Toon posts:

geld terugkrijgen van onbetrouwbare winkel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als jullie nog een heel jammer verhaal willen lezen over hoe schandalig een computerzaak je kan behandelen... Mijn ervaring met www.mti.nl is een waar tranendal, een verhaal waar je zo een soap van kan schrijven. Het is wel lang (3,5 maand ellende, en blunder op blunder, leugen op leugen) maar zeker de moeite waard.http://www.xs4all.nl/~jeroef/mti.html. Trek je eigen conclusie, mijn mening is dat het een winkel is die je beter kunt mijden. Ondanks dat sommigen anderen er wel positieve ervaringen mee hebben.

Na alle ellende met deze winkel, sta ik op het punt de koop te ontbinden. Ik las in andere topics op dit forum dat er nog al wat klanten zijn die bij andere zaken moeite hebben om hun geld terug te krijgen. Ze bieden me aan nu 70% terug te storten en na aankomst van de computer de oevrige 30%. Ik heb voor de zekerheid advies van een advocaat ingewonnen en een ontbindingscontract opgesteld. Ze hebben nl. 1,5 maand geleden ook al eens beloofd geld dat ik teveel heb betaald terug te storten, maar ik heb nog niks gekregen. Ik ben bang dat je als klant veel moeite hebt om aan te tonen dat je recht op je geld hebt.

Het lijkt me trouwens goed om andere klanten te waarschuwen voor dit soort winkels. Ik zal het stuk over een paar weken in de shop survey posten.

Ik ben geinteresseerd in ervaringen van anderen met winkels. Is MTI een uitzondering? Of zijn de meeste winkels klote? Ik twijfel of ik nu nog wel via internet wil bestellen of dat ik beter voor meer geld ergens binnen kan stappen.

groetjes jeroen

Verwijderd

ik heb daar een 1 maand geleden ook wat besteld (namelijk een Aopen kast)en mijn ervaring is ook niet al te best.
na drie weken was de kast nog niet binnen en heb besloten hem maar ergens anders (was toch onder rembours)te bestellen namelijk bij informatique. een super bedrijf. echt waar. snelle levering en als er iets mis iets met het leveren van PTT gaan ze er meteen achteraan.
Ze zijn trouwens niet al te duur.

Verwijderd

Topicstarter
ze lopen nu trouwens wel te zeiken dat ze de verzendkosten niet terug willen betalen....

voor degenen die het stuk niet gelezen hebben, de koop wordt ontbonden omdat zij beloofd hebben een nieuwe computer te leveren, en dat vervolgens nooit hebben gedaan. juridisch gezien zijn zij de partij die in gebreken blijft, dus de oorzaak dat de koop wordt ontbonden. in dat geval moeten zij alle kosten van de koper vergoeden. dus ook verzendkosten.

---correctie--- ik had ze verkeerd begrepen. ze hadden moeite met het ondertekenen v/d ontbindingsovereenkomst omdat daar in staat dat MTI in gebreken is gebleven maar gaan wel accoord met een overeenkomst waaarin zij beloven het totale bedrag terug te betalen. het ziet er naar uit dat ik mijn geld terug krijg... pffff

Verwijderd

jeroen, heb je gedoe gelezen maar misschien ben jij wel een beetje een zeikerd. Denk je dat zo voor elke klant dit kunnen opbrengen? De meeste sturen het spul gewoon door naar de fabriek en dan kan je maanden wachten.

Ik zou je aanraden de volgende keer gewoon bij een winkel in de buurt te kopen of een grote webwinkel. Dat scheelt je veel gedoe maar jij bent blijkbaar voor die paar euro's omgeleid om de hele tijd bij zo'n winkel te gaan zeiken.

Je leert het nog wel:)

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 16:40 schreef worldpunch het volgende:
jeroen, heb je gedoe gelezen maar misschien ben jij wel een beetje een zeikerd. Denk je dat zo voor elke klant dit kunnen opbrengen? De meeste sturen het spul gewoon door naar de fabriek en dan kan je maanden wachten.

Ik zou je aanraden de volgende keer gewoon bij een winkel in de buurt te kopen of een grote webwinkel. Dat scheelt je veel gedoe maar jij bent blijkbaar voor die paar euro's omgeleid om de hele tijd bij zo'n winkel te gaan zeiken.

Je leert het nog wel:)
Hij is geen zeikerd, hij is gewoon iemand die waar voor zijn geld wil. Is dit nu zo moeilijk :?

Verwijderd

Topicstarter
je hebt gelijk, ik ben inderdaad gegaan voor de goedkopere prijs. omdat het om allemaal a-merk componenten ging dacht ik dat het risico niet zo groot was. ik heb in eerste instantie de langere levertijd er voor over gehad. mijn klacht is dat ze afspraken niet nakomen, me leugens vertellen en doen alsof ik gek ben.

ik begreep van iemand dat als ze bv een moederboard naar de fabriek terugsturen, maar het board niet defect blijkt te zijn, dat de fabriek dan een rekening naar die zaak stuurt. weet niet of dat klopt, maar dat zou een nadeel van assemblagecomputers zijn. dan moet zo'n winkel zelf wel testen. en in dit geval blijkt zo'n winkel daar beperkt toe in staat, en daar ben je als klant de dupe van.

Verwijderd

Ik heb je hele stuk gelezen, de webpagina dus, en wil je bedanken voor deze waarschuwing. Als een directielid zo omgaat met klanten en orders weet ik al waar ik niets ga kopen. Verder spijt het me voor je, je hebt nog steeds problemen en een paar maanden al geen nieuw systeem. Je bent gewoon bedrogen, je verwachtte toch niets vreemds? Een systeem hoort gewoon te werken, en zo niet dan moeten ze daar voor zorgen. Je koopt toch iets dat moet werken? Ik ben het helemaal met je eens.

edit:
typo

Verwijderd

Jezus wat een afhandeling zeg. Ze hadden gewoon een vervangend systeem moeten leveren en daarna alles zelf maar moeten testen.

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 16:51 schreef jeroenvv het volgende:
je hebt gelijk, ik ben inderdaad gegaan voor de goedkopere prijs. omdat het om allemaal a-merk componenten ging dacht ik dat het risico niet zo groot was. ik heb in eerste instantie de langere levertijd er voor over gehad. mijn klacht is dat ze afspraken niet nakomen, me leugens vertellen en doen alsof ik gek ben.

ik begreep van iemand dat als ze bv een moederboard naar de fabriek terugsturen, maar het board niet defect blijkt te zijn, dat de fabriek dan een rekening naar die zaak stuurt. weet niet of dat klopt, maar dat zou een nadeel van assemblagecomputers zijn. dan moet zo'n winkel zelf wel testen. en in dit geval blijkt zo'n winkel daar beperkt toe in staat, en daar ben je als klant de dupe van.
ja ik werk ook in een pc winkel en in de praktijk is het allemaal wel ff wat ingewikkkelder als in theorie, alleen kan ik je verzekeren dat bij ons niet zo met de klanten word omgegaan. Wij hebben wel eens een klant gehad waar we 3x een nieuw moederbord in hebben gezegt in 1wk en de 3e keer was hij pas stabiel, lag dus echt aan het bord, maar een goed bord kan je niet zomaar terug sturen want dan krijg je een rekening.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik heb net heel je verhaal gelezen, ik heb zelf 6 maanden op een soortgelijke zaak gewerkt en het is echt enorm bedroevend hoe computerverkopers hun klanten behandelen. (Mede reden waarom ik ontstalg heb genomen).
Men gaat ervan uit dat de klant dom is en niets van computers weet, het 2de is meestal waar het eerste echter niet.
Men moet respect hebben voor ELKE klant !
Ik wacht nu reeds (als MEDEWERKER van de zaak) meer dan 3 maanden op een monitor. Ik had een Philips besteld, na x weken moest ik iets anders kiezen dus neem ik Iiyama VMP 453 daarna veranderd hij zonder mijn medeweten dit in een High contrast model van Iiyama weer x weken later leveren ze een VMP 453 bij hem die hij terugstuurd omdat hij een High contrast had besteld. Nu moet ik weer een andere nemen VMP 451 en zelf naar de leverancier bellen om het te regelen.

Het shopsurvey systeem is daarom zeer goed voor Nederlanders (behalve dan in dit geval, hier heb je pech) maar ik roep alle Belgische tweakers op om zoveel mogelijk winkels een eerlijke beoordeling van Belgische winkels in de survey te laten zetten dan de Belgen hier ook gebruik van kunnen maken.

Bij deze mijn condoleances voor de schandalige manier waarop ze je behandeld hebben...

• wmvink
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
Erg geschrokken van je verhaal. Je bent werkelijk schandalig behandeld. Bij ontbinding van de kant van de verkoper is die idd aansprakelijk voor alle kosten, dus ook de rembourskosten. Als jij in de tussentijd nog andere kosten hebt gemaakt komen die daar ook bij mits je het kan bewijzen. Staat ergens in BW, 6:7xx ofzo weet niet uit mijn hoofd.

Weigert hij alsnog te betalen dan is een dagvaarding een goede optie. Ga in dat geval naar je lokale bureau voor rechtshulp.

AMD Duron 800@800, 640MB, MSI 6340, 40GB Maxtor@5400rpm, 4.3GB Quantum Fireball, Lite-On 32x12x40, Noname 32x, MSI GeForce 4 MX440, Realtek 8029.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Ach, zo raar is dit verhaal niet.

Kan gebeuren he :)

En 70% komt me ook bekend voor.

Toch wel lullig dat jij dit hebt moeten meemaken.

Succes iig :P

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MTI poept inderdaad
zelf ook rete slechte ervaringen mee
NOOOOOOOOOOOOOOOIT heengaan

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 13:58
dik genaait alle gemaakte kosten terug eisen

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Heb ook heel het verhaal gelezen en het is idd verschrikkelijk voor hun bedrijf. Een serieuze tip: Mail het bedrijf + link van dit topic. Kunnen ze eens het hele verhaal lezen van jouw kant en dit topic hoe andere mensen er over denken.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:08

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Het is wel duidelijk dat je de leverancier genoeg kansen hebt gegeven om het probleem te laten verhelpen.

Dus wettelijk heb je dus recht op je geld terug.

veel succes!

/dev/null

Verwijderd

Ja...online kopen doe ik ook niet meer.
Ik werk wel een paar uurtjes meer en koop dan iets in een pc zaak in de stad.
Ik heb ook maandenlang gezeik met mn pc die het nog steeds niet doet.
Het bedrijf is constant bezet, en ze mailen ook niet terug.
Lamers :P

Verwijderd

Vreselijk voor zo'n bedrijf zeg, zulke vervelende klanten.. >:)

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
Stelletje klootzakken, hoezo de klant naaien? :( :( :(
Om dit soort redenen koop ik mijn onderdelen altijd 'in person'.

Verwijderd

Topicstarter
Om de ontbinding van de koop soepel te regelen doe je er verstandig aan om een ontbindingsovereenkomst te laten ondertekenen door de winkel. Als ze na het terugsturen van de computer niet binnen de termijn betalen, dan kun je met zo'n overeenkomst een deurwaarder of incassobureau inschakelen. alle extra kosten komen dan ook voor hun rekening.

Je weet dan zeker dat je het hele bedrag krijgt en dat je het snel moet krijgen. Als je achteraf een discussie krijgt omdat je de verzendkosten niet terug hebt gekregen kun je moeilijk voor een paar tientjes naar de rechter stappen. Ik denk dat dit waarschijnlijk ook handig is voor andere mensen die hun geld terug willen hebben van een winkel.

mijne ziet er ongeveer zo uit:
---------------------------------------------
Overeenkomst tot ontbinding van koop

Op 8 januari 2002 zijn koper, ....... uit Den Haag, en verkoper, MTI B.V. uit Barneveld, overeengekomen de door koper gedane aankoop te ontbinden. Koper en verkoper zijn overeengekomen dat het totale bedrag van aankoop (inclusief orderkosten), dat verspreid is over 3 facturen, van in totaal 1967 gulden wordt terugbetaald.

Om tot ontbinding van de verkoop te komen zijn koper en verkoper de volgende 3 handelingen overeengekomen:
oVerkoper stort eerst 70% van het bedrag op rekening 0332703, te weten 1377 gulden.
oKoper stuurt de geleverde computer terug naar de verkoper
oNa ontvangst van de computer stort verkoper de resterende 30% van het bedrag binnen één week terug op rekening 332703, te weten 590 gulden.

Verkoper verklaart hiermee accoord te gaan door het ondertekenen met handtekening, woonplaats, datum van ondertekening, naam van de persoon die ondertekent en de functie van deze persoon in het bedrijf.

Verwijderd

Topicstarter
oh trouwens, bedankt voor alle support. het is wel prettig na zoiets te horen dat je niet helemaal gek bent geworden en dat het inderdaad niet normaal is wat er gebeurd is.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:27

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op vrijdag 11 januari 2002 10:55 schreef jeroenvv het volgende:
oh trouwens, bedankt voor alle support. het is wel prettig na zoiets te horen dat je niet helemaal gek bent geworden en dat het inderdaad niet normaal is wat er gebeurd is.
Niet? :+

Nahh, ik denk dat het allemala wel hoog opgelopen is (dit gebeurt bij een winkel in mijn regio dagelijks heb ik vernomen via een interne bron - PcWereld uit Hoorn ;) ) maar op zich moet dit normaliter te voorkomen zijn. Het valt me op dat het vaak ook aan de bezoekers van deze site ligt. Zonder flames op me af te roepen verwachten sommigen van jullie soms gewoon het onmogelijke. Er van uit gaan dat een belofte wordt nagekomen valt daar mijn insziens neit onder trouwens, das toch eigenlijk heel normaal :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Zow je bent echt aso behandeld ( er van uit gaand dathet verhaal wat we nu van één kant horen klopt )
Hoop dat ze je geen hak zetten door nog met het geld te wachten. Ik neem aan dat die gasten ook wel tweakers.net kennen.

Ik zelf ga voor iets duurder maar ook voor service en dan kom je op één zaak uit: informatique

Sucses man!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:29

Yucko

One clown to rule them all !

Mag ik je ff complimenteren met je engelengeduld, want zolang hadden ze mij toch niet laten wachten. :(

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Speedpete
  • Laatst online: 07-08 11:30

Speedpete

was barman

Wow, wat een verhaal...

Idd knap dat je zolang hebt zitten wachten, ik was allang even langsgereden.

Slim dat je wavjes hebt van de gesprekken, kunnen ze je helemaal niks maken. Succes..

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Vieze vuile naaibakken zijn et. :r Die naam zal ik (in negatieve zin) zeker onthouden.. weet je wat je moet doen? dat verhaal naar de consumentenbond sturen (mischien dat die wat aan het onkruid kunnen doen) en een verkorte versie in stekeligheden (tijdschrift consumentengids) kunnen zetten. Krijgen ze nog negatieve publiciteit ook. Je geld krijg je wel terug, ook al zal je er veel moeite voor moeten doen.

Good LuCK

• Speedpete
  • Laatst online: 07-08 11:30

Speedpete

was barman

En als ze moeilijk blijven doen bel je ff met Ook dat nog, dan krijgen ze nog een zooitje negatieve publiciteit ook... >:)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Topicstarter
zoals laurenshof aangaf, jullie hebben het verhaal maar van 1 kant gehoord. en justin01 gaf de tip om het bedrijf dit stuk te laten lezen... ik vind het in elk geval goed als iedereen zich beseft dat jullie het verhaal nog maar van 1 kant hebben gehoord, en MTI moet natuurlijk de kans krijgen om hun kant van het verhaal te geven.

nou, de persoon in kwestie heeft het artikel zelf blijkbaar al gevonden. hij schrijft mij in een email dat er dingen in staan die ik hen in de mond heb gelegd en dat een aantal dingen compleet niet op waarheid berusten. ik heb hem daarom uitgedaagd om concreet aan te geven wat wel en niet klopt, want met vage beschuldigingen komen we natuurlijk nergens. ben benieuwd.

Verwijderd

Topicstarter
In zijn reactie geeft hij trouwens aan dat hem geen blaam treft omdat ik immers een correct werkende pc thuis heb. het enige waar ik niet 100% zeker over was is de conclusie die ik trek, waarin ik zeg dat ze me volgens mij nooit een werkende pc hebben willen sturen. grappig dat hij dat hij dat ongewild nu bevestigd heeft.

Verwijderd

Jeroef, als het verhaal inderdaad zo is zoals je het aangeeft dan wordt je nu flinkt in de zeik genomen.
Volgens mij is de zaak nu aan twee kanten zo hoog opgelopen dat zeker de verkopende partij niet meer zal toegeven.

Wat ik niet begrijp is dat indien je hoge eisen stelt aan de hardware componenten dat je dan min of meer voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten. iedereen begrijpt denk ik wel dat wanneer de prijzen laag zijn dit zeker ten koste gaat van iets anders. In dit geval dus de service en betrouwbaarheid van de verkopende partij. Daarnaast zou ik never nooit een pc kopen en deze via post laten versturen.
Ten eerste heb je dan geen goede indruk van de winkel en zijn personeel en je wilt niet weten hoe de PTT met deze spullen omgaat (m'n schoonvader werkt er dus ik weet ervan). Met andere woorden: wil je kwaliteit koop dan gewoon bij een gerespecteerde winkel in de buurt waar je gewoon binnen kunt lopen zodra er iets is.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 18:16 schreef Max_Overdrive het volgende:
Jeroef, als het verhaal inderdaad zo is zoals je het aangeeft dan wordt je nu flinkt in de zeik genomen.
Volgens mij is de zaak nu aan twee kanten zo hoog opgelopen dat zeker de verkopende partij niet meer zal toegeven.

Wat ik niet begrijp is dat indien je hoge eisen stelt aan de hardware componenten dat je dan min of meer voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten.
wijze woorden max, ik heb er in ieder geval veel van geleerd en denk dat ik inderdaad maar bij een winkel binnen ga lopen, want via de PTT loop je ook risico. laat het een waarschuwing zijn voor allemaal. en tja, het lijkt wel of ze een spelletje blufpoker proberen tegen iemand die 4 azen heeft. ik hoop serieus dat mti een reactie geeft en heb hen aangeboden om hun reactie naast de mijne op mijn site te zetten. is wel zo eerlijk natuurlijk. maar elk punt waar ze niet op in gaan klinkt dan al snel op een bekentenis, dus zelfs als er een kleinigheidje herzien moet worden, dan nog verwacht ik geen officiele reactie van hun kant.
Pagina: 1