Toon posts:

IRQ probleem ISDN kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem.
Heb hier een pentium 200mmx en daar heb ik een dynalink IS64PHH pci ISDN kaart ingezet. Nou heb ik bij dynalink de nieuwe drivers gedownload. De kaart word netjes herkent en de drivers worden ook gewoon geinstalleerd. Nu alleen als ik de computer opnieuw opstart dan komt die met de volgde foutmelding:

IIN100
IIN100 IRQ test fail - IRQ=11 , RC=0

Nou staat op deze site ( http://www.dynalink.com/drivers/faq/faqisdn.pdf ) hoe je dit kan oplossen maar dat werkt dus niet, kan in de bios nergens vinden hoe ik een irc aan een bepaald pci slot kan toe wijzen.

Hij zit op het zelfde IRQ als de IRQ Holder voor PCI-steering, is het mogelijk om dat ding op een andere IRQ te trappen of zo want word er echt [pieeep] ziek van.

al vast bedankt

• Proxar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat je eventueel zou kunnen doen is bv de com-poorten uitzetten, mocht je die vrij hebben, meestal hangt met een pci slot samen wat hij deelt, heb je bv een agp video kaart en je doet in het eerste pci slot een modem, deelt ie het irq. Probeer eens een ander pci slot als je die vrij hebt of ruil een kaart om.
Had hetzelfde probleem, heb toen modem uitgezet in de bios, die gebruik ik niet omdat ik op de kabel zit, en de com-poorten, toen waren er dus 2 extra vrij :)
Succes.

Wisdom lies not in obtaining knowledge, but in using it in the right way !!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm das mischien wel te proberen een ander slot. Hoop wel dat dan werkt want probs met een agp kaart kan niet, moederbord heeft geen agp, en compoort zou ik er evt 1 uit kunnen zetten .. op die andere zit de muis dus wat word wat vervelend. Moet ik alleen wel ff windows opnieuw installeren .. had hem een beetje boel verziekt
ga het ff proberen en je hoord het nog.

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb dus nog een tijd zitten kloten .. en eigenlijk volgens mij alles wel gehad ... zelf videokaart verwisselt .. alle mogelijk pci slots gehad .. andere ISDN kaart geprobeerd (wel weer een dynalink wel andere type) en nog steeds niks werken ..

Heeft iemand nog enig idee ?? of moet ik die maar opgeven?? :(

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Move NT -> HA?

Misschien dat je daar meer mazzel heb

Verwijderd

Topicstarter
Tnx Sn3akz 4 de moeite.
Ben ondertussen 2 ISDN kaarten verder die het ook niet wouden doen. Ga nu voor een USB pci hub en een USB ISDN modem. Hopen dat dat wel werkt.
Pagina: 1