Op donderdag 10 januari 2002 12:37 schreef vwkkadettgsi het volgende:
Nou lijkt mij wel. SCSI begint toch pas bij 160mb/s ? En als je dan raid hebt, dual channel, dan zit je toch op 320mb/s up en down? En bovendien zijn SCSI schijven netzoals de Cheetah toch 15.000rpm.
Maar voor thuis is IDE het beste, en voor Workstations en Servers is SCSI pas rendabel, ivm grotere datastromen en het kostenplaatje waar menig Tweaker toch wel aan moet denken lijkt me zo

EUh ff een en ander opmerken (of ik heb het fout)
SCSI pas beginnend bij 160

Als je Ultra 160 neemt zoals ik wel ja maar je hebt toch ook gewoon Ultra/Wide/Ultra Wide en weet ik allemaal niet en die varieren toch van 40/60/80 kweet ook niet prcies maar weet wel dat scsi NIET bij 160 pas begint. kheb zelf een ultra 160 schijfje die op 7200rpm draait 6,9ms. Nou dat hou je niet bij met een 100Mb IDE raid config. Ik heb tijdje geleden hier reviews over gelezen en ben daarna zelf aan het testen gegaan met twee identieke systemen maar dan een met ide ATA-100 7200 rpm raid en single SCSI 7200 rpm
Wat betreft dat SCSI raid...is heel erg leuk zat ik ook aan te denken. Dus ik vrolijk gaan zoeken naar een tweede Ultra 160 schijfje van 18,2GB...Geen probleem
www.mycom.nl maar ja dan moet je dus ook een SCSI raid controller kopen en als je dan een ultra 160 raid controller wil hebben ben je +/- 1250/1500 piek kwijt euh shit sorry

€ 567,23 / € 680,67

en daar wordt je niet vrolijk van.
Wat betreft die rpm's die je noemt...eenbeetje aan de hoge kant voor standaard schijfjes. De meeste SCSI nieuwe SCSI schijven hebben 10.000 rpm maar je hebt idd wel 15.000 rpm maar zoals je ziet heb ik 7200 rpm.
SCSI is voornamelijk bedoelt voor server idd of voor DTP pc's (denk aan de MAC uitvinder van SCSI d8 ik).
Tis wel gewoon leuk om te hebben en het is gewoon rete snel met veel data backuppen e.d. Ook een beetje genomen om mijn SCSI cdrom speler en SCSI schrijver een beetje bij te houden als ik Quake III aan het spelen ben

Gisteren nog een ctje gefikt terwijl ik UT aan het spelen was...Buffer underrun wat is dat

(op 12 speed fikken btw).
Wat betreft dat laatste heb je helemaal gelijk tis prijzig Ik was voor mijn controller (Adaptec 29160N) zo'n 800 piek kwijt en voor mijn schijfje 900 maar dan heb je ook wel iets dat behoorlijk alles bijhoudt. Is nu allemaal zo'n 1,5 jaar oud.