Wie heeft een werkende webvox

Pagina: 1
Acties:

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 23:20

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
Ik heb ff de search gebruikt omdat ik overweeg een webvox aan te schaffen, maar ik zie bijna alleen maar negatieve reacties. Zijn er ook mensen die er echt tevreden over zijn?

(overigens nog een vraag, ik heb de telefoonaansluiting beneden en mijn compie boven is webvox dan nog wel zinvol?)

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 19:45
Bij ons werkt ie goed...

ISDN modem werkt..
telefoons die erop aangesloten zijn werken..

en het blijft een telefooncentrale, dus je kunt nog steeds bellen als je pc hangt :)

Op m'n kamer heb ik natuurlijk een Alcatel Speed touch centrale >:)

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 19:45
Nadeel is wel -> er zit geen ISDN aansluiting op, dus als een een 2e computer er op aan wilt sluiten, moet dit annaloog, of via je NT1 (kastje waar aansluiting binnenkomt)

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

in mijn ogen is het een leuk ding...

let wel op dat je van te voren weet of je OS ondersteunt wordt. en als je w98 en de seriele kabel moet je (raar maar waar) de win95 drivers gebruiken.

en een 2e computer aansluiten dat kan idd alleen analoog op de webvox, maar als je die ook ISDN wil aansluiten kun je natuurlijk ook heb rechtstreeks aansluiten... (dit is iig de situatie waarmee ik werk)

en om het extra luxe te maken hebben we een oude telefooncentrale op de 2 analoge lijnen aangesloten (een 5 intern & 2 externe lijnen geval) ofwel 2 computers, en 5 toestellen... en het werkt ook nog lekker.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
Op de website van KPN staat ook nog een 'Tiptel Clip 21' is dit hetzelfde apparaatje als de webvox? Of kun je daar je pc'tje niet op aansluiten (zonder aparte isdn-adapter).

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp heb je nodig:

Start Pakket: 34,-
Telefooncentrale 89.9
ISDN belbasis 23.79
ISP (30,- p/m)

Of komt d'r nog wat bij?

(Is het trouwens aan te raden om zelf alles aan te sluiten? Ik heb al verhalen gehoord dat die monteur van KPN alleen wat schroefjes zet en stekkers aansluit..)

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Zelf aansluiten !!! zonde geld om het te laten doen..

wel ff overnadenken en : MAAK EEN SCHEMA op papier !!
deze kun je evt hier posten als je er niet uitkomt !!

Ik heb ook een webvox. als ik voor het zelfde geld een quattrofox of iets anders. EN een isdn kaart kon krijgen dan had ik dat liever.. maar opzich werkt hij goed hoor !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
Ik zit alleen nog met die usb aansluiting van de webvox. Ik heb nog een oude p133 liggen, zou ik die ook kunnen gebruiken als servertje voor mijn twee pc's (beneden en boven) en dan de webvox direct aansluiten op de server? (of issie te langzaam?)

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 13:40 schreef Sebje het volgende:
Op de website van KPN staat ook nog een 'Tiptel Clip 21' is dit hetzelfde apparaatje als de webvox? Of kun je daar je pc'tje niet op aansluiten (zonder aparte isdn-adapter).
tiptel clip heeft geen pc aansluiting.

Dat je alleen maar negatieve dingen over de webvox hoort is logisch. Ik heb er ook een geinstalleerd en dat ging perfect. Het kwam toen niet in mij op om een topic te openen "de webvox is echt makkelijk!" . :)

Ohja ik weet niet of er al xp drivers zijn.

En het gaan verdelen via een server? Kweenie hoor maar tis niet supersnel. alleen als je dubbellijns gaat werken is het leuk snel (maar dan kan je niet meer bellen) en via de seriele poort gaat dat niet (dacht ik)

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
Op donderdag 10 januari 2002 15:24 schreef Bart_traB het volgende:

[..]

tiptel clip heeft geen pc aansluiting.

Dat je alleen maar negatieve dingen over de webvox hoort is logisch. Ik heb er ook een geinstalleerd en dat ging perfect. Het kwam toen niet in mij op om een topic te openen "de webvox is echt makkelijk!" . :)

Ohja ik weet niet of er al xp drivers zijn.

En het gaan verdelen via een server? Kweenie hoor maar tis niet supersnel. alleen als je dubbellijns gaat werken is het leuk snel (maar dan kan je niet meer bellen) en via de seriele poort gaat dat niet (dacht ik)
Dan moet ik dus de pc boven rechtstreeks aansluiten op het NT-1 kastje? En dus ook een nieuwe kabel trekken?

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
nou??

Verwijderd

Ik lig ook te stoeien met de webvox op een ME machine, inbellen op twee lijnen gaat, maar zodra ik wil bundelen gaat het mis en wordt één verbinding verbroken, ligt dit aan mijn ISP (zonnet)?

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 18:07 schreef s991051 het volgende:
Ik lig ook te stoeien met de webvox op een ME machine, inbellen op twee lijnen gaat, maar zodra ik wil bundelen gaat het mis en wordt één verbinding verbroken, ligt dit aan mijn ISP (zonnet)?
ja dat is typisch isp gedrag...webvox ondersteunt bundelen wel

ik heb zelf een webvox op w98se en ik heb er geen problemen mee....alleen er is iets raars mee...hij connect op 115.200 bps (230.400 op 2 lijnen) maar snelheid verandert niet

maar ja, dat is niet echt een probleem, want ik weet toch dat ie op 64.000 bps connect

Verwijderd

Welke provider heb(ben) je(/ullie) dan?
Pagina: 1