Toon posts:

Analoog ADSL modem naar ISDN flashen, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het hier over de "MxStream" Alcatel Speed Touch Home (of Pro >:)) modems. Als ze hardwarematig gelijk zijn (wat volgensmij zo is), moet dit (en omgekeerd) wel kunnen. De splitter schijnt identiek te zijn voor analoog en ISDN.

Het zou handig zijn voor mensen met een analoge lijn die al MxStream hebben om naar ISDN over te stappen. Anders moet je weer een nieuwe modem kopen...
Of voor mensen die al een ISDN lijn + modem hebben en naar Cistron willen (waar je een analoge lijn voor nodig heb).

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 12:54 schreef ---X2--- het volgende:
Ik heb het hier over de "MxStream" Alcatel Speed Touch Home (of Pro >:)) modems. Als ze hardwarematig gelijk zijn (wat volgensmij zo is), moet dit (en omgekeerd) wel kunnen. De splitter schijnt identiek te zijn voor analoog en ISDN.

Het zou handig zijn voor mensen met een analoge lijn die al MxStream hebben om naar ISDN over te stappen. Anders moet je weer een nieuwe modem kopen...
Of voor mensen die al een ISDN lijn + modem hebben en naar Cistron willen (waar je een analoge lijn voor nodig heb).
Een ADSL modem dat harwarematig gelijk zou zijn aan een ISDN modem? Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk aangezien de gebruikte techniek wezenlijk verschillend is.
BTW. wat is een analoog ADSL modem? Ik dacht dat ADSL digitaal was? (en ISDN ook trouwens). Of bedoel je een analoog 28K8 modem dat je op de analoge "poort" van je telefoonlijn aansluit?

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel gewoon de Alcatel Speed Touch Home voor analoge telefoonlijnen. 'k zou zo'n ding eigenlijk is open moeten maken en dan moeten kijken. Van buiten zijn ze hetzelfde...

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:10
FF duidelijk zijn: ;)

Volgens mij is het modem voor adsl-over-een-isdn-lijn hetzelfde als die van adsl-over-een-analoge-lijn en zijn alleen de splitters verschillend.

Blijft alleen de vraag waarom er een sticker op zit met "isdn" (of "analoog"?)

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Ze zijn beide anders (splitter en modem)
omdat bij isdn een groter deel van het spectrum naar de telefonie kant moet.
isdn heeft nu eenmaal wat groter spectrum nodig dan enkel pstn (analoog)

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

lijkt me niet slim
ik had een analoge op me isdn lijn aansgesloten en toen kreeg ie kortsluiting, dan werkt je telefoon en fax nietmeer :)

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 13:05 schreef ---X2--- het volgende:
Van buiten zijn ze hetzelfde...
sorry maareh: |:( :+

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:16
Het lijkt mij zo dat ze hardwarematig hetzelfde zijn maar alleen de firmware is anders..als je ookt kijkt naar de aansluitingen e.d. dan is het allemaal hetzelfde. Volgens mij is idd alleen de firmware anders. Hetgeen wat ik zag toen ik in expert te klooien zat was dat bij de 1 POTS stond en bij de ander ISDN...dit heeft met het signaal te maken. Ik denk dat het zeerzeker kan..

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 januari 2002 14:16 schreef Kertje het volgende:

[..]

sorry maareh: |:( :+
Als je ff me helemaal had gequoted, had je dit ook gezien:
Op donderdag 10 januari 2002 13:05 schreef ---X2--- het volgende:'k zou zo'n ding eigenlijk is open moeten maken en dan moeten kijken.
Ik bedoel d'r juist mee dat je het niet aan de buitenkant kan zien, ok? |:( ;)
Op donderdag 10 januari 2002 15:56 schreef Bl@de het volgende:
Het lijkt mij zo dat ze hardwarematig hetzelfde zijn maar alleen de firmware is anders..als je ookt kijkt naar de aansluitingen e.d. dan is het allemaal hetzelfde. Volgens mij is idd alleen de firmware anders. Hetgeen wat ik zag toen ik in expert te klooien zat was dat bij de 1 POTS stond en bij de ander ISDN...dit heeft met het signaal te maken. Ik denk dat het zeerzeker kan..
Kwestie van uitproberen... Als het niet werkt kan je 'm altijd nog terug flashen...

• dôh
Op donderdag 10 januari 2002 13:32 schreef qless het volgende:
Ze zijn beide anders (splitter en modem)
omdat bij isdn een groter deel van het spectrum naar de telefonie kant moet.
isdn heeft nu eenmaal wat groter spectrum nodig dan enkel pstn (analoog)
Bij de weg dude...de splitters zijn precies hetzelfde...de splitter komt ook voor alle ISDN rommel naar binnen..ik kan het weten want ik heb zelf die troep ;)

• davinci
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 08:59

davinci

Super-Grover to the rescue

Onmogelijk, er staat een veel grotere lijnspanning op de ISDN modems.
Check google en zoek in bijv. news://adsl.xs4all en wordt hier allemaal uitvoerig beschreven, wat er allemaal anders is. o.a. firmware, voltage, etc.

<removed>

• dôh
Op donderdag 10 januari 2002 16:01 schreef davinci het volgende:
Onmogelijk, er staat een veel grotere lijnspanning op de ISDN modems.
Check google en zoek in bijv. news://adsl.xs4all en wordt hier allemaal uitvoerig beschreven, wat er allemaal anders is. o.a. firmware, voltage, etc.
Het voltage is pas anders NA de NT1...en de splitter zit voor de NT1..

Ik heb al eens een analoge op mijn ISDN lijn gehad...alles werkte ik kreeg alleen geen linesync..ik had dan ook niet een andere firmware erop gezet..denk dat ik dat maar ff ga doen! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 januari 2002 16:06 schreef Bl@de het volgende:

[..]

Daar heb je zeker een punt...

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Op donderdag 10 januari 2002 16:06 schreef Bl@de het volgende:

[..]

Ik heb al eens een analoge op mijn ISDN lijn gehad...alles werkte ik kreeg alleen geen linesync..ik had dan ook niet een andere firmware erop gezet..denk dat ik dat maar ff ga doen! :)
Zet maar eens een voltmeter op de hoofdaansluiting voor de NT1, mooi dat daar 90v op staat.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Pagina: 1