Palm 505 OS taal veranderen ? (505 voor 359 euro)

Pagina: 1
Acties:

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:54
Hoi,

Gisteren in de Mediamarkt geweest (Duitsland) en heb daar de Palm 505 voor 359 Euro gezien (ja, incl. btw en geen grapje)
Nu zal het OS dat erbij zit wel in het Duits zijn wat meestal het geval is met software die bij Duitse hardware zit.
Is het dus mogelijk om het OS van de 505 te flashen met de Engelse versie?
Waar kun je de engelse versie krijgen? (heb em niet gezien op palm.com)
Heeft iemand dit al eens gedaan? Ik wil niet met een Duits OS komen te zitten en niet mijn Palm meteen om zeep helpen.

Thanks

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
Dit is de EFIGS versie.
Kun jij bij het booten/starten kiezen welke taal je wilt.

English/French/Italian/German/Spanish

Je kan natuurlijk de US versie erover flashen om meer Flash ROM vrij te hebben..

• rvrbtcpt
Dit is de EFIGS versie.
EFIGS = ?
Je kan natuurlijk de US versie erover flashen om meer Flash ROM vrij te hebben..
Waar kan ik die US versie halen? En zitten bij zo'n update dan ook de applicaties die er standaard bij zitten of moet je die dan nog lost installeren ?

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op donderdag 10 januari 2002 12:58 schreef Frijns.Net het volgende:

[..]

EFIGS = ?
[..]
Op donderdag 10 januari 2002 12:45 schreef QuarK het volgende:
Dit is de EFIGS versie.
Kun jij bij het booten/starten kiezen welke taal je wilt.

English/French/Italian/German/Spanish
:? Staat er toch: English/French/Italian/German/Spanish :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• rvrbtcpt
Staat er toch: English/French/Italian/German/Spanish
Ja eh, wist ik veel dat het zo makkelijk zou zijn. Normaal worden de meest coole afkortingen bedacht voor ik weet niet wat :)

Maar misschien dat toch nog iemand antwoord op mijn vragen kan geven.

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
Op donderdag 10 januari 2002 12:58 schreef Frijns.Net het volgende:
Waar kan ik die US versie halen? En zitten bij zo'n update dan ook de applicaties die er standaard bij zitten of moet je die dan nog lost installeren ?
Die US versie kun je in het illegale circuit vinden, volgens mij biedt Palm die niet aan voor eindgebruikers.
Het enige wat er in de EFIGS versie meer in zit zijn de extra talen, de applicaties zijn hetzelfde.

Je kan alleen flashen met de serial cradle (misschien brengt Palm binnenkort een USB progje uit).
Je kan ook een programma genaamd JackSprat gebruiken om die extra talen weg te halen.

Als je genoeg hebt aan de 8 MB RAM moet je hier gewoon afblijven. Als dit te weinig blijkt te zijn moet je eens verder gaan denken, het is namelijk mogelijk om 1,7 MB extra ROM te gebruiken voor programma's..

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
uh 505 voor 359 euro! :9~ hebbuh! (zodra ik geld heb >:))

maar uh waar heb je uhm vandaan? nog gewoon bij EEN mediamarkt in Duitsland?

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

• rvrbtcpt
Deze aanbieding is geldig t/m zaterdag en de pallets waar de dozen op staan (sommige nog met extra 16mb RAM kaart) zijn aardig op aan het raken zowel in het filiaal in Aken als in Hertzogenrath (bij Kerkrade)
Zaterdag zal het geheel wel uitverkocht zijn en dan zal de prijs wel weer een slordige 100 euro omhoog gaan.
Waarschijnlijk is deze aanbieding geldig in alle filialen. En je kunt em ook online bestellen.

Als je een auto hebt kun je het beste naar Hertzogenrath rijden. Gewoon de autoweg naar Heerlen volgen en afslag Simpelveld nemen (Niet naar Simpelveld (rechtsaf) maar linksaf rijden dan kom je er vanzelf)
Met de trein naar Maastricht en de Interliner naar Aken werkt ook goed, zelfs met OV.

Gisteren ben ik er geweest en volgens die lui in de winkel is het enkel en alleen Duits, ze konden alleen niet uitleggen waarom het demo model waar je mee kunt spelen dan in het Engels is. Vandaag ga ik em halen, ik heb Palm OS 4.1 ondertussen dus ook als ie in het Duits is dan raak ik dat snel genoeg kwijt :)
Het leek er echter meer op (we hadden em ff gereset) dat je gewoon de taal kon kiezen bij de eerste keer.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:45
ik had een Engelse voor die prijs 2 maanden terug (direct bij Palm vandaan, soort van pc prive voor palms).
Het is volgens de mensen die ik ken die bij Palm werken gewoon mogelijk om 'm te flashen naar Engels (zal wel kijken of ik erachter kan komen hoe precies)

• rvrbtcpt
Het zou erg handig zijn als je aan die info zou kunnen komen en eventueel de bijbehorende software.
Ik zag dat de OS 4.1 upgrade al te krijgen was maar niet voor de 500/505.
Die zal wel niet op de 505 werken? En dan is het nog maar de vraag of een upgrade een volledige nieuwe versie is zodat je alle oude zooi kwijtraakt of dat ie echt alleen maar bepaalde onderdelen update.

• rvrbtcpt
Geweldig. Je kon de taal kiezen :)

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 11:51 schreef Frijns.Net het volgende:
Hoi,
Is het dus mogelijk om het OS van de 505 te flashen met de Engelse versie?
Waar kun je de engelse versie krijgen? (heb em niet gezien op palm.com)
Heeft iemand dit al eens gedaan? Ik wil niet met een Duits OS komen te zitten en niet mijn Palm meteen om zeep helpen.
Thanks
Zoek eens naar "jacksprat" bij google.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 10:16 schreef ApoeItoe het volgende:

[..]

[behulpzaam]
[/behulpzaam]
Kleine moeite, groot plezier! :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 12:02 schreef pven het volgende:

[..]

[behulpzaam]
[/behulpzaam]
Kleine moeite, groot plezier! :)
En wat bedoel je hier dan weer mee, moet ik het soms voorkauwen? Ik heb zelf nog nooit met dat programmaatje zitten spelen maar weet wel dat je Palm's met een EFIGS os hiermee kunt tweaken...

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Jacksprat heeft nog steeds niet echt een naam voor stabiliteit....

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 15:05 schreef ApoeItoe het volgende:

[..]

En wat bedoel je hier dan weer mee, moet ik het soms voorkauwen? Ik heb zelf nog nooit met dat programmaatje zitten spelen maar weet wel dat je Palm's met een EFIGS os hiermee kunt tweaken...
Sorry hoor, weet ik veel dat jij niet weet wat :) betekent ... |:(

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03 13:11
Ej

Ik zie hier dat de taal van een Palm dus veranderd kan worden, geld dit voor alle series?

En hoe zit het met Compaq IPaq met Pocket PC 2002..

Ja ik ga vanaaf ff naar Duitsland ff kijke :9~

• real_jd
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

real_jd

Go ahead punk... Make my day!

De Palm m505 is trouwens nog steeds in de aanbieding bij de Mediamarkt. Alleen niet meer voor 359. Hij kost nu 429. Da's nog altijd een stuk goedkoper dan in Nederland.
Pagina: 1