Nummerbehoud D*-->BEN, moeite waard?

Pagina: 1
Acties:

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik heb nu een D* Allin 180 abonnement en dat loopt 5 maart dit jaar af. Ik ben van plan over te gaan naar een BEN Regelmatig abonnement.

Nu kan ik natuurlijk nummerbehoud aanvragen, maar vaak hoor je dat dat soms maanden duurt, ook niet handig; dan kan je net zo goed een nieuw nummer nemen.

Nu heb ik wat vraagjes:
1. Hoe lang duurt het ongeveer?
2. Hoe werkt het? Moet ik nu al mijn D* abo opzeggen? Of doet BEN dat? En wanneer moet ik me nou bij BEN aanmelden? Moet dat nou meer dan 1 maand van tevoren? Dan betaal ik weer een maand ofzo 2 abo's...

Ik heb al op veel sites gekeken, maar nergens word je er echt wijzer van.

Verwijderd

ik heb daar ooit een folder over gelezen, lang geleden. Maar je moet een formuliertje invullen, waarbij je Ben machtigd jou oude nummer over te nemen. In die tussentijd (paar maanden idd.) bel je gewoon met je nieuwe D* en je krijgt dan op een gegeven moment een seintje van Ben dat op een bepaalde dag je nummer omgezet wordt. Je bent dan een middag of dagdeel onbereikbaar.

Vraag anders gewoon die folder aan. Die ligt wel ergens bij T for Telecom of dat soort zaken

• Mark_V
Verder niemand? Ik ben bij Belcompany geweest en die lui konden me ook niets vertellen (mutsie had een IQ lager dan mijn schoenmaat, en ik heb poezelige voetjes :+)

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

je sluit een Ben abbo af en geef aan dat je nummerbehoud wil. (neem naast bankafschrift en identificatie nu ook je meest recente Dutchtone rekening mee). In geen geval zelf je dutchtone abbo opzeggen want dan is nummer behoud onmogelijk!
Vervolgens krijg je een sim van Ben met een tijdelijk nummer (of eentje zonder nummer) in die tijd gebruik je gewoon je oude Dutchtone abbo(of prepaid) en sim. Na overleg tussen Ben en Dutchtone meldt Ben je op welke dag je nummer overgaat naar hun sim en je die dus voortaan moet gebruiken.

Ben vraagt, als enigste, geld voor nummerbehoud (10 euro oid).Reken op ongeveer een maand voordat alles rond is.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Bedenk wel dat je nogsteeds geen smsjes van mtn kan ontvangen omdat je overstapt. :{

• Mark_V
Maar dan moet je dus ongeveer 1 maand dubbel betalen? Want dan heb ik EN mijn oude D* abo (met eigen nummer), EN mijn nieuwe BEN abo (met nieuw nummer), of zie ik dat verkeerd?
Pagina: 1