Toon posts:

Zijn er al udma-133 schijven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Ik wil een Abit KR7-Raid kopen, en van de udma-133 mogelijkheid gebruik maken. Maar ik heb al op t.net en GoT gezocht maar kan er eigenlijk niks over vinden. Er was wel een roundup laatst, maar die krijg ik niet meer teruggevonden :'( . Weten jullie mayb of die schijven er al zijn?? van de pricewatch wordt ik ook niet veel wijzer

Verwijderd

ja zijn er
heb eergisteren een maxtor 80 gb 7200rpm udma 133 gekocht *D
www.computerkiosk.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 januari 2002 12:19 schreef Scudo het volgende:
ja zijn er
heb eergisteren een maxtor 80 gb 7200rpm udma 133 gekocht *D
www.computerkiosk.nl
zijn dit dan de D740x-series??

Verwijderd

ja geloof het wel

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:43

sus

is druk :+

* sus heeft een Maxtor 40GB, 7200rpm. Die is ook UDMA133

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ff bij IBM gekeken, jammer dat zij er nog geen hebben :'( /me vindt zo'n 60GXP of een 75GXP wel erg :9

Verwijderd

bij mij in me kast zit ook een maxtor 40gig 7200rpm ata133, lekker schijfje vind ik het :)

alleen mijn mobo kan maar op ata100 draaien dus heb ik er eigenlijk nog niks aan, maarja

• sus

sus

Op donderdag 10 januari 2002 12:24 schreef Dutchceasar het volgende:
bij mij in me kast zit ook een maxtor 40gig 7200rpm ata133, lekker schijfje vind ik het :)

alleen mijn mobo kan maar op ata100 draaien dus heb ik er eigenlijk nog niks aan, maarja
hehe, die van mij is ATA33 :) Had alleen ff wat ruimte nodig, en de nieuwe PC is al in bestelling :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 januari 2002 12:24 schreef Scudo het volgende:
d740 x
http://www.maxtor.com/Maxtorhome.htm
Thnx voor de link, maareh... wat vinden jullie? Maxtor kopen of op IBM wachten?

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-04 07:37
op dit moment zijn er alleen Maxtor hd's met ATA/133 ondersteuning... dit is de D540X- en D740X serie

• Heerlijkedag
  • Niet online
Is het verschil tussen een 7200RPM ATA133 schijf en een
scsi harddisk nog wel merkbaar?

Als iemand deze vraag kan beantwoorden... graag.

Verwijderd

Topicstarter
Nou lijkt mij wel. SCSI begint toch pas bij 160mb/s ? En als je dan raid hebt, dual channel, dan zit je toch op 320mb/s up en down? En bovendien zijn SCSI schijven netzoals de Cheetah toch 15.000rpm.

Maar voor thuis is IDE het beste, en voor Workstations en Servers is SCSI pas rendabel, ivm grotere datastromen en het kostenplaatje waar menig Tweaker toch wel aan moet denken lijkt me zo :D

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-04 11:30
Ik heb ook maar ATA33, maar hij evengoed wel snel, haalt bij testen 29,7 MB/s en daar ben ik dik tevreden mee.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:52

talin

ES-MA

Op donderdag 10 januari 2002 12:27 schreef vwkkadettgsi het volgende:

[..]

Maxtor kopen !

heb ze beide gehad en maxtor werkt tot nu toe nog et beste .

( mijn mening )

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• sus

sus

Hij is niet snel, hij is enorm snel. WinXP is in 30sec opgestart, vanaf aanzetten van de PC. Hiervoor had ik een Seagate 13GB, 5400rpm, die deed er 1min over.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:41

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 10 januari 2002 12:37 schreef vwkkadettgsi het volgende:
Nou lijkt mij wel. SCSI begint toch pas bij 160mb/s ? En als je dan raid hebt, dual channel, dan zit je toch op 320mb/s up en down? En bovendien zijn SCSI schijven netzoals de Cheetah toch 15.000rpm.

Maar voor thuis is IDE het beste, en voor Workstations en Servers is SCSI pas rendabel, ivm grotere datastromen en het kostenplaatje waar menig Tweaker toch wel aan moet denken lijkt me zo :D
Hmz dat klopt niet echt ;)

Scsi=160mb/s MAX doorvoer maar geen HDD dat die gaat geven.
Trouwens 2x RAID0 is 2x doorvoer van de HD niet van de controller ( tenzij je ook 2 controllers hebt )
IDE ATA133 is 133mb/s maar geen schijf die dat haalt.

SCSI onderscheidt zich vooral in access times ( soms IDE/2 ) & CPU verbruik ( zo goed als nix ) niet zo zeer in doorvoer snelheid.

BTW SCSI hdd's gaan precies ook veel minder vaak kapot ;)
intensere controlle op het productieproces waarschijnlijk
Je kan je moeilijk permiteren als HDD producent want zo een dure server SCSI schijf ff te laten crashen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 januari 2002 12:45 schreef suspicious het volgende:
Hij is niet snel, hij is enorm snel. WinXP is in 30sec opgestart, vanaf aanzetten van de PC. Hiervoor had ik een Seagate 13GB, 5400rpm, die deed er 1min over.
Wat voor systeem heb je dan? Alleen een andere HD erin? Wat zijn je specs

• shardphoenix
  • Laatst online: 05-03 12:05
Op donderdag 10 januari 2002 12:37 schreef vwkkadettgsi het volgende:

EUh ff een en ander opmerken (of ik heb het fout)
SCSI pas beginnend bij 160 :? Als je Ultra 160 neemt zoals ik wel ja maar je hebt toch ook gewoon Ultra/Wide/Ultra Wide en weet ik allemaal niet en die varieren toch van 40/60/80 kweet ook niet prcies maar weet wel dat scsi NIET bij 160 pas begint. kheb zelf een ultra 160 schijfje die op 7200rpm draait 6,9ms. Nou dat hou je niet bij met een 100Mb IDE raid config. Ik heb tijdje geleden hier reviews over gelezen en ben daarna zelf aan het testen gegaan met twee identieke systemen maar dan een met ide ATA-100 7200 rpm raid en single SCSI 7200 rpm

Wat betreft dat SCSI raid...is heel erg leuk zat ik ook aan te denken. Dus ik vrolijk gaan zoeken naar een tweede Ultra 160 schijfje van 18,2GB...Geen probleem www.mycom.nl maar ja dan moet je dus ook een SCSI raid controller kopen en als je dan een ultra 160 raid controller wil hebben ben je +/- 1250/1500 piek kwijt euh shit sorry |:(
€ 567,23 / € 680,67 :+ en daar wordt je niet vrolijk van.

Wat betreft die rpm's die je noemt...eenbeetje aan de hoge kant voor standaard schijfjes. De meeste SCSI nieuwe SCSI schijven hebben 10.000 rpm maar je hebt idd wel 15.000 rpm maar zoals je ziet heb ik 7200 rpm.

SCSI is voornamelijk bedoelt voor server idd of voor DTP pc's (denk aan de MAC uitvinder van SCSI d8 ik).
Tis wel gewoon leuk om te hebben en het is gewoon rete snel met veel data backuppen e.d. Ook een beetje genomen om mijn SCSI cdrom speler en SCSI schrijver een beetje bij te houden als ik Quake III aan het spelen ben :) Gisteren nog een ctje gefikt terwijl ik UT aan het spelen was...Buffer underrun wat is dat :) (op 12 speed fikken btw).

Wat betreft dat laatste heb je helemaal gelijk tis prijzig Ik was voor mijn controller (Adaptec 29160N) zo'n 800 piek kwijt en voor mijn schijfje 900 maar dan heb je ook wel iets dat behoorlijk alles bijhoudt. Is nu allemaal zo'n 1,5 jaar oud.

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 12:27 schreef vwkkadettgsi het volgende:

[..]

zou voor een maxtor gaan, een gozer die ik ken had 2x40gig ibm, binnen 2 weken bijna hdd's kaduuk, dan ben je niet blij |:( je zit toch ff zonder.

heb meer verhalen voor slechte ibm gehoord.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 januari 2002 12:54 schreef mikevanrooijen het volgende:

[..]

EUh ff een en ander opmerken (of ik heb het fout)
SCSI pas beginnend bij 160 :? Als je Ultra 160 neemt zoals ik wel ja maar je hebt toch ook gewoon Ultra/Wide/Ultra Wide en weet ik allemaal niet en die varieren toch van 40/60/80 kweet ook niet prcies maar weet wel dat scsi NIET bij 160 pas begint. kheb zelf een ultra 160 schijfje die op 7200rpm draait 6,9ms. Nou dat hou je niet bij met een 100Mb IDE raid config. Ik heb tijdje geleden hier reviews over gelezen en ben daarna zelf aan het testen gegaan met twee identieke systemen maar dan een met ide ATA-100 7200 rpm raid en single SCSI 7200 rpm

Wat betreft dat SCSI raid...is heel erg leuk zat ik ook aan te denken. Dus ik vrolijk gaan zoeken naar een tweede Ultra 160 schijfje van 18,2GB...Geen probleem www.mycom.nl maar ja dan moet je dus ook een SCSI raid controller kopen en als je dan een ultra 160 raid controller wil hebben ben je +/- 1250/1500 piek kwijt euh shit sorry |:(
€ 567,23 / € 680,67 :+ en daar wordt je niet vrolijk van.

Wat betreft die rpm's die je noemt...eenbeetje aan de hoge kant voor standaard schijfjes. De meeste SCSI nieuwe SCSI schijven hebben 10.000 rpm maar je hebt idd wel 15.000 rpm maar zoals je ziet heb ik 7200 rpm.

SCSI is voornamelijk bedoelt voor server idd of voor DTP pc's (denk aan de MAC uitvinder van SCSI d8 ik).
Tis wel gewoon leuk om te hebben en het is gewoon rete snel met veel data backuppen e.d. Ook een beetje genomen om mijn SCSI cdrom speler en SCSI schrijver een beetje bij te houden als ik Quake III aan het spelen ben :) Gisteren nog een ctje gefikt terwijl ik UT aan het spelen was...Buffer underrun wat is dat :) (op 12 speed fikken btw).

Wat betreft dat laatste heb je helemaal gelijk tis prijzig Ik was voor mijn controller (Adaptec 29160N) zo'n 800 piek kwijt en voor mijn schijfje 900 maar dan heb je ook wel iets dat behoorlijk alles bijhoudt. Is nu allemaal zo'n 1,5 jaar oud.
THNX! Ik heb ook maar iets gehoord, was gewoon een stelling zeg maar :p,

en over dat ibm.... ik weet wel dat er gezeik was met 75GXP's, maar dat is toch allemaal opgelost?

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik draai hier al een week een Maxtor 40gig Udma 133 7200 rpm
voorheen had ik een Quantum 10gig Udma33 5400rpm
ennuh ik kan wel zeggen dat het inderdaad nogal wat scheelt *D

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[forum=6] >> [forum=21]

• shardphoenix
  • Laatst online: 05-03 12:05
toch wel grappig eigenlijk een goed 1,5 jaar geleden was maxtor de grote boosdoener heb ik mij laten vertellen. Bij MyCom Eindhoven waren toen bijna meer schijven teruggekomen (kaduuk) dan dat er verkocht waren :+

Maxtor was echt zooi d8 iedereen en iedereen klaagde en klaagde maar. Nou misschien heb ik geluk want ik heb
1x Quantum Atlas IV 18,2 GB Ultra 160 SCSI
1x Maxtor 40 GB 5400 rpm ATA 100
1x Maxtor 30 GB 5400 rpm ATA 100
1x Maxtor 40 GB 7200 rpm ATA 100
en nog 1 in andere pc
1x Maxtor 20 GB 5400 rpm ATA 100

Ik heb hier nog nooit maar dan ook nooit geen problemen mee gehad. OP stage ALLEMAAL Maxtor schijfjes nog nooit eentje zien crashen (ik zeg al misschien geluk)

Alle harde schijfjes zijn minimaal een 1,5 jaar oud :)

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:41
Maxtor + Quantum = Maxtor

De kwaliteit van Maxtor is er erg op vooruit gegaan na de overname van Quantum. :P
Pagina: 1