Ik ben van plan om een digitale camera te kopen. Ik overweeg de aanschaf van een HP Photosmart 715 met een extra 128 MB kaart. Wie heeft er ervaring met deze camera of heeft voor dezelfde prijs een beter alternatief?
Heb getwijfeld, maar veel prof. fotozaken raden hem af ivm de kleur en scerpte van het ding, en de ervaringen met de eerder versies.
Uiteindelijk na een poos gekeken te hebben ben ik voor de fujifilm 2800z gegaan, wel een 2,1mpix en 2.0mpix effectief, maar met een grote(ischtgevoeliger) lens en 6x optische zoom.
Uiteindelijk na een poos gekeken te hebben ben ik voor de fujifilm 2800z gegaan, wel een 2,1mpix en 2.0mpix effectief, maar met een grote(ischtgevoeliger) lens en 6x optische zoom.
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Niks mis met kleur en/of scherpte van het ding. Feit is dat veel prof. fotoshops geen HP voeren en je daarom 'hun' minolta of fuji aanprijzen, HP is toch iets uit de computerbusiness.
Zal binnenkort wel eens wat pic's posten, heb nog weinig tijd gehad om ermee te spelen.
Enige nadeel waar ik tot nu toe achtergekomen ben is dat die cam ERG specifiek is met CF kaarten. Apacer werkt niet ben ik al achter gekomen, ga vanavond SANDISK halen wat volgens HP geen problemen moet opleveren.
PS. Groot voordeel is dat deze camera wel 3,3 Megapixel heeft en gewoon een paar 100 piek goedkoper is als gelijk gespecificeerde camera's van de concurentie. En oh ja, hij's volledig automatisch. Geen geprul met allerlei instellingen voordat je eindelijk je foto kan maken, point and shoot zoals ze zeggen. (ok, voor mij een voordeel maar voor sommige misschien een nadeel?)
Zal binnenkort wel eens wat pic's posten, heb nog weinig tijd gehad om ermee te spelen.
Enige nadeel waar ik tot nu toe achtergekomen ben is dat die cam ERG specifiek is met CF kaarten. Apacer werkt niet ben ik al achter gekomen, ga vanavond SANDISK halen wat volgens HP geen problemen moet opleveren.
PS. Groot voordeel is dat deze camera wel 3,3 Megapixel heeft en gewoon een paar 100 piek goedkoper is als gelijk gespecificeerde camera's van de concurentie. En oh ja, hij's volledig automatisch. Geen geprul met allerlei instellingen voordat je eindelijk je foto kan maken, point and shoot zoals ze zeggen. (ok, voor mij een voordeel maar voor sommige misschien een nadeel?)
Ik ben benieuwd naar die pics en zal de komende tijd deze topic goed volgen. Ik ben onbekend met Apacer en Sandisk. Wat is/ zijn dat en waarvoor nodig?
klopt .. en daarom raden pc zaken hem juist vaak wel aanOp donderdag 10 januari 2002 14:04 schreef dominator het volgende:
Niks mis met kleur en/of scherpte van het ding. Feit is dat veel prof. fotoshops geen HP voeren en je daarom 'hun' minolta of fuji aanprijzen, HP is toch iets uit de computerbusiness.
ga niet af op verkopers.. lees meerdere reviews op internet.
Ik weet dat er op megapixel.net een review te vinden is.
CF kaartjes zijn de geheugenkaarten die je in de camera stopt om de foto's op op te slaan. Standaard zit er een 16Mb kaartje bij maar die is met 20 foto's (medium kwaliteit) al vol. Enige uitbreiding is dus wel aan te bevelen....
CF kaartjes zijn de geheugenkaarten die je in de camera stopt om de foto's op op te slaan. Standaard zit er een 16Mb kaartje bij maar die is met 20 foto's (medium kwaliteit) al vol. Enige uitbreiding is dus wel aan te bevelen....
Das jouw mening, ik prefereer revieuws van bekende site,s, en nog veel beter mijn eigen ervaring, en das persoonlijk..Op donderdag 10 januari 2002 14:04 schreef dominator het volgende:
Niks mis met kleur en/of scherpte van het ding.
Wat denk je dat ik gedaan heb ??, puur op een paar verkopertjes afgaan, en zo mijn 1300 gulden armer makenOp donderdag 10 januari 2002 17:31 schreef RaZoRhEaD het volgende:
[..]
klopt .. en daarom raden pc zaken hem juist vaak wel aan
ga niet af op verkopers.. lees meerdere reviews op internet.
En doorslag om dat ding niet te kopen waren 2 pics van hetzelfde object in de winkel, (ja na veel zeuren krijg je wel wat gedaan, ik heb zelf de pics geschoten) onder de zelfde hoek en zoom en stand, en daarbij was voor mij de 2800z de onbetwist de beste.. M<aar goed das persoonlijk, ik geef aleen tips, wat je daarmee doet zal mij een zorg wezen, ik word er niet beter of minder van als hij een 715 koopt..
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Collega heeft er een...
http://members.ams.chello.nl/e.j.havekotte/jaap.jpg
Geresizede foto met deze camera geschoten.. het resultaat van een avond zuipen.. lamme collega's zijn altijd leuk
http://members.ams.chello.nl/e.j.havekotte/jaap.jpg
Geresizede foto met deze camera geschoten.. het resultaat van een avond zuipen.. lamme collega's zijn altijd leuk
Ik heb net de camera even geprobeerd. Hij gaat morgen naar een klant maar moet toch even kijken of hij werkt. 
Het is aboluut een goede camera voor mensen die gewoon een foto willen maken. Niet te veel instellen, gewoon gaan. Op de hoogste res heb je echt een goede foto. De flitser vond ik vrij fel waardoor je objecten in het donker van dichtbij erg wit ziet. Ben er niet aan toe gekomen om de instellingen allemaal door te lopen maar ik overweeg om deze camera te kopen.
Een geheugen uitbreiding, accu-pack en flashcard reader zijn eigenlijk een must. Maar dat geldt voor bijna alle camera's
Het is aboluut een goede camera voor mensen die gewoon een foto willen maken. Niet te veel instellen, gewoon gaan. Op de hoogste res heb je echt een goede foto. De flitser vond ik vrij fel waardoor je objecten in het donker van dichtbij erg wit ziet. Ben er niet aan toe gekomen om de instellingen allemaal door te lopen maar ik overweeg om deze camera te kopen.
Een geheugen uitbreiding, accu-pack en flashcard reader zijn eigenlijk een must. Maar dat geldt voor bijna alle camera's
heeft iemand inmiddels uitsluitsel over welk geheugen wel en welk geheugen niet werkt bij deze camera? En welke grootte?
ach...in een volgend leven lach je er om!
Kun je niet ff bij Hp op de site kijken? Ik had nl voor de s 404 van Minolta die zelfde vraag en ik kwam er via de site van hun achter welke merken nou echt ondersteund werden.
Mocht een van de genoemde merken nou Lexar zijn, neem dan gewoon Dane -Elec das als het goed is gewoon Lexar met een ander plak plaatje erop.( maar kost een berg minder
)
Mocht een van de genoemde merken nou Lexar zijn, neem dan gewoon Dane -Elec das als het goed is gewoon Lexar met een ander plak plaatje erop.( maar kost een berg minder
Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???
Een gozer die ik ken heeft een HP 715. De foto's die eruit komen hebben een heel erge blauwe zweem erop zitten. Misschien dat alleen zijn cam dat heeft
Verwijderd
Kjewl, er zijn er dus wel meer. Ik loop al enkele weken te zoeken naar mensen met ervaringen met een HP Photosmart 715. Ook ik vind het een hele mooie camara, niet alleen het uiterlijk (dat ik juist wel mooi vind) maar ook de features (point-n-shoot, 3,3 mpixel voor relatief lage prijs).
Ook ik zat al te denken aan een accupack en een sandisk geheugenmodule van 64 of 128 mb. Helaas ben er er nog niet met alleen de camera. Dat vind ik ook het grote nadeel nog, hij is toch best duur als je al die 'noodzakelijke' toebehoren meetelt.
Daar komt nog bij dat ik normaal nooit foto's maak. Ik heb geen gewoon fototoestel, nooit gehad. Gewoon omdat ik het teveel moeite vond...Voordeel van digicam's zijn natuurlijk dat, als je er eenmaal een aangeschaft hebt dat je dan ook klaar bent (qua kosten)
Ook ik zat al te denken aan een accupack en een sandisk geheugenmodule van 64 of 128 mb. Helaas ben er er nog niet met alleen de camera. Dat vind ik ook het grote nadeel nog, hij is toch best duur als je al die 'noodzakelijke' toebehoren meetelt.
Daar komt nog bij dat ik normaal nooit foto's maak. Ik heb geen gewoon fototoestel, nooit gehad. Gewoon omdat ik het teveel moeite vond...Voordeel van digicam's zijn natuurlijk dat, als je er eenmaal een aangeschaft hebt dat je dan ook klaar bent (qua kosten)
Ik denk er zelf ook over om een hp 715 te kopen. Maar ik vind in de foto topics (ik heb ze alle 9 gezien) niet erg veel foto's van deze camera.
Ik vroeg me af hoe het zit met de prestaties van deze camera, ook binnen. En daarnaast hoe het nu precies zit met die flash kaartjes, welke kan ik het beste kopen?
Mij klinkt deze: DA-CF-0256-R Dane-Elec 256 MB Compact Flash Card Retail € 118,- (vanuit shop.tweakers.net) wel goed in de oren. Maar weet niet of deze werkt.
Iemand hier die mischien wat foto's plaatsen kan, en op mijn vragen antwoord kan geven...?
(sorry als dit als topic kick gezien wordt, maar mijn vraag past in principe prima in dit topic, en echt verouderd is hij ook niet, lijkt mij...)
Ik vroeg me af hoe het zit met de prestaties van deze camera, ook binnen. En daarnaast hoe het nu precies zit met die flash kaartjes, welke kan ik het beste kopen?
Mij klinkt deze: DA-CF-0256-R Dane-Elec 256 MB Compact Flash Card Retail € 118,- (vanuit shop.tweakers.net) wel goed in de oren. Maar weet niet of deze werkt.
Iemand hier die mischien wat foto's plaatsen kan, en op mijn vragen antwoord kan geven...?
(sorry als dit als topic kick gezien wordt, maar mijn vraag past in principe prima in dit topic, en echt verouderd is hij ook niet, lijkt mij...)
Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN
als je persé een 3mp camera wilt voor weinig geld, neem dan de Fuji A303
persoonlijk heb ik het niet zo op HP, in vergelijking met Fuji en Canon camera matige fotokwaliteit, relatief weinig instellingen en groot/lomp uiterlijk...
persoonlijk heb ik het niet zo op HP, in vergelijking met Fuji en Canon camera matige fotokwaliteit, relatief weinig instellingen en groot/lomp uiterlijk...
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Als ik dezelfde vragen voor de A303 stel (kwaliteit normaal, kwaliteit donker, eventueel voorbeeld).
En hoe goed verkrijgbaar zijn de xD-geheugen kaartjes voor de Fuji? Ik zie dat de 128 mb maar op 1 plaats verkrijgbaar is...
En hoe goed verkrijgbaar zijn de xD-geheugen kaartjes voor de Fuji? Ik zie dat de 128 mb maar op 1 plaats verkrijgbaar is...
tip: vergeet de 3mp camera's en koop liever een goede 2mp camera zoals de A40, daar zul je veel meer plezier van hebbenSuper Snackman schreef op 16 oktober 2002 @ 14:56:
Als ik dezelfde vragen voor de A303 stel (kwaliteit normaal, kwaliteit donker, eventueel voorbeeld).
feit: de meeste goede 2mp cameras maken mooiere foto's dan de 'budget' 3mp cameras
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Ik heb zelf een Konica 310z en kan heb ten zeeeerste aanbevelen. Heb hiervoor en Minolta 2330, een Yashica MicroElite 3300 en een Sony F505 gehad, deze 3.3 megapixel zal echter wél in mijn bezit blijven!
DA-CF-0256-R Dane-Elec 256 MB Compact Flash Card Retail € 118 is die goed genoegd voor de Canon Powershot A40?
Ik zal ook maar eens wat foto's zoeken van de A40. Wil toch eerst wel ff wat foto's zien voordat ik 1 koop...
Ik zal ook maar eens wat foto's zoeken van de A40. Wil toch eerst wel ff wat foto's zien voordat ik 1 koop...
als je een CF kaart wil kun je nog meedoen met de inkoopactieSuper Snackman schreef op 16 oktober 2002 @ 15:07:
DA-CF-0256-R Dane-Elec 256 MB Compact Flash Card Retail € 118 is die goed genoegd voor de Canon Powershot A40?
voor 130 euro heb je een 256MB transcend ultra 25x kaart (snelste die er is) incl. verzendkosten naar jou...
interesse? mail snel
'k heb je gemailed! En de powershot a40 ook gekocht
Als je me terug mailt, liever op me profiel-adres (j.hettinga01@chello.nl) dan op degene waarmee ik je gemailed heb. Dit omdat dit mijn werkemail is, die ik pas morgen weer lees.
Enneuh het is zeker dat die in mijn powershot a40 past/kan?
Als je me terug mailt, liever op me profiel-adres (j.hettinga01@chello.nl) dan op degene waarmee ik je gemailed heb. Dit omdat dit mijn werkemail is, die ik pas morgen weer lees.
[ Voor 0% gewijzigd door Super Snackman op 16-10-2002 16:32 . Reden: Bai Deu Weej ]
Ik weet niet of je daarop uit bent, maar naar mijn mening is het een groot nadeel dat je geen handmatige instellingen hebt.
edit:
Met de HP 715 dus
Met de HP 715 dus
256MB kan wel in de A40 jahSuper Snackman schreef op 16 oktober 2002 @ 16:29:
'k heb je gemailed! En de powershot a40 ook gekocht
aan iedereen: zodra Miekol het geld van M_M heeft teruggestort kan ik gaan bestellen...
Ik niet snap. Naja 130 euro waren vanochtend van me giro verdwenen. Dus met een beetje mazzl heb je het iig a.s. maandag. (Is toch niet te laat hoop ik)zodra Miekol het geld van M_M heeft teruggestort kan ik gaan bestellen
(Giro --> Bank gaat niet altijd even snel)
jouw geld zal er al wel zijn, maar het geld van iemand anders nog nietSuper Snackman schreef op 17 oktober 2002 @ 11:54:
[...]
Ik niet snap. Naja 130 euro waren vanochtend van me giro verdwenen. Dus met een beetje mazzl heb je het iig a.s. maandag. (Is toch niet te laat hoop ik)
(Giro --> Bank gaat niet altijd even snel)
Heb net de veiling van norrod gemist (laatste 5 seconden overboden). Ging van de hand voor 281 eurootjes.
Pagina: 1