Toon posts:

Welke router vcor kabelinternet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een router aanschaffen, alleen nu zijn er redelijk veel verkrijgbaar. Hij moet een internetaansluiting van Chello delen. Nu werkt Chello alleen op het MACadres van de orginele netwerkkaart. Ik neem aan dat je dat een router nodig hebt waarvan je het MAcadres kunt wijzigen, zodat die hetzelfde is als de orginele kaart.

Welke router heeft deze functie, en is kwalitatief goed, en betaalbaar?
Of is er een andere oplossing met dat MACadres?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zoek maar eens naar de Draitek Vigor, ik weet niet of ie kan clonen.

• HunterPro
  • Niet online
wat dacht je van een freeSCO bak met gewoon je Chello netwerkkaart er in?

Verwijderd

Je kan Chello ook gewoon bellen. Dan zeg je dat je een andere netwerkkaart gebruikt en dan geeft je het mac adres van je router op. C'est simple.

Ga er maar wel even voor zitten als je ze belt >:)

• HunterPro
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 12:22 schreef RedDot het volgende:
Je kan Chello ook gewoon bellen. Dan zeg je dat je een andere netwerkkaart gebruikt en dan geeft je het mac adres van je router op. C'est simple.

Ga er maar wel even voor zitten als je ze belt >:)
en dan vooral zeggen dat 't een router MAC adress is :+
ik denk niet dat Chello 't leuk vindt als je andere apparatuur dan hun meuk gaat gebruiken :o

Oh ja, ook nog ff UTFS en UTFG :) :+

• DJ Adidas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10-2025
Op donderdag 10 januari 2002 12:15 schreef Unlockall het volgende:
Ik wil een router aanschaffen, alleen nu zijn er redelijk veel verkrijgbaar. Hij moet een internetaansluiting van Chello delen. Nu werkt Chello alleen op het MACadres van de orginele netwerkkaart. Ik neem aan dat je dat een router nodig hebt waarvan je het MAcadres kunt wijzigen, zodat die hetzelfde is als de orginele kaart.

Welke router heeft deze functie, en is kwalitatief goed, en betaalbaar?
Of is er een andere oplossing met dat MACadres?
Als je Chello hebt werkt het ook als je hem aan een andere netwerkkaart hangt.
MAC Adres is dus voor het Kabelmodem niet zo belangrijk.
Zoals al gezegt door KillerAce is een DRAYTEK VIGOR 2200-Series een hele goede oplossing.
Ik heb het steeds met een Win2000-Server gedaan, maar zit nu ook te wachten totdat ik m'n Vigor binnen krijg.
Zijn zeer makkelijk te configureren en de meeste hebben een ingebouwde 4 poorts 10/100 Switch, Vuurmuur, DHCP enz enz .. >:)

B. Gates said: "640 should be enough for everyone." I think he meant 640 PB ;-)

Verwijderd

Ik gebruik hier een Linksys router welke probleemloos werkt. Het gewenste mac address is vrij makkelijk in te voeren, sterker nog, ik heb het mac address van mijn netwerkkaart ingevoerd, en deze netwerkkaart hangt gewoon weer achter de router in een van mijn pc's. Ik heb de goedkope versie met een losse hub, je heb ze ook met een ingebouwde hub.

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 12:23 schreef xeninex het volgende:

[..]

en dan vooral zeggen dat 't een router MAC adress is :+
ik denk niet dat Chello 't leuk vindt als je andere apparatuur dan hun meuk gaat gebruiken :o
Aan een mac adres kan je niet zien wat voor soort apparatuur het is. Het kan toch zo zijn dat je als domme gebruiker een nieuwe Packard Bell heb gekocht met een netwerkkaart? Chello maakt er ABSOLUUT geen probleem om het mac adres te veranderen in hun database.

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 12:24 had DJ Adidas niet echt een slimme opmerking:

[..]

Als je Chello hebt werkt het ook als je hem aan een andere netwerkkaart hangt. ...
Chello is overal anders! In Amsterdam (oud a2000) moet je aan Chello opgeven dat je een ander mac adres wil gebruiken.

Beetje kortzichtig

• HunterPro
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 12:26 schreef RedDot het volgende:

[..]

Aan een mac adres kan je niet zien wat voor soort apparatuur het is. Het kan toch zo zijn dat je als domme gebruiker een nieuwe Packard Bell heb gekocht met een netwerkkaart? Chello maakt er ABSOLUUT geen probleem om het mac adres te veranderen in hun database.
Moet je de helpdesk 'ns bellen:

'ik wil me mek adres wijzigen mevrouw'
'wij hebben geen hamburgers'
'neej ik bedoel het identificatienummer van me netwerkkaart'
'oh dan ga ik even voor u vragen wie ik daarvoor moet hebben'
kwartier later:
'deze service kan ik U helaas op dit moment niet verlenen, wilt U dit via de email-helpdesk regelen?'

believe me it happens >:)

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Even over wat wel en niet kan bij Chello: zoals we in eerdere discussies gezien hebben, verschilt dat nogal per regio. Als Pietje in Amsterdam dus de Chello-helpdesk moet bellen alstie een andere netwerkkaart wil gebruiken, betekent dat *niet* dat Jantje in Rotterdam dat ook moet doen alstie een andere netwerkkaart heeft.

Gewoon proberen dus.

Nog een tip: als je de Chello-helpdesk belt, en ze nemen nog op ook, vraag dan wie je aan de lijn hebt en schrijf het op, alsmede datum, tijd en gemaakte afspraken. Bel dan een dag later terug (indien nodig) en zeg met wie je hoe laat waarover gesproken hebt, en dat je wilt dat men controleert of het al gedaan is.
Helaas spreek ik uit ervaring :(

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 12:37 schreef xeninex het volgende:

[..]

Moet je de helpdesk 'ns bellen:

'ik wil me mek adres wijzigen mevrouw'
'wij hebben geen hamburgers'
'neej ik bedoel het identificatienummer van me netwerkkaart'
'oh dan ga ik even voor u vragen wie ik daarvoor moet hebben'
kwartier later:
'deze service kan ik U helaas op dit moment niet verlenen, wilt U dit via de email-helpdesk regelen?'

believe me it happens >:)
Ten eerste: Als dit een grapje is ben je niet grappig. |:(

Ten tweede: Zelfs die juffies die je als eerste aan de lijn krijgt weten wat een mac adres is. En zo niet dan stoppen ze je meteen door naar iemand die het wel weet. Het enige probleem zijn de monsterlijke wachttijden.

Mijn ervaring met zeker 6x een mac adres te hebben doorgegeven.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op donderdag 10 januari 2002 12:26 schreef RedDot het volgende:

[..]

Fout, dat is wel degelijk zo, het adres is opgebouw uit series cijfers en letters, waarvan 1 serie aangeeft om wat voor apparatuur het gaat. er zijn lijsten voor, maar ik heb ff geen zin om het voor je op te zoeken.

B.t.w.

Chello heeft verschillende werkwijzes, dus regio's waarin je WEL gekoppeld bent aan je macadres en regio's waarin dit niet zo is.

Ik zit in regio Gelderland op com21 vast ip-adres, en dus niet gekoppeld aan macadres, ik d8 dat het bij terayon wel zo was. en benninkort beginnen ze met Motorola's.

Verwijderd

Als je Chello hebt werkt het ook als je hem aan een andere
netwerkkaart hangt.
MAC Adres is dus voor het Kabelmodem niet zo belangrijk.
Tis idd overal anders, maar in veel gevallen wordt
het IP adres uitgedeeld aan een MAC adres,
net als BOOTPTAB idee.
Je MAC moet dus geregistreerd zijn bij hun.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
in de FAQ staat ook e.e.a over macadressen. Hier (Chello in Arnhem, COM21 modem) maakt het niet uit wat voor netwerkkaart/welk macadres dat mijn netwerkkaartje heeft, maar in linux kun je dat macadres zeer eenvoudig opgeven, en bij een aantal kaarten in windows ook. Maar een hardwarematige router is andere koek denk ik.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

je bedoeld www.coffer.com *D
Op donderdag 10 januari 2002 12:48 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Fout, dat is wel degelijk zo, het adres is opgebouw uit series cijfers en letters, waarvan 1 serie aangeeft om wat voor apparatuur het gaat. er zijn lijsten voor, maar ik heb ff geen zin om het voor je op te zoeken.

B.t.w.

Chello heeft verschillende werkwijzes, dus regio's waarin je WEL gekoppeld bent aan je macadres en regio's waarin dit niet zo is.

Ik zit in regio Gelderland op com21 vast ip-adres, en dus niet gekoppeld aan macadres, ik d8 dat het bij terayon wel zo was. en benninkort beginnen ze met Motorola's.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op donderdag 10 januari 2002 13:00 schreef MASH_MAN het volgende:
je bedoeld www.coffer.com *D
[..]
Kijk da's nou ff klasse! ;)

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:38
Ondertussen is er al flink offtopic geluld.

Maar de vraag blijft.
Als suggestie werd de Vigor 2200 aangedragen, maar deze is vrij duur ( 160 urotje's )
Wat kan je verwachten van een goedkopere router?
Zelf zat ik aan deze te denken http://www.tweakers.net/pricewatch/26875
Maar een Etech is ook net wat duurder!?

Wat is wijsheid voor het delen van internet naar 4 computers ( hub's al aanwezig ).

American Express vraagbaak

Pagina: 1