Ik wil graag mijn TV aansluiten op mijn computer om zo DVD's te kunnen bekijken op mijn TV. Ik heb een 64 MB nVidia GeForce MX400 videokaart met TV-out. Als OS heb ik XP. Als ik echter de boel aansluit (met een S-Video kabel) krijg ik wel beeld, maar geen geluid. Nou kan ik dat natuurlijk oplossen door een aparte audiokabel erbij aan te sluiten, maar normaal gesproken hoort toch ook het geluid via de S-Videokabel mij TV binnen te komen? Wat kan er aan de hand zijn? De audio-instellingen heb ik al even gecheckt, maar dat lijkt allemaal wel ok te zijn.
Volgens mij stuurt de Geforce geen geluid door de S-video aansluiting. Dit komt omdat er geen sound op de Geforce zit
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Je zult een aparte audio kabel moeten gebruiken.
via s-video komt geen geluid door.
via s-video komt geen geluid door.
uhhh volgens mij moet je toch een apparte audio kabel er naar toe trekken
er loopt geen geluid via de videokaart lijkt me
er loopt geen geluid via de videokaart lijkt me
Dat word inderdaad een extra kabeltje leggen!
OK, da's dan duidelijk. Bedankt 
Is het trouwens ook normaal dat bv. mijn desktop een stuk minder scherp wordt afgebeeld op mijn TV? Het DVD-beeld is vreemd genoeg wel redelijk acceptabel.
Is het trouwens ook normaal dat bv. mijn desktop een stuk minder scherp wordt afgebeeld op mijn TV? Het DVD-beeld is vreemd genoeg wel redelijk acceptabel.
Over het algemeen wel. De resolutie van een TV is natuurlijk vele malen lager dan die van een beeldscherm. Daarnaast verschilt het een beetje van kaart tot kaart.Is het trouwens ook normaal dat bv. mijn desktop een stuk minder scherp wordt afgebeeld op mijn TV?
TV is natuurlijk niet gemaakt voor stilstaande beelden. Het heeft ook maar een resolutie van 640*480. En daarom met DVD (bewegende delen) speelt die een stuk beter af. Maar het kan natuurlijk altijd beter door een profesionele TV out te kopen
.
In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3
Een TV is inderdaad niet geschikt voor normaal gebruik... Het aantal beeldlijnen is oneindig veel beperkter dan de gemiddelde 17" monitor.
Er zit wel een verschil in de kwaliteit van kaart tot kaart. Ik heb nu een GeForce2 GTS met TV-out (ASUS V7700 Deluxe) en ik vind de TV-out kwaliteit matig. Functioneerd om DiVXjes mee te kijken ofzo maar echt super is het niet.
De TV-Out (VGA->SVHS converter kabeltje van Matrox aangesloten aan de 2e VGA out van de G400 HD) van mijn Matrox G400 Dualhead was ZO waanzinnig veel beter, dat is gewoon schokkend. Maar ja die G400 was niet vooruit te branden met games dus moest hij het veld ruimen.
Er zit wel een verschil in de kwaliteit van kaart tot kaart. Ik heb nu een GeForce2 GTS met TV-out (ASUS V7700 Deluxe) en ik vind de TV-out kwaliteit matig. Functioneerd om DiVXjes mee te kijken ofzo maar echt super is het niet.
De TV-Out (VGA->SVHS converter kabeltje van Matrox aangesloten aan de 2e VGA out van de G400 HD) van mijn Matrox G400 Dualhead was ZO waanzinnig veel beter, dat is gewoon schokkend. Maar ja die G400 was niet vooruit te branden met games dus moest hij het veld ruimen.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Matrox heerstDe TV-Out van mijn Matrox G400 Dualhead was ZO waanzinnig veel beter, dat is gewoon schokkend. Maar ja die G400 was niet vooruit te branden met games dus moest hij het veld ruimen.
Pagina: 1