consumentengedrag monitoren

Pagina: 1
Acties:

• Bavje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-09-2022
hoi

Voor een afstudeeropdracht moet ik het consumentengedrag van de bezoeker van een website monitoren en vervolgens met de verkregen informatie de website
op de bezoeker afstemmen.
Je moet hierbij denken aan het 'click'gedrag van de gebruiker, maar ook specifieke voorkeuren die de gebruiker zelf kan aangeven.
Voorbeelden van deze techniek zijn bijvoorbeeld de Rabobank, waar je je eigen site kan aanmaken of Planet Internet waar je een Myplanet site kan aanmaken.

Om deze techniek te realiseren moet je een aantal gegevens in een database bijhouden. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit hoe ik dit wil gaan doen. Is
er iemand die mij wat tips kan geven?
Alvast bedankt. Oswald

systeem: AMD Athlon XP 1700 (1,47ghz) Win XP of Win 2000 (ligt aan mijn mood) maxtor 7200 30gb en 40 gb, 8KTA3+pro moederbord, raid 0, DVD-dinges, hp 8210 writer, 640mb intern en nog heeeeeeeeeeeel veel wensen

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Je kan een goed statistiekenpakket installeren naast je webserver, en zo alles kliks monitoren, statistieken per pagina bekijken, etc..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

waar ben je nog niet uit?
welke taal je gaat gebruiken?
hoe je de data in de database gaat krijgen?
hoe het datamodel eruit moet zien?

p.s. Hoi en alvast bedankt. Oswald hoeft niet.

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 20:35

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Misschien een waardeloze tip maar:
Uit de logs van de webserver zijn redelijk veel gegevens achteraf te halen.

Verder lijkt het me de moeite waard om in Javascript te duiken zodat je van sommige bezoekers (met geavanceerde browser, IE4+ ofzo) ook kunt achterhalen of ze scrollen op de pagina, en hoelang ze de focus op het venster houden.

Mag Tweakers.net jouw techniek uiteindelijk ook gebruiken zodat /etc automatisch bovenaan komt?

|_____vakje______|

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op donderdag 10 januari 2002 13:27 schreef wasigh het volgende:
p.s. Hoi en alvast bedankt.
Aardig van je zeg :)
Oswald hoeft niet.
Maar misschien moet ie wel heel nodig zijn behoefte doen, kom jij opeens aanzetten met dat ie helemaal niet hoeft, parapsycholoog geworden ? :P

* dusty is baaaaaad vandaag :P

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• thijsc
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12-2023
Je zou met cookies of ip adressen unieke bezoekers bij kunnen gaan houden.

En dan per onderdeel van de site op gaan slaan wat ze doen. Daar kun je hele leuke statistieken uit halen.

Loggen bezoekers trouwens in? Of zijn ze anoniem?

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:34

TheDane

1.618

als bezoekers inloggen, dan kun je dus profielgegevens koppelen aan hun surfgedrag met alle voordelen van dien. ik zal dit even buiten beschouwing laten.

1 van de makkelijke dingen om bij te houden is 'clicktrails'

op welke links klikken gebruikers om de voor hun belangrijke informatie op te zoeken; welke zoekwoorden worden gebruikt als er een searchengine in de site is

hoe lang blijft de gemiddelde bezoeker

hoe is de bezoeker op de site gekomen (via welke link/site etc)

als je dit allemaal in 1 stageperiode onderzoekt & implementeert ben je wel een dikke 8 waard & een half jaar verder :P
Pagina: 1