ASUS A7V266-E C-Media Geluidskaart kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt en ik heb wel een aantal topics gevonden (zoals dit), maar niemand heeft een echt duidelijk antwoord gegeven.

Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van de C-Media CMI8738 6-Channel audio controller die onboard zit op de Asus A7V266-E. Werkt hij fatsoenlijk onder bijv. Windows XP? Klinkt hij goed genoeg voor normale wave weergave?

Alle ervaringen / tips zijn welkom :)

|_____vakje______|

• CyberSnooP

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Topicstarter
Er zijn dus echt geen lieve tweakertjes met een A7V266-E? en of de C-Media kaart als los produkt (als dat bestaat).

|_____vakje______|

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 19:53 schreef CyberSnooP het volgende:
Er zijn dus echt geen lieve tweakertjes met een A7V266-E? en of de C-Media kaart als los produkt (als dat bestaat).
Ik wel. Hij is iig beter als de SB 128 PCI die ik er extra bij in heb laten zetten, omdat ik dacht dat on-board beroerd is :(

Ik heb alleen geen line-in op één of andere vreemde manier. Zit wel op de kaart, maar onder audio-apparaten is er geen line-in-apparatuur gevonden ofzo. Bij de SB wel :?

Verder kraakt de on-board niet, terwijl de SB wél kraakt...

't Is volgens mij verder een goed dingetje...

• Splatter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Hij werkt prima onder 2000/XP maar de geluidskwaliteit is slecht... niet vergelijkbaar met Terratec/Creative kaartjes iig.

Verwijderd

tsja heb gewoon me SB live erin zitten

werkt prima >:)

• Osiris
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 20:04 schreef Splatter het volgende:
Hij werkt prima onder 2000/XP maar de geluidskwaliteit is slecht... niet vergelijkbaar met Terratec/Creative kaartjes iig.
Beter als mijn SB 128 :(

Sjek SB 128 PCI kraakt als de tering :( maar eens :'(

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 13:52

Cansu

Cirus the Virus

Ik heb desbetreffende mobo + C-Media chip. Eerst had ik een P3 met SBLive Player 1024. Die had de eigenschap in win2k om tijdens het afspelen van MP3's soms stukken over te slaan. De C-Media doet dit niet. Maar goed kan aan de config liggen. Een herinstallatie hielp toen niet...

Verder ben ik over de geluids kwaliteit zeker te spreken. Het voldoet tenminste aan mijn eisen. Gamez & mp3 en film op PC kijken. Dit laatste helaas niet in Dolby :'( daar ik geen surround speakerset heb...

Onder Win XP heb ik geen ervaring ermee.

Viva la Netherlands!

• CyberSnooP

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Topicstarter
Oké, bedankt voor de informatie :)

|_____vakje______|

• Ali G
  • Laatst online: 29-08-2024
Ik heb denk ik dezelfde chip op mijn ASUSA7M266 zitten en de kwaliteit is in één woord: bagger

Verwijderd

Voor het standaard gebruik is er niks mis met de C-Media 8738 chip.
Heb zelf uit noodzaak een poosje een Safeway soundkaartje in m'n bak gehad(met die C-Media chip), beviel me best wel OK, m'n Audigy is echter wel beter >:)

• Ali G
  • Laatst online: 29-08-2024
voor standaard gebruik ja, dat is dus gedefiniëerd als: hey ik hoor er geluid uit komen...ok mooi hij werkt dus goed :)

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
yupz ik heb hem ook gekocht op de PC dump voor f 90 voor 3 stuks (8> bevalt goed maar ik ga hem binnenkort toch vervangen door een DMX X Fire 1024
ot

weet iemand een proggie om a3d 1.0 2.0 en EAX 1 en 2.0 mee te testen ?

ot ;)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Ik heb een onboard C-media chip (CMI8736 6-kanaals) op mijn Iwill XP333-R

Heb wel een super-audio bracket erbij met SPDIF in/uit en optical in/uit. Voor mij voldoet hij prima, hij is met SPDIF (en een jack - lang verhaal) aangesloten op een DTT2500 setje.

Alleen heb ik een probleempje:

Ik krijg uit alles geluid, maar de windows geluidjes doen het niet. Ik kan wavjes wel met Winamp afspelen, maar ze spelen niet vanzelf af.

Ik heb met alles zitten kloten:
-Winamp settings voor uitgaande signaal.
-Nieuwe drivers voor de audio-chip
-heel veel audio codecs weggesloopt (ook met regedit) om Divxen aan de praat te krijgen en weer veel meer audiocodecs terug gezet.

Ik kan DVDs met 5.1 afspelen, ik kan MP3s, alleen mijn windows geluidjes zijn er niet meer....

Iemand een idee??
Pagina: 1