Verwijderd

Topicstarter
Het wordt vaak 'belooft' op sites waar je MP3/CD Spelers kan kopen, dat de firmware upgraded kan worden.

IVM opkomende Bestand Formaten, zoals MP3 Pro enzo en Ogg.

Ik geloof daar werkelijk helemaal niets van !

Okee de firmware is te upgraden, bugs eruit en evt meer functies, of verbeterde functies.

Ik heb een Soul DMP-01, en men houdt gewoon eens op met het nieuw uitbrengen van een latere firmware....

Denk je echt dat ze je nog meer 'value for money' gaan geven?

Het product wordt dan opeens niet meer door nwe firmware ondersteund.

De sales zijn okee geweest, en nu is het tijd om een player te maken, die (weer?) alle nwe bestanden aankan, want dan is er weer een nwe productlijn bedacht.

Een oude techniek weer in een andere verpakking , en hup er is een SLIMX 450 ineens, en een SLIMX 550, en zo ga je maar door.

Dus beloftes over firmwares die andere opkomende formaten aankunnen?

Geloof het maar niet !

Is er weer een nw speeltje De IRIVER SLIMX, en ja hoor, weer die verdomde beloftes.

Je kan gewoon een IRIVER SP 90 of SP 100 nemen, en je roelt de pan uit.

Ze spelen allemaal alleen WMA/MP3/audio cd en niks anders.

Ik haat die loze beloftes.....

GRUNT

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

ik heb al regelmatig een firmware upgrade gedaan voor mijn Rio500 Mp3 dingetje, dus het is wel degelijk waar.

Jij kan het dus niet geloven... ...ik upgrade gewoon eens in de zoveel tijden na een beter menutje en verbeterde ondersteuning.

(400ste post :P)

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• j0ck0z
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Op donderdag 10 januari 2002 14:48 schreef aardbeix15 het volgende:
ik heb al regelmatig een firmware upgrade gedaan voor mijn Rio500 Mp3 dingetje, dus het is wel degelijk waar.

Jij kan het dus niet geloven... ...ik upgrade gewoon eens in de zoveel tijden na een beter menutje en verbeterde ondersteuning.

Precies! :)

PB 3.2

Verwijderd

Ik heb de Iriver 2 ook eens geupgraded, omdat de bugs er uit waren gehaald en de playlists worden nu beter ondersteund. Sommige mensen vroegen hierom en toen heeft Iriver ze in een nieuwe fw gezet.

FW upgrades zijn dus best handig, vooral als je toch nieuwere functies wilt of als blijkt dat bepaalde menu's aangepast moeten worden. Er is geen beter testpubliek dan alle kopers tezamen...

Verwijderd

Topicstarter
Jep, betere menu's enzo, dat klopt wel.

Ik had dat eens met de Soul DMP-01.

Maar wat ze beloven, van ja als latere andere bestandsformaten komen, dan kan je upgraden.

Aan me hoela, daar klopt dus iets niet...

Beetje de bugs eruit enzo, maar nwe formaten?

Dat doen ze niet, en dat vind ik misleiding, je denkt dan vanne nou okee he, ik krijg later een betere speler, lees met meer bestandsformaten.

Daar is dus niks van waar, en dus erger ik mij eraan dat ze dus wel die dingen voorspiegelen.

Jij denkt, ach argeloos als je bent in het begin, ah mooi, dan later heb ik meer waar voor mijn geld, nwe firmware etc

Ja als er nwe bestandsformaten komen (MP3 Pro etc) dan kunt u de firmware bijwerken......

NOT

Verwijderd

De Nex II heeft na een fw upgrade opeens een resume functie dus het is wel degelijk handig. Kijk na 5 jaar zullen ze niet meer met fw upgrades komen voor een 5 jaar oude speler.

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 14:48 schreef aardbeix15 het volgende:

yep, maar ik weet nog dat diamond in het begin beloofde dat de rio500 ook WMA zou ondersteunen... is dus nix van terecht gekomen, het processortje zou te langzaam zijn. En er is ook nog steeds een kleine bug met 128MB flash kaartjes die ze er niet meer uit hebben gehaald, ook dat hadden ze beloofd om te fixen.

Er waren zelfs nog wat probleempjes met 64MB kaartjes met firmware versie 2.15. Gelukkig hebben ze een paar daagjes 2.16 op hun site gezet die dat probleem in elk geval oplostte. Maar vreemd genoeg hebben ze die weer na een paar dagen van de site gehaald en die versie 2.15 der weer opgezet met brakke playlist editor en slechte ondersteuning voor 64MB kaartjes :? En ondertussen kun je al niet eens meer firmware van hun site downloaden (met de mededeling dat de software meegeleverd is op de cd |:( ).

En dat allemaal voor een mp3-speler waar ik anderhalf jaar geleden 700 piek voor heb betaald... dat vind ik dus eigenlijk best wel slechte ondersteuning :( Nou maakt ondersteuning voor WMA me geen 1e flikker uit aangezien al m'n mp3tjes in 192kbit mp3 zijn en ik die echt niet om ga zetten naar WMA. Gelukkig heb ik in elk geval versie 2.16 van de firmware weten te bemachtigen die in elk geval goed met 64MB kaartjes overweg kan. En zolang ik samsung/dane-elec kaartjes van 128MB koop kan ik die ook zonder problemen gebruiken. De playlist werkt ook weer naar behoren (ookal gebruik ik die niet vaak) dus al met al ben ik nog redelijk tevreden. Maar ik ben het dus wel met de topicstarter eens...
Ze beloven van alles maar de support is uiteindelijk schandalig

Verwijderd

Ik ben het er idd mee eens dat de fabrikanten zich niet houden aan de belofte dat er nieuwe codecs zullen komen. Iriver zegt dit ook iedere keer als er een nieuwe speler komt, maar er is nog steeds geen fw met een nieuwe codec gekomen. Ik zit daar niet mee, omdat ik toch alleen maar 4 gig aan mp3z op 192 kbit heb >:)

Daarnaast hebben ze wel de bugs enz. eruit gehaald :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik vind het wel verlakkerij...

Onnozele potientiele kopers van mp3/cd spelers iets voorspiegelen wat niet waar is.

Je denkt argeloos als je bent, je hebt nog nooit zo'n ding gekocht, en je denkt (die beloftes lezende) "Ah mooi, dat ding gaat ook toekomstige codecs ondersteunen, daz mooi dan he"

Kopen die hap denk je dan, en je sleept je hard verdiende 598 gulden uit je zak waar je met hartzeer afscheid van neemt.

BLIJKT het niet waar te zijn, niks toekomstige codecs in nieuwe firmware

En daar kan ik niet tegen, liegen...
Pagina: 1