Voor de zoveelste keer: God of geen god?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-01 06:46

siggy

Wait.... what?

Topicstarter
N.a.v. een topic op f1 forum (http://forum.formule1.nl/Forum15/HTML/012169.html) wil ik die discussie hier ook weer terugbrengen.

Er werd daar gesteld dat de bijbel een bewijsstuk is maar dat je die wel op zon manier moet interpreteren dat god heeft bestaan. Sinds wanneer telt je eigen interpretatie als bewijs? Ok, eindeloze discussie dit, maar bewijs kan toch wel gevraagd worden?
Kun je GOD bewijzen? Nou waarom niet? We hebben bewezen dat de aarde niet plat was, dat we afstammen van de apen en dat mars ooit leefbaar was geweest.
Scheppingsverhaal: bewijzen of interpreteren?

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Verwijderd

God bestaat. Na 5 miljard jaar zit de beschaving nog steeds te klungelen in een uithoek van het heelal. Dan moet het wel zijn dat het maar door een iemand wordt geregeld die vanaf de zevende dag rust is gaan houden >:)

• siggy

siggy

Wait.... what?

Topicstarter
Geen slecht argument moet ik eerlijk zeggen :)

Verwijderd

Mooi, na mijn dood ga ik God van de troon stoten en de macht in het hemelrijk overnemen. Ga jij me steunen na je dood?

• siggy

siggy

Wait.... what?

Topicstarter
I'm listening :)

• DeX
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Op donderdag 10 januari 2002 13:55 schreef The_Tzar het volgende:
Mooi, na mijn dood ga ik God van de troon stoten en de macht in het hemelrijk overnemen. Ga jij me steunen na je dood?

[sig]I'm here to suck the joy out of your life[/sig]
Nou.. nee... Ik word God en jij mag mijn militaire minister zijn ja?

Verwijderd

hoe kan jij nou weten dat de wereld 5 miljard jaar aan het klungelen is Tzar...

je bent pas 22 ofzo..dus zoveel last kan jij er niet van gehad hebben *D

• siggy

siggy

Wait.... what?

Topicstarter
Nou, we zitten nog niet eens o pmars na 5 miljard jaar :)

Verwijderd

>:)

Verwijderd

Ik militaire minister? Nou nee, Aangezien jij erg graag God wil worden, ben je niet er niet geschikt voor. Teveel lust naar macht is gevaarlijk. Ik zal 10 jaar volledige macht overnemen om de wereld voor te bereiden op Godverkiezingen. Bij de coupe zullen geen levende vallen...

Verwijderd

en iedereen die leeft..zal op een brute wijze sterven....

:P

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-12-2025

Neelon

FOR PONY!!!

Als er een god was (no harm intended btw) dan zou hij godsdienst moeten verbieden. Wat er al niet "in naam van god / allah / whatever" gedaan is in de wereld. Wordt je toch een beetje akelig van vindt ik.

Just my e 0.01 (kan effe eurotekentje niet vinden, wat is de ALT-code hiervan eigenlijk?)

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-01 14:13

Padvinder

doet z'n best

alt + 0128

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

OK, dacht dat ik dat net ook deed. Zal wel misgetikt hebben denk ik. B-)

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Op donderdag 10 januari 2002 15:00 schreef The1 het volgende:
en iedereen die leeft..zal op een brute wijze sterven....

:P
En jij ook nog een gezellige dag he... >:)

Verwijderd

zo er wordt wel veel ontopic gepost hier... :)

De bijbel is zeker geen bewijs is voor godsdienst, hoe kan een boek dat geschreven is door gelovigen nou het bewijs zijn voor datzelfde geloof. Er staat in de bijbel geschreven hoe het allemaal is gegaan, maar hoe kan dat nou een bewijs zijn.

elke willekeurige schrijver (of groep schrijvers) kunnen een boek schrijven met allerlei larie, en daarna datzelfde boek nemen als bewijs voor wat erin staat...

een God is niet te bewijzen omdat hij niet tastbaar of zichtbaar is. Het is niet te bewijzen dat ie bestaat of dat ie niet bestaat, lijkt me een slechte basis om erin te gaan geloven....tot die conclusie ben ik zelf gekomen.
Geen god! totdat ie bewezen is.

Verwijderd

niks bestaat tot dat het bewezen is, geldt ook voor God!!
en kan iemand mij uitleggen waarom er zoveel ellende is in de wereld en toch God bestaat??? (ben overigens atheist!)

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Op donderdag 10 januari 2002 16:03 schreef Crown_of_Creation het volgende:
zo er wordt wel veel ontopic gepost hier... :)

De bijbel is zeker geen bewijs is voor godsdienst, hoe kan een boek dat geschreven is door gelovigen nou het bewijs zijn voor datzelfde geloof. Er staat in de bijbel geschreven hoe het allemaal is gegaan, maar hoe kan dat nou een bewijs zijn.

elke willekeurige schrijver (of groep schrijvers) kunnen een boek schrijven met allerlei larie, en daarna datzelfde boek nemen als bewijs voor wat erin staat...

een God is niet te bewijzen omdat hij niet tastbaar of zichtbaar is. Het is niet te bewijzen dat ie bestaat of dat ie niet bestaat, lijkt me een slechte basis om erin te gaan geloven....tot die conclusie ben ik zelf gekomen.
Geen god! totdat ie bewezen is.
Het is dan ook een geloof, en geen wetenschap. En ikzelf geloof er persoonlijk niet in. Er zijn echter genoeg mensen die dat wel doen, en dat is hun goed recht.

• siggy

siggy

Wait.... what?

Topicstarter
ik ben niet-gelovig :)
dat vind ik dus ook zo vreemd. Trouwens, wij hebben die god zelf als niet-tastbaar bedacht dat heeft niemand ons ff verteld dat god niet een q-like ras is van buitenaardse wezens.

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Op donderdag 10 januari 2002 16:11 schreef siggy het volgende:
ik ben niet-gelovig :)
dat vind ik dus ook zo vreemd. Trouwens, wij hebben die god zelf als niet-tastbaar bedacht dat heeft niemand ons ff verteld dat god niet een q-like ras is van buitenaardse wezens.
There's something out there Jim. :P

• siggy

siggy

Wait.... what?

Topicstarter
Op donderdag 10 januari 2002 16:12 schreef Neelon het volgende:

[..]

There's something out there Jim. :P
Jim?
toch niet.....? :)

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Op donderdag 10 januari 2002 16:15 schreef siggy het volgende:

[..]

Jim?
toch niet.....? :)
Harrie dan, of Sjors, of misschien Sjimmie? Maakt me niet uit hoor. U vraagt, wij draaien. :P

• siggy

siggy

Wait.... what?

Topicstarter
ik bedoel jim van TOS :)

Verwijderd

Overigens, God mag dan wel een lamlul zijn. Maar van zijn zoon was het helemaal kwartje. Denk je, nou die zoon van God die zal zijn werk wel doorzetten, maar nee. Die gaat alleen maar groot spreken over die lamme pa van em.
Waardeloos!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Topicstarter
rofl :)

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Mensen, ik ga deze toic sluiten, ondanks het feit dat er een paar goede posts tussen staan. Er wordt hier zoveel onzin gepost - posts met alleen een smiley, of alleen 'rofl', of alleen een of andere flauwe grap zijn uitdrukkelijk niet de bedoeling op W&L. Ik verwijs iedereen die dit niet snapt naar de W&L-policy, en ik nodig de topicstarter van harte uit om een nieuw topic te openen - hopelijk wordt het dan wel wat.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.