Toon posts:

Hoe linux hd formateren naar fat32

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2e hd waarop linux staat, deze wil ik voor windows gaan gebruiken, maar hoe moet ik em nou formateren als fat32?

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:52
linux fdisk starten, de partitie wissen en daarna windows starten, partitie aanmaken en formatteren. (windows 2000) of opstarten van w98 bootflop en fdisk'en en formatten.

Verwijderd

Topicstarter
ben newbie voor linux..hoe start ik de fdisk voor linux?
(mn winxp ziet de schijf niet)

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

KAn toch ook gewoon in dos fdisk opstarten? Volgens mij ziet hij hem dan nog steeds. WEetnie of het makkelijker is dan die van linux maar daar kan je ieg met een opstartdisk bijkomen.

Edit:
Je kan in XP ze ook verwijderen. Je gaat naar control panel -> adminastrative tools -> Computer Management -> disk management. Hier zit hij mijn linux partities wel als healthy(unknown partition). Volgens mij dan gewoon delete logical partition en dan een nieuwe aanmaken of ergens anders bijdouwen en klaar.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Verwijderd

Topicstarter
Als mn windows xp em niet ziet denk ik ook niet dat dos em ziet, iig ik heb geen floppie drive in mn pc, dus die optie valt ook af...

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Ik neem aan dat XP een partitie management tool heeft (net als W2K). Deze tool zou de disk moeten zien mits de disk correct is aangesloten.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

Op donderdag 10 januari 2002 15:02 schreef NiPeng het volgende:
Ik neem aan dat XP een partitie management tool heeft (net als W2K). Deze tool zou de disk moeten zien mits de disk correct is aangesloten.
Ikmoet sneller leren editen :)

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 januari 2002 15:02 schreef NiPeng het volgende:
Het is geen partitie het is een hele hd

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin weer te vroeg te blaaten...jullie hebben gelijk...en bedankt!
Pagina: 1