cinch video hetzelfde als cinch audio?

Pagina: 1
Acties:

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik wil mijn videokaart aansluiten op mijn tv via een bijgeleverde cinch video kabel. Deze is niet lang genoeg, dus ik heb het geprobeerd met een langere cinch audio kabel. Deze gaf echter wel beeld, maar niet in kleur. ;(

Mijn vermoeden was dat het dan aan de kabel moest liggen. Nu heb ik net een extra videokabel gekocht en heb die met een verloopstukje ("gender changer") aangesloten op de videokabel die ik al had (Kon geen kabel vinden die al lang genoeg was). Het resultaat is echter nog steeds hetzelfde. ;(

Nu is mijn vraag of cinch video hetzelfde is als cinch audio? Zo ja, dan ook nog de vraag of hetzelfde onderscheid geldt voor "gender changers". :?

Als het niet aan de kabel ligt zal ik moeten verkassen naar het B&V forum ;)

Verwijderd

Je kan een audio kabel gewoon gebruiken voor composite video....

Waarschijnlijk ligt het aan je isntelling ergens.... Hij zal wel op S-Video/S-VHS staan.....

dit moet dus composite zijn....

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

eh, je had een kabel en Z/W beeld. Je twijfelt aan de kabel en vervolgens verleng je die kabel met een 'ecte' videokabel en het blijft Z/W, waaruit je concludeert dat het niet aan die 'normale' kabel ligt? :?

Begrijp ik dat goed? :P.
edit: ohnee, ik zie het al, je verlende een andere videokabel :). * JvS |:( :o

Maarja, het light idd niet aan je kabel, maar aan je videokaart. Ga maar eens zoeken naar TVtool en ga dan wat met de instellingen (PAL/NTSC en vooral Svideo/video) rommelen. Succes :).

Hier verder: [topic=312254/1/100]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Ok, bedankt allemaal... De kaart zal dan idd wel een NTSC signaal afgeven.