Probleem met Chaintech 6BTM

Pagina: 1
Acties:

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:30
Hoi, ik heb een vervelend probleem met (waarschijnlijk) mijn Chaintech 6BTM. Van de 4 geheugenbanken kan ik er nog maar één gebruiken. (Geheugenmodules werken prima in andere mobo's) Als ik er meer in doe dan geeft hij gelijk na het aanzetten van de pc een sirene geluid, en geen beeld. Met die ene geheugenmodule erin heeft hij dit _soms_ ook. Ook blijft hij regelmatig hangen als hij wel opgestart is.

Er zit een Celeron 400 op, met een slot1-ppga converter (uit mijn hoofd, dus ik hoop dat het klopt). Verder zit er een Voodoo Banshee op, en hangen er 2 harde schijven, een dvd-speler en een cd/rw aan. Ik heb in de search al iets gelezen over kapotte voedingen en slotconverters, maar vooral dat van die voeding lijkt me sterk.

Hebben meer mensen dit probleem gehad? Wat zou het kunnen zijn? Alvast bedankt.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Klinkt als slechte geheugenbanken.. (dwz, de contacten van de bankjes).

Probeer alles eens goed schoon te maken, en de modules goed aan te drukken voordat je gaat testen..

Verwijderd

de 6btm kan 256mb doubleside ram per bank aan...dus dat moet genoeg zijn...

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:30
Ik kan de geheugenmodules niet verder aandrukken ben ik bang... Dat heb ik al geprobeerd. Hoe maak je je geheugenbanken schoon? Blazen of met wattenstokjes oid? (Zal wel niet, maar je weet maar nooit)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.