Toon posts:

Plextor 40 leest niet ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al een jaartje ofzo een plextor. het is een perfect ding totdat hij weigerde om nog cd's te lezen.

als ik er nu een CD instop start de speler wel met opspinnen maar dan begint al gauw het buzy lampje te knipperen, terwijl het disc lampje uit is.

nu heb ik de firmwar eal geupdated maar dat maakt ook nix uit.

heeft iemand dit al eens meegemaakt of kan iemand mij vertellen waar het probleem waarschijnlijk in zit ??

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmm, als ik het goed begrijp vind hij dus de cd wel, spint hem op maar stopt daarna en alleen het busy lichtje blijft knipperen, hmm, hij vindt de cd dus wel, ik zou zeggen controleer iig de lens e.d., ik zou d'r voorzichtig mee zijn aangezien die dingen super fijn zijn en niet meer in de winkels liggen :{.

Btw; dit hoort in OM ;)

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Lensje is waarschijnlijk vuil. Daar heb je van die cd'tjes voor met een borsteltje er op.
Je weet dat je 2 jaar garantie op die dingen hebt?
Ik zou 'm dus niet zomaar open maken.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Verwijderd

Op mijn plextor zit drie jaar gegarantie op ,
dus gewoon ff naar de winkel toe waar je hem heb gekocht meetsal zit er op een plextor meer dan een jaar garantie

Verwijderd

Topicstarter
Zal idd even opzoek gaan naar het bonnetje en eens kijken wat de garantie van dat ding is ... en even informeren wat ze ervan zeggen ..

had daar nog niet aan gedacht in iedergeval bedankt,.

Verwijderd

Topicstarter
hmm voor zover ik heb kunnen vinden had ik slechts een garantie van 12 maanden .. had hem toen gekocht bij Vobis.

iemand dus nog ideeen hoe ik dit probleem kan oplossen ??

Verwijderd

ff lenscleaner CD pakken en anders ff nieuwe kopen denkt ik zo!

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Ik weet bijna zeker dat Plextor 24 maanden garantie bied. Ik zou toch maar ff op de site kijken en bij Vobis informeren.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Verwijderd

M'n broertje heeft dat ook een keer gehad, dat ging echter spontaan over. Heel raar. Misschien toch iets van vuil/haar ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
maar zelfs die 24 mnd zijn al voorbij :'( gekocht in augustus 1999 ....

eigelijk dus toch best lang geleden ..

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 15:24 schreef bugs het volgende:
Daar heb je van die cd'tjes voor met een borsteltje er op.
Hehehe, zie je het al voor je? Die cd/borstels waren gemaakt voor de 1, 2 en 4 speed lezers, NIET voor de roms boven de 4speed!!
Nooit in een snelle romspeler doen dus!!

Verwijderd

Topicstarter
nu zet ik hem net aan .... (zit namelijk in een aparte kast op mijn scsi kaart) begint het lampie al te knipperen als hij alleen al stroom krijgt ?? dus ook zonder besturingssysteem of ook maar enige aansluiting ???

• Sebasstk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-04 19:53
hmm heb ik ook. en ongeveer in de zelfde periode gekocht, hij ligt nu ergens op zolder :)

Amd Athlon XP 2000+ en Alpha 8045t + Papst ngm, 56.0 °C Stress | Msi K7T266 Pro2-RU| 512MB DDR (Crucial/Micron) CL=2.5 | 2x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) raid0 | Maxtor 120G | Ati Radeon 8500 Retail | 19 Inch Panasonic | Pioneer dvd 116 | Liteon 52/24/52

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Op donderdag 10 januari 2002 16:10 schreef ___Joey___ het volgende:
Hehehe, zie je het al voor je? Die cd/borstels waren gemaakt voor de 1, 2 en 4 speed lezers, NIET voor de roms boven de 4speed!!
Met Plextools zet je gewoon de CD op 4 speed ofzo. Makkelijk :)

Verwijderd

moved HA >> OM

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 januari 2002 16:00 schreef fmercury het volgende:
ff lenscleaner CD pakken en anders ff nieuwe kopen denkt ik zo!
jaja .. net ff bij pricewatch gekeken ... kosten nog rond de 225 gulden (102 euro). twee jaar geleden gekocht voor 250 piek ... zonde dus om maar ff een nieuwe te kopen ..

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op donderdag 10 januari 2002 16:10 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

Sinds wanneer doe jij aan DAE met een schoonmaakcd?
die moet je gewoon afspelen, en dan draait ie gewoon op 1X.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat is nou net het probleem .... de speler begint niet eens te spelen .. ik heb zo'n cd maar daar zit de borstel op track 14 ...
hij speel dus al niet en ik krijg hem dus nooit op track 14 ...

iemand nog suggesties ?????

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Openmaken en met wattenstaafje spiritus aan de slag, je hebt immers toch al geen garantie meer en spiritus is niet zo duur als een nieuwe Plex :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb hem dus gereinigt .. maar dat mag allemaal niet baten ..

als ik hem nu aanzet met enkel de voeding aangesloten geeft hij het probleem al ?? dus waarschijnlijk is de drive op ???

wel raar voor zo'n dure speler .. in iedergeval bedankt voor de reply's .. ga maar eens kijken naar een nieuwe denk ik :'(
Pagina: 1