Toon posts:

OpenGL op GeForce 2

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje een maf probleem met m'n videokaart. Ik ben nogal verzot op het spelletje Half-Life. Nou heb ik laatst een nieuwe videokaart gekocht, een Leadtek WinFast GeForce 2 Titanium 64 MB DDR-Ram en TV-out om precies te zijn. Ik heb nu alles aardig aan de praat, behalve m'n favoriete spelletje Half-Life dus. In Direct3D werkt Half-Life prima, maar haal ik hooguit 60 frames per seconde. Dus ik wou graag dat Half-Life in OpenGL draait. Dat is me tot nu toe 2 keer gelukt, en toen haalde ik 100 frames per seconde dus het is zeker de moeite waard om het definitief aan de praat te krijgen, maar dat lukt dus niet. Meestal als ik Half-Life opstart en ik naar de console ga krijg ik een schermpje dat ongeveer een 4de is van m'n totale scherm (1280x1024), en ik zie dus de desktop er gewoon achter. Als ik dan vanuit de console een mapje ga laden en ik kom in het spel begint hij helemaal te draaien, zonder dat ik de muis of zoiets beweeg. Als ik dan weer het spel probeer te verlaten loopt m'n computer vast.

Het is me nu dus wel 2 keer gelukt om het wel aan de praat te krijgen, maar het is de ene keer wel en de andere keer niet, en ik zie er geen enkel patroon in. Er zou toch een reden voor moeten zijn dat ik niet het hele scherm krijg. Ik heb ook via het register een optie aangepast zodat hij in een schermpje rendert, en dat werkt wel, en ook goed, maar dan staat m'n WinBar en Startbalk over HL heen, en is het scherm niet over het hele scherm, dus dat is ook niet erg handig.

Iemand tips hiervoor? RTCW draai ik ook in OpenGL en werkt perfect. Quake 2 (okeej, verouderd, maar 't was het enigste wat ik nog had om even te testen) werkt ook prima in OpenGL mode (zowel fullscreen als window). Alleen Half-Life krijg ik dus niet aan de praat, en dat wil ik toch wel graag. Heb overigens Detonater XP 23.11 geinstalleerd.

Verder specificaties:

MSI MS-6330 Lite V3.0
Via KT133A chipset
Leadtek WinFast nVidia GeForce 2 Titanium 64 MB DDR TV-out
3dfx Voodoo 3 2000 PCI (tweede videokaart, twee monitoren)
384 MB SDRam
Windows XP

Verwijderd

nieuwe detonators instaleren, als dat niet helpt, hl opnieuw instaleren.

Verwijderd

Topicstarter
23.11 is al de nieuwste versie van de Detonater XP drivers, tenminste de nieuwste die staat op www.nvidia.com.
Heb HL overigens ook al opnieuw geinstalleerd, maar heeft weinig uitgehaald.

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 15:31 schreef jmezach het volgende:
23.11 is al de nieuwste versie van de Detonater XP drivers, tenminste de nieuwste die staat op www.nvidia.com.
Heb HL overigens ook al opnieuw geinstalleerd, maar heeft weinig uitgehaald.
soz overheen gelezen.

ik heb een soorgelijk probleem gehad, heb me PC maar weer es geformateerd (kom wel weer een keer) en alles opnieuw gedownload, de updates, detonators, via drivers(toen nog) directx, en toen was ik er wel vanaf :P

Verwijderd

detonators v21.83 of 22.80
Dat is stabieler

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 13:01

wij

v-sync uitzetten met direct3d

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
denk dat het ligt aan die 2 videokaarten.. als je OpenGL kiest, heb je dan wel 'default openGL' geselecteerd? Kopieer anders opengl32.dll uit je windows/system directory naar je HL-dir.. als het dan nog niet werkt kun je nog het bestandje /GLDRV/DRVMAP.TXT bewerken zodat ie naar de juiste opengl32.dll verwijst.. dit doe je door opengl32.dll te kopieren naar de /GLDRV map en in DRVMAP.TXT het volgende toe te voegen:

gldrv/opengl32.dll Gekopieerde driver

kies dan in HL bij opengl settings voor 'gekopieerde driver' (mocht ie gaan zeuren OpengL mode not supported dan die regel veranderen in '/opengl32.dll Gekopieerde driver' of 'opengl32.dll Gekopieerde driver')

ik weet niet of dit alles zal werken.. je kunt het iig proberen.. :) suc6 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, het lijkt me dat V-sync in D3D uitzetten niet zoveel zin heeft, aangezien het probleem in OpenGL zit, maar ik heb het ffies nagekeken en al uitgezet.

Wat betreft opengl32.dll kopiëren, dat had ik ook al geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet. Heb het overigens ook even onder Windows 98 geprobeerd, maar daar krijg ik met alle drivers (Default, opengl32.dll gekopieerd uit Windows\System directory van W98) The Selected OpenGL Mode is not supported by your videocard, dus daar werkt het helemaal niet.

Ben bang dat er niets anders op zit dan Windows er ffies helemaal af te gooien (Deltree) en het er weer opnieuw op zetten. Ik denk dat het komt omdat ik nogal wat met drivers heb zitten goochelen voor die Voodoo kaart, aangezien dat niet zo best werkt onder win XP.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:16
Windows XP heeft een openGL wrapper, niet echt lekker dus. Gebruik de opengl32.dll van win2K SP2:
http://download.jgc.homeip.net/opengl32.zip

Die in c:\windows\system32\dllcache en c:\windows\system32 zetten en je videokaart doet iets anders dan OpenGL naar D3D wrappen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, heb ffies die opengl32.dll gedownload en in de gegeven directory gezet, maar het werkt nog steeds. Het maffe is dat als ik 640x480 kies ik wel goed beeld krijg. Als ik dan vervolgens via 800x600, 1024x768 naar 1152x864 ga het wel goed werkt in die resolutie. Maar als ik HL dan afsluit en ik start hem opnieuw op dan heb ik weer dat kleine klote venstertje. Ik word hier echt heel aggressief van. :(

Verwijderd

Topicstarter
Okeej, ik weet nu wat het probleem is, nu nog een oplossing.

Zie: http://sierra.custhelp.com/cgi-bin/sierra.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_sid=Ts2OcY4g&p_lva=&p_refno=000323-000048&p_created=953850110&p_sp=cF9ncmlkc29ydD0mcF9yb3dfY250PTkwJnBfc2VhcmNoX3RleHQ9JnBfc2VhcmNoX3R5cGU9MyZwX3Byb2RfbHZsMT00JnBfcHJvZF9sdmwyPX5hbnl_JnBfY2F0X2x2bDE9fmFueX4mcF9jYXRfbHZsMj1_YW55fiZwX3NvcnRfYnk9ZGZsdCZwX3BhZ2U9Mg**&p_li=

Daar valt dus te lezen dat het probleem wat ik heb gebeurd op het moment dat de resolutie van het spel hoger is dan die van de desktop. Nou is mijn desktop van de videokaart waar HL op draait 1280x1024, maar die van m'n andere videokaart is 1024x768 (deze kan ook niet hoger, want dan krijg ik misvormt beeld). Als ik dan de resolutie op 800x600 instel werkt het wel. Als ik vervolgens de resolutie van m'n tweede monitor verander naar 800x600 moet ik HL instellen op 640x480, want dan werkt het wel goed.

Probleem is nu alleen, w'rom kijkt HL niet naar de monitor waar die op draait. Het komt mij voor dat hij met die andere videokaart niet zo veel te maken heeft. En waarom werkte het met m'n oude systeem (Voodoo 3 kaart en een S3 kaartje) wel, want dan keek hij blijkbaar ook niet naar die S3 kaart, maar nu kijkt ie opeens wel naar m'n Voodoo :?
Pagina: 1