hallo,
daar zijn we weer na lange afwezigheid (zal verder niemand boeiuh
)
maare ik heb een vraag, ik gebruik xtemplates wat me uitstekend bevalt, nu hebben deze templates ook cache mogelijkheden.
nu heb ik daar een vraag over:
ik heb dat cachen eens getest, en ben erachter dat ie alleen de cache uitleest als ie:
- binnen de ingestelde cache tijd valt
- als de huidige pagina gelijk is aan de gecachte pagina
en dit laatste punt verbaasde me nogal, want ik dacht dat altijd de cache werd uitgelezen als ie binnen de ingestelde tijd valt, maar dat is dus niet zo.
dus toen dacht ik ff verder, je hebt dus 2 include files:
require "templates/xtpl.inc";
require 'templates/cxtpl.php';
de laatste is voor te parsen en de 2e voor parsen + cachen, maar nu vraag ik me het nut van de 1e file af. want
als ie toch altijd de pagina opnieuw inlaad als de pagina niet gelijk is aan de cache, dan heb je in feite alleen de 2e file nodig!!
maar is het niet vreemd dat een cache zo werkt, of zie ik dit nu verkeerd?
daar zijn we weer na lange afwezigheid (zal verder niemand boeiuh
maare ik heb een vraag, ik gebruik xtemplates wat me uitstekend bevalt, nu hebben deze templates ook cache mogelijkheden.
nu heb ik daar een vraag over:
ik heb dat cachen eens getest, en ben erachter dat ie alleen de cache uitleest als ie:
- binnen de ingestelde cache tijd valt
- als de huidige pagina gelijk is aan de gecachte pagina
en dit laatste punt verbaasde me nogal, want ik dacht dat altijd de cache werd uitgelezen als ie binnen de ingestelde tijd valt, maar dat is dus niet zo.
dus toen dacht ik ff verder, je hebt dus 2 include files:
require "templates/xtpl.inc";
require 'templates/cxtpl.php';
de laatste is voor te parsen en de 2e voor parsen + cachen, maar nu vraag ik me het nut van de 1e file af. want
als ie toch altijd de pagina opnieuw inlaad als de pagina niet gelijk is aan de cache, dan heb je in feite alleen de 2e file nodig!!
maar is het niet vreemd dat een cache zo werkt, of zie ik dit nu verkeerd?