Ik heb een beetje een maf probleem met m'n videokaart. Ik ben nogal verzot op het spelletje Half-Life. Nou heb ik laatst een nieuwe videokaart gekocht, een Leadtek WinFast GeForce 2 Titanium 64 MB DDR-Ram en TV-out om precies te zijn. Ik heb nu alles aardig aan de praat, behalve m'n favoriete spelletje Half-Life dus. In Direct3D werkt Half-Life prima, maar haal ik hooguit 60 frames per seconde. Dus ik wou graag dat Half-Life in OpenGL draait. Dat is me tot nu toe 2 keer gelukt, en toen haalde ik 100 frames per seconde dus het is zeker de moeite waard om het definitief aan de praat te krijgen, maar dat lukt dus niet. Meestal als ik Half-Life opstart en ik naar de console ga krijg ik een schermpje dat ongeveer een 4de is van m'n totale scherm (1280x1024), en ik zie dus de desktop er gewoon achter. Als ik dan vanuit de console een mapje ga laden en ik kom in het spel begint hij helemaal te draaien, zonder dat ik de muis of zoiets beweeg. Als ik dan weer het spel probeer te verlaten loopt m'n computer vast.
Het is me nu dus wel 2 keer gelukt om het wel aan de praat te krijgen, maar het is de ene keer wel en de andere keer niet, en ik zie er geen enkel patroon in. Er zou toch een reden voor moeten zijn dat ik niet het hele scherm krijg. Ik heb ook via het register een optie aangepast zodat hij in een schermpje rendert, en dat werkt wel, en ook goed, maar dan staat m'n WinBar en Startbalk over HL heen, en is het scherm niet over het hele scherm, dus dat is ook niet erg handig.
Iemand tips hiervoor? RTCW draai ik ook in OpenGL en werkt perfect. Quake 2 (okeej, verouderd, maar 't was het enigste wat ik nog had om even te testen) werkt ook prima in OpenGL mode (zowel fullscreen als window). Alleen Half-Life krijg ik dus niet aan de praat, en dat wil ik toch wel graag. Heb overigens Detonater XP 23.11 geinstalleerd.
Verder specificaties:
MSI MS-6330 Lite V3.0
Via KT133A chipset
Leadtek WinFast nVidia GeForce 2 Titanium 64 MB DDR TV-out
3dfx Voodoo 3 2000 PCI (tweede videokaart, twee monitoren)
384 MB SDRam
Windows XP
Het is me nu dus wel 2 keer gelukt om het wel aan de praat te krijgen, maar het is de ene keer wel en de andere keer niet, en ik zie er geen enkel patroon in. Er zou toch een reden voor moeten zijn dat ik niet het hele scherm krijg. Ik heb ook via het register een optie aangepast zodat hij in een schermpje rendert, en dat werkt wel, en ook goed, maar dan staat m'n WinBar en Startbalk over HL heen, en is het scherm niet over het hele scherm, dus dat is ook niet erg handig.
Iemand tips hiervoor? RTCW draai ik ook in OpenGL en werkt perfect. Quake 2 (okeej, verouderd, maar 't was het enigste wat ik nog had om even te testen) werkt ook prima in OpenGL mode (zowel fullscreen als window). Alleen Half-Life krijg ik dus niet aan de praat, en dat wil ik toch wel graag. Heb overigens Detonater XP 23.11 geinstalleerd.
Verder specificaties:
MSI MS-6330 Lite V3.0
Via KT133A chipset
Leadtek WinFast nVidia GeForce 2 Titanium 64 MB DDR TV-out
3dfx Voodoo 3 2000 PCI (tweede videokaart, twee monitoren)
384 MB SDRam
Windows XP