Toon posts:

Amd en de toekomst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog steeds bezig aan een verslag over Intel processoren en Amd. En ik zit nu met een vraag.

Het gaat over de toekomst van AMD. iedereen heeft het over de komende 2 jaar, maar laten we iets verder kijken. bv. 5 jaar.

Om de snelheden te verhogen maakt AMD gebruik van het verhogen van de IPC en het behouden van een korte pipeline. Maar nu zit ik met de volgende vragen.

- Kan AMD altijd doorgaan met het verhogen van de IPC of zit hier een limiet aan ???
- De Ia-64 techniek zal (volgens een van jullie tweakers) als voordeel hebben dat een processor 2 wegen kan bewandelen. Zal men dan geen nadeel hebben met de branch prediction ??? want de processor kan 2 wegen bewandelen dus True en false. Dus heeft dan een langere pipeline dan altijd voordeel ???.

- Er schijnt ook een limiet te zijn aan het aantal transistors die op een processor zitten, Intel lost dit probleem op door de bbul techniek. De core komt in de verpakking van de processor te zitten, zo kunnen zij meer transistoren plaatsen zonder kortsluiting te maken. Meer transistoren kan dus zorgen voor hogere kloksnelheden.
Deze techniek is van intel, maar moet amd ook van deze techniek gebuik gaan maken ??? of gaan ze een andere techniek gebuiken om dit probleem te kunnen oplossen ???.

Dus is AMD bezig met een eiegen techniek ??? of zal men deze moeten gaan kopen van intel ???.

Met vriendelijke groet.

Kelderke !!!

Verwijderd

amd heeft nog niet direct zoon technniek nodig, omdat amd niet direct mikt op hogere frequenties. maar binnen 5 jaar ist nog altij den hammer peisk zen. deze proc moet ervoor zorgen dat den p4 nie te ver weg loopt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

edit:
laat maar..

Verwijderd

Topicstarter
Weet hier niemand echt een antwoord op ???? of heeft AMD nog gewoon even de technologie niet ???. .

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:06

Fuelke

Forza Ferrari

Hier heb je waarschijnlijk zelf aan gedacht, maar je zoektoch had ook kunnen beginnen op http://www.amd.com

Zal zelf eens gaan kijken op hun site of ik je wat verder op weg kan zetten.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Verwijderd

AMD heeft toch die gasten die de DEC Alpha RISC processoren maken een tijdje geleden overgekocht??
Ik mag aannemen dat AMD zeker gebruik gaat maken van deze kennis om snellere processoren te maken.

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

een athlon is een SISC processor ... de Alpha's zijn Risc processors ... een groot verschil

zo kan een risc op 500 Mhz best een athlon op 1Ghz voorbijsteken ...

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar je mag toch wel aannemen dat een bedrijf als amd weet hoever hun toekomstige processoren zouden moeten kunnen gaan. We krijgen nu eerst de thoroughbred en daarna de barton core. En dan komt de hammer uiteidelijk. Maar hoever ze met de hammer zouden moeten kunnen gaan???? da's niemand duidelijk. Oke dit wordt een processor die zowel 64 bits als 32 bits instructies kan ondersteunen. Maar tot hoeveel GhZ kunnen ze gaan ???.Oke Ghz zegt niet alles, maar het is wel de enige aanduiding over wat de toekomst gaat brengen.

Dus de hammer moet dadelijk zowel voor de server markt gaan dienen en voor de thuis markt.

Intel wilt hun p4 uitmelken tot 10 Ghz en gaan 2 verschillende banden laten lopen, 1 waar de 32 bits P4-Northwood en xeon vanaf rollen. EN 1 waar de itanium en de opvolger hiervan gaan afrollen.

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 11:47 schreef bogy het volgende:
een athlon is een SISC processor ... de Alpha's zijn Risc processors ... een groot verschil
Hoor jij mij zeggen dat een AMD een CISC processor is dan???
Ik bedoel alleen dat AMD gebruik maakt van de kennis van die jongens van DEC Alpha. De technieken die zij gebruiken voor een RISC kunnen ze misschien combineren met de technieken van een CISC.

zo kan een risc op 500 Mhz best een athlon op 1Ghz voorbijsteken ...
[/quote]

Dat heb jij heel goed *D

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
je moet ff de tweakers headlines door zoeken daar stond de roadmap van AMD over de komende 5 jaar.
Pagina: 1