[HTML] Tabel begint te laag

Pagina: 1
Acties:

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 16:29
ik ben met een site bezig. Voor de layout maak ik gebruik van tabellen. Nu begint elke tabel aan de bovenkant van de pagina, behalve 1.
Ik heb geloof ik al 20 keer gekeken naar mijn syntax, maar ik zie niet waardoor dit komt. Iemand enig idee?

http://www.azn.nl/extern/OpgeluchtWerken/test/cursus.html

Zoals je ziet begint hij ruim onder de bovenkant van het scherm, waar andere, soortgelijke tabellen slechts een heel klein stukje onder de bovenkant beginnen.

Iemand suggesties?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 16:20

Murphy

(2B||!2B)?

:? :? :?

Inderdaad vrij vaagjes! Misschien te veel whitespace in je HTML? Ik heb een paar keer meegemaakt dat ie dan gaat flippen ...

Verwijderd

Ik denk dat het aan je nesting errors ligt:
code:
1
2
3
<UL>
<LI>Nader te bepalen, in company is mogelijk<BR></SPAN>
</UL>

Die span tag mag daar niet gesloten worden...

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Nee dat neem ik terug, tis niet vaag, tis ERG vaag. Ik heb m in DreamWeaver gepaste en ook daar doet ie raar. Alle tekst weggehaald, alle extra sjit (no offence ;)) weggehaald, pure table-code overgehouden: niets. Whazigh!

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Op donderdag 10 januari 2002 13:48 schreef Blues het volgende:
code:
1
2
3
<UL>
</UL>

Maakt niks uit bij mij

• coelho
Leegmaken heb ik ook geprobeerd, maar is inderdaad zonder resultaat...

• coelho
Op donderdag 10 januari 2002 13:48 schreef Blues het volgende:
code:
1
2
3
<UL>
</UL>

Aangepast... scheelt helaas niks :'(

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
HUH??????

ben ik nou zo dom....ik heb dat ding helemaal uitgekleed...er staat werkelijk geen ene hout meer in de code, en wat doet ie?....nog steeds al die ruimte!
:? :? :?

http://www.geocities.com/elreinoonline/untitled-1.html

• coelho
ik ben eruit! zal voor mensen na mij even de uitleg geven:
code:
1
2
3
4
5
6
<TR>
<TD>
blablabla
</TD>
<BR><BR><BR>
</TR>

De <BR> tags staan buiten de <TD> en dus alleen binnen de <TR>. Een <TR> kan geen <BR> bevatten en dus worden de <BR>'s boven de tabel geplaatst. 4e en 5e regel moesten dus gewisseld worden...

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
Op donderdag 10 januari 2002 15:03 schreef elreino het volgende:
HUH??????

ben ik nou zo dom....

blabla
ja dus.... :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:59
Op donderdag 10 januari 2002 15:03 schreef coelho het volgende:
ik ben eruit! zal voor mensen na mij even de uitleg geven:
code:
1
domme fout

bla
Misschien slim om nu meteen een cursus html te nemen :?

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

ROFL

nou ja weten we dat ook weer :)

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

my god, wat een zooi die code... ;(
je moet wel alle tags afsluiten die dat verlangen!
zoals de < LI> en de < P>..

www.jurgroessen.nl

• coelho
Op donderdag 10 januari 2002 15:09 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Misschien slim om nu meteen een cursus html te nemen :?
En bedankt :? . Heb zeker 5 online cursussen gedaan, heb een html boek, type zelf alles, dus geen editors en dan vertel jij me dat ik misschien een cursus moet nemen? Het blijkt gewoon een domme fout te zijn, kan toch iedereen overkomen?
Op donderdag 10 januari 2002 15:39 schreef Hangloozz het volgende:
my god, wat een zooi die code... ;(
je moet wel alle tags afsluiten die dat verlangen!
zoals de < LI> en de < P>..
Dat ik de <LI> moet afsluiten, daar heb je inderdaad gelijk in... Maar hoe wil je een <P> afsluiten??? Dat staat toch voor twee enters? Een <BR> sluit je toch ook niet af???

En inderdaad, misschien is het een zooi, maar ik vond persoonlijk dat dit het meest overzichtelijke was dat ik ervan kon maken. Dat is ook de reden dat ik zoveel ruimte gebruik...

Ik doe m'n best, maar moet het doen met weinig ervaring en tijd. Het is helaas geen automatisme voor me...

• Verwijderd
  • Laatst online: 24-01-2022
<p> tags moet je wel degelijk afsluiten, IPV alinea<p> te gebruiken moet je de alinea vangen in de paragraaf tag: <p>alinea</p> zo hoort het. kan je ook nog die alinea aanpassen met attributed in de p tag, handig nie?

Misschien toch nog een cursusje erbij doen? :{

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 18:23 schreef coelho het volgende:

En bedankt :? . Heb zeker 5 online cursussen gedaan, heb een html boek, type zelf alles, dus geen editors en dan vertel jij me dat ik misschien een cursus moet nemen? Het blijkt gewoon een domme fout te zijn, kan toch iedereen overkomen?
Ja je hebt gelijk, maar domme fouten moet je vrij snel kunnen vinden. Je source is inconsistent, je kunt beter voor iedere tag binnen een andere tag extra indent gebruiken.
Dat ik de <LI> moet afsluiten, daar heb je inderdaad gelijk in... Maar hoe wil je een <P> afsluiten??? Dat staat toch voor twee enters? Een <BR> sluit je toch ook niet af???
Ik wel, met <br /> en <p> sluit je gewoon af met </p>. Misschien toch maar even naar dennisdotcom luisteren? ;)

Je zet geen <p> neer waar je een paragraaf afsluit, maar waar je een paragraaf wilt beginnen. Met </p> sluit je hem af. Nu krijg je voor en na de paragraaf een beetje whitespace. Dat kun je eventueel met stylesheets nog aanpassen.

• coelho
Op donderdag 10 januari 2002 18:32 schreef Spiney het volgende:

Misschien toch nog een cursusje erbij doen? :{
Op donderdag 10 januari 2002 18:34 schreef Cheatah het volgende:

Ik wel, met <br /> en <p> sluit je gewoon af met </p>. Misschien toch maar even naar dennisdotcom luisteren? ;)
Niemand is te oud om te leren. Ik weet maar al te goed dat er hier een hoop mensen zitten die heel veel meer weten dan ik, en dat respecteer ik zeer zeker. Ik vond alleen de opmerking dan dennisdotcom behoorlijk denigrerend overkomen. Indien het niet zo bedoeld was: sorry!

Zoals ik al zei, ik denk dat ik wel degelijk moeite heb gedaan om html te leren, om het frontpage niveau te ontstijgen. Ik ben nu zeker geen html-pro, maar ik vind dat ik ook zeker geen html newbie meer ben.

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 18:41 schreef coelho het volgende:

Niemand is te oud om te leren. Ik weet maar al te goed dat er hier een hoop mensen zitten die heel veel meer weten dan ik, en dat respecteer ik zeer zeker. Ik vond alleen de opmerking dan dennisdotcom behoorlijk denigrerend overkomen. Indien het niet zo bedoeld was: sorry!

Zoals ik al zei, ik denk dat ik wel degelijk moeite heb gedaan om html te leren, om het frontpage niveau te ontstijgen. Ik ben nu zeker geen html-pro, maar ik vind dat ik ook zeker geen html newbie meer ben.
Och, maak je geen zorgen. Je pagina is best netjes.

Vergeleken bij sommigen ben je inderdaad al behoorlijk ver. Je gebruikt zelfs styles. Laat je niet gek maken :)

Verder kan ik je voor de juiste manier van het gebruiken van de HTML je verwijzen naar www.w3c.org
Als je echt ongelooflijk perfectionistisch bent, dan moet je XHTML gebruiken. Maar je kun ook altijd even je code door de validator gooien. Daar leer je best veel van.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

en om de term er nog maar eens bij te pakken:
kijk of je gebruik kunt gaan maken van een html-editor met syntax-highlighting.
Die maakt van een stukje een bepaalde kleur als deze juist is geschreven.
Daarnaast zit er vaak een validator ingebouwd die je code bekijkt op hiaten, zoals: niet afgesloten tags, wat vaak voorkomt bij < P>, < LI>, < TABLE>,< TR>,< TD>-tags.

Je zult zien; het code wordt een stuk eenvoudiger en je leert er meer van.

www.jurgroessen.nl

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:59
Jeemie wat een gedoe allemaal :)
Maarre, was niet lullig bedoeld, maar best wel een stomme fout ;)

Je zou ook voor de gein dit topic even kunnen lezen, dan zie je ook dat een bezoekje aan http://validator.w3.org je probleem heel snel zou hebben getraceerd :)
Pagina: 1