videocamera -> DVD-mpeg = strepen in mpeg

Pagina: 1
Acties:

• PreDaTorY
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 12:25
We zijn hier aan het proberen vanaf de videocamera doormiddel van een firewire aansluiting een DVD-Mpeg te capturen.

als ik het uiteindelijke filmpje bekijk krijg ik over het scherm allemaal horizontale schemp door het beeld heen.

Hiervoor gebruik ik : Unlead video studio 5 maar ook bij de andere programma als media studio 6 en movie factory

De pc configuratie is de volgende:

Windows 2000
P4 1.6Ghz
Asus P4B
256MB pc133 geheugen
Asus 7100combo Deluxe
Pci Firewire kaart ti chipset(ms device)
Seagate barracudaIV 60GB

edit:
directX 8.1 nieuwste mobo en videokaart drivers staan er ook op

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

waarschijnlijk is het een resolutie probleem, kun je wat meer info geven over je resoluties en compressies?

Stoer; Marduq

• PreDaTorY
de resolutie is dacht ik in de 700 heel hoog dus, maar kan z'n pc dat niet trekken dan?

• XangadiX

XangadiX

nee het gaat om de verhouding, beeld bestaat uit lijnen en soms als je resoluties veranderd dan gaan die als het ware interfereren en dat levert zwarte lijnen op.

Dus ik moet weten van welke res/codec je hem haalt en ik neem aan dat je standaard DV gebruikt op je camera (zoals heel europa)

Stoer; Marduq

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 22:23

Garrett

Watercooler

Of hij heeft last van Weave...

I love watercooling

• XangadiX

XangadiX

Op vrijdag 11 januari 2002 01:41 schreef Garrett het volgende:
Of hij heeft last van Weave...
wat is weave? :)

(google was er niet echt duidelijk over)

Stoer; Marduq

Verwijderd

Ik weet niet precies wat voor strepen het zijn, maar horizontale strepen zouden ook wel eens kunnen duiden op een interlace probleem. Kan je beter voorkomen, maar als je ze heb, dan kan je het met een deinterlace filter ofzo oplossen.
Dit komt doordat op een TV de even en oneven beeldlijnen apart wordt opgebouwd en als je het verkeerd captured kan je die dus verschoven krijgen, of de even beeldlijnen een frame vertraagd ofzo.
Maar dit zie je heel duidelijk, hangt er dus vanaf wat voor horizontale lijnen je krijgt, als je gewoon zwarte lijnen krijgt heb je iets heel anders...

• PreDaTorY
de videocamera geeft het beeld in:
dv 720*576

we converteren naar
dvd-mpeg 720*576

het zijn geen zwarte strepen maar meer verplaatst beeld met een dikte van en kleine cm

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:22

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

HA? GT?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Pagina: 1