Met lilo was het probleem er niet..