probs

Pagina: 1
Acties:

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 12:10
***********mijn e-mail naar msi*********************
HI,

i have a MS-6163VA mainboard and i bought a celeron 900 cpu.
When i installed the cpu, i put iton a asus slot 1 convertor (s370-D) that is
supporting coppermine cpu's and 133 mhz bus speed.
I have the latest bios, version 3.5.

When i turn on my system nothing happens, onlythe hard- and cdrom- drive spin up
that's it, no fan is blowing.
the motherboard support 100 mhz en the celeron cpu forcesthe mainboard to run on multiplier 9
i don't know what the problem is.

I tried another cpu ( a celeron 366) and that works perfectly.

please help me.

with kind regards,

Mark Plönes

Antwoorden in NL mag

********e-mail van msi aan mij*****************

Voor de FCPGA cpu' s van Intel, moet je de MS-6905 Master converter card gebruiken versie 2.3 of hoger.

---------------------------------------------

ik heb de asus 370-D/L 1 van als slot 1 converter waarom moet ik perse een msi converter hebben, een beetje onzin vindt ik zelf.

iemand ervarin met mijn mobo - cpu combo ?

alvast bedankt

Verwijderd

Lijkt mij nogal logisch dat je een MSI moet hebben, maar wie ben ik.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 13:29
Op donderdag 10 januari 2002 14:55 schreef Courage het volgende:
Lijkt mij nogal logisch dat je een MSI moet hebben, maar wie ben ik.
Waarom :?

Slot1 = slot1.. Zowel de Asus converter als de msi converter moeten voldoen aan de slot1 en socket370 standaard..

Maar weet je ook zeker dat die asus-converter geschikt is voor coppermines? (De mijne kan ik instellen op ppga of coppermine).

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 15:24 schreef Twynn het volgende:
Slot1 = slot1.. Zowel de Asus converter als de msi converter moeten voldoen aan de slot1 en socket370 standaard..
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar als je een MSI mobo hebt, zou ik sowieso voor safe gaan en een MSI convertor pakken.
Misschien is de revisie van jouw Asus-convertor te laag :?

Verwijderd

kerel: ooit gehoord van marketing en of economie??
daarom moet je een MSI FCPGA convertor kopen.
maar ben met je eens dat het eigenlijk niet mag :r

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Misschien heeft die MSI slocket een voltage setting en heb je die nodig voor die cpu :?

Who is John Galt?

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
JE hebt er dan vast ook een andere ventilator opzitten zit die ook op je Mobo op de CPU-vent met drie draadjes ?

Wat ik dus bedoel is dat je Mobo denkt dat er geen ventilator op zit en dus zegt doe het zelf maar (kwee niet of dat een optie op dat Mobo is)... :9

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• nexhil
ja wel een andere fan, maar mijn celly 366 doet het wel en de fan gaat fan ook draaien.

wel een goede service bij msi

**********nog een mail van msi********************

LS

Kijk even op het moederbord welke versie 6163VA je hebt. Dat staat boven aan het board en ziet er zo uit. 16163-XXX. Die XXX moet ik weten dan kan ik gaan controleren.

Best Regards

Support Team
support@msi-computer.nl
Customer Service Dept.

-----------------------------------------------------------

ze gaan het voor me uitzoeken *D

Verwijderd

De ASUS 370-D converter is voor PPGA en NIET voor FCPGA.
Echter na een eenvoudige modificatie is hij ook geschikt voor FCPGA. Heb het zelf gedaan en een PIII-933 draaide bij mij feilloos op een ASUS P2B. Let wel op de Vcore, deze kan bij een 370-D niet lager dan 1.8 V
De modificatie bestaat uit het verwijderen van een pin uit de 370 socket (of afknippen van processor, is iets eenvoudiger) en het aanbrengen van een jumper achterop de socket.
Ik heb de pen nummers hier nu niet voor handen maar zoek even met Google naar 'PPGA FCPGA MOD'

• nexhil
que?

bedankt voor de tip, maar ik ga niet iets lopen knippen wat niet van mij is.

ik zit op mijn werk dus ik wist niet of ik de "D" of de "L" versie had, ik ik heb de versie die geschikt is voor coppermine cpu's

• nexhil
ik kan niet echt iest duidelijk vinden op google, maar k zal
ff verder zoeken.
Pagina: 1