Telkens nieuwe CPU bij reboot A7V266-E

Pagina: 1
Acties:

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Telkens als ik m'n PC van de stroom afhaal en daarna de stroom er weer opzet en de pc aanzet, geeft de BIOS aan dat er een nieuwe CPU is geinstalleerd.

De ASUS reset vervolgens de bios met de melding: Since you install an new CPU...blabla, en zet de bus terug op 100MHz

Wat kan ik hieraan doen? Mijn geheugen en CPU en Mobo zijn zeker goed, dus zou een nieuwe BIOS soelaas bieden?

Dato DUO synth voor twee

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

hellfire_ultd

Effe checke!

Ik zou zeggen, probeer gewoon eens een vernieuwde bios.
Als het niet helpt, kan je altijd nog je oude bios terugzetten.

Verwijderd

Nieuwe bios, als dit niet helpt, terug naar de winkel met je mobo. (eventueel proc meenemen ;) )

• Kool
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Als ie andere instellingen ook vergeet in het bios, is het batterijtje op je mobo misschien kapot?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Of de CMOS Clear jumper vergeten terug te zetten op de juiste positie?

Verwijderd

Batterijtje van je mobo is misschien gewoon brak.
probeer ff een nieuw batterijtje. bios reset.
dit kan weleens helpen

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Dank.

Ik heb toch de laatste twee uur vrij. Ga ik es ff lekker m'n pc'tje fixen

Dato DUO synth voor twee

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Na een (mislukt) oc actie en de spontane reboot / crash die daarop volgt zet hij die instellingen zowieso terug.

Tenminste dat is mijn ervaring...

Dus: was je aan het oc'en???

• mr_fragle
  • Laatst online: 06-05 12:57

mr_fragle

Don't forget the guide

Ik moet je teleurstellen. Je zal hier mee terug moeten. Ik heb precies hetzelfde gehad. Maar dan ook precies. Topic hier een week geleden gehad. Heb alles geprobeerd, jumper/bios flashen (drie versies)/nieuwe batterij.
Het hielp allemaal niks. Het gekke was dat het probleem zich niet naar 20 minuten voordeed (dus na 20 minz uitstaan weer aanzetten) maar pas naar meerdere uren. Dus dan kan je maar een keer per dag iets testen.

Ik ben terug gegaan na de winkel en daar bleek dat meerdere mensen hier last van hadden. Ook op GoT al meerdere topics hierover gezien. Ik kreeg een nieuw (wel werkend mobo), met de mededeling dat de batterijlader/houder kortsluiting veroorzaakte waardoor de batterij werd langzaam leeggezogen werd. Vandaar dat er meerdere uren tussen zat. Ik zal zo ff die URL van mijn topic zoeken.

edit:

URL gevonden: Bios vergeet instellingen

And now the most interresting part of deze grot

• Kool
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Misschien is dit de oplossing...

"Important Note to all A7V 266 / A7V266-E owners:

There is an error in the manual regarding the CMOS memory reset jumper (CLR_RTC):
It should read To clear, place a jumper on it, in normal operation DON'T place a jumper on it.

The manual tells it the other way round (To clear take off jumper, normal is with jumper)

I repeat: DO NOT place a jumper there during normal operation, this might damage your mainboard! In the forum there were quite a few posts about boards loosing date and settings after having been run with that jumper in place."

Bron: http://www.a7vtroubleshooting.com

• mr_fragle
  • Laatst online: 06-05 12:57

mr_fragle

Don't forget the guide

Op donderdag 31 januari 2002 12:44 schreef Kool het volgende:
Misschien is dit de oplossing...

"Important Note to all A7V 266 / A7V266-E owners:

There is an error in the manual regarding the CMOS memory reset jumper (CLR_RTC):
It should read To clear, place a jumper on it, in normal operation DON'T place a jumper on it.

The manual tells it the other way round (To clear take off jumper, normal is with jumper)

I repeat: DO NOT place a jumper there during normal operation, this might damage your mainboard! In the forum there were quite a few posts about boards loosing date and settings after having been run with that jumper in place."

Bron: http://www.a7vtroubleshooting.com
Dat vond ik idd ook vaag in mijn biosboekje. Maar deed het op beide manier niet. Met jumpercap=no og
Zonder jumpercap=vergeetachtig
Maarja, nu een nieuwe.

And now the most interresting part of deze grot

Pagina: 1