Toon posts:

Photoshop 6: lange bestandsnamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Ik word helemaal gek van het feit dat als je een gif of jpgtje saved met "save for web" met PS6 dat hij grote bestandsnamen niet ondersteund. Hij kapt ze af op 27 karakters ongeveer.

Ik heb geen instelling gevonden, is er een oplossing voor ?

(ja en geen antwoorden als: gebruik kortere bestandsnamen >:) , het is namelijk nodig :) )

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

korte namen ingeven en later in WInExplorer hernoemen...

mag ik dan wel vragen waarom je in godsnaam meer dan 27 karakters nodig hebt?
Die worden allemaal over het net gestuurd hoor!
Jouw lange bestandsnamen maken dat mijn bandbreedtelimiet eerder bereikt is :( :)

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
ja zo doe ik het nu ook, maar dat is behelpen.

Het gaat om een grote site met gegenereerde code dat allerlei delen van de naam van zo'n plaatje erbij plaatst.

dus het wordt zo iets:

but_nav_top_dark_yellow_en_hl.gif

en dat soort ongein :)

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

lastig ja... gebruik hier ook namen als "watis-routebeschrijving-zoetermeer-groot.jpg", "wontehuur-spelregels-woonpas.jpg", "nieuwbouw-zoetermeer-dehoven.jpg" enz... en als ik alles afkort weet ik niet meer wat wat is (niet als je 10 grote sites zo moet beheren)... :{ maarja..

hmm deze is het langste
"watis-routebeschrijving-leidschendam-groot.jpg"
>:)

maarja... ik heb geen bananen..

Verwijderd

Topicstarter
haaahaa
jij bent gewoon te lui om goede vaste afkortingen te verzinnen :)

Maaareh niemand een oplossing ?

Waar zitten al die Photoshop-fanaten ?

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Als je nou een aantal medeklinkers weglaat:
bt_nv_tp_drk_yllw_en_hl.gif

wssa-rtbschrv-ldschndm-grt.jpg

• Tom
  • Niet online

Tom

Op donderdag 10 januari 2002 11:13 schreef Mikedigi het volgende:
haaahaa
jij bent gewoon te lui om goede vaste afkortingen te verzinnen :)
nee hoor... voor vaste dingen (backgrounds enz.) gebruik ik wel vaste afkortingen, maar voor losse artikelen wordt het een rommel als ik daar overal afkortingen voor ga verzinnen... wel een tijdje gedaan maar werd er niet duidelijker op... sindsdien gewoon normale namen.. is idd lang maar kan het wel makkelijker terugvinden dan nietszeggende korte naampjes (moet je het vervolgens weer in andere files opzoeken wat het is blabla)

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
Op donderdag 10 januari 2002 11:15 schreef cutter het volgende:
Als je nou een aantal medeklinkers weglaat:
bt_nv_tp_drk_yllw_en_hl.gif

wssa-rtbschrv-ldschndm-grt.jpg
cutter doet zijn naam eer aan ;)

ik was dit probl. trouwens nog nooit tegen gekomen..(moet zeggen dat ik ook meestal niet zulke lange namen gebruik..)

• arjen-h
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08-2025
Ik ben dat probleem ook wel een keer tegengekomen, ergens in het Safe-for-web menu kun je bijde opties aangeven dat de bestanden ook compatibel zijn voor Unix en Linux ofzo, als je die opties uitschakeld kun je wel lange namen geven.

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Volgens mij heeeft het er mee te maken dat een of ander mac osx filenenames maar aan kan tot 31 chars. Als photoshop voor win de filenames niet kleiner maakt is de exchangability met de mac slechter.

Wat ik me vervolgens afvraag is of de mac wel sites met files met meer dan 31 chars kan viewen??

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik gebruik in de regal altijd korte namen en zorg bij een site gewoon dat er systeem in zit, gestructureerd werken heet dat. vaak met een paar aantekeningen op papier van wat voor een prefix ik waar aan heb gehangen of een logische nummering hanteren. En werk je gestructureerd dan kom je een heel eind met 27 letters. Chaos is killing :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
ik zie wel een optie staan met "line endings" en die staat op win (ik gebruik winxp) en ik kan kiezen voor mac en unix

Verwijderd

Topicstarter
ok de discussie over het aantal karakters wil ik dus niet voeren :)

Het gaat erom dat ik dus meer karakters nodig heb of ik nu wil op niet.

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Heb je bij Edit --- Prefferences -- Saving Files de backward compatibillity uitgevinkt.

En bij save for web output saving files de filenmae campatabillity mac os en unix uitstaan.

Want bij mij doet ie het dan wel.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 januari 2002 11:43 schreef cutter het volgende:
En bij save for web output saving files de filenmae campatabillity mac os en unix uitstaan.
Die was het !

Perfect. Maar betekent dat dat nu mijn files niet meer leesbaar zijn op de mac ?

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Waarom zou je in hemels naam zulke lange namen willen gebruiken?! Damn. Ik heb altijd genoeg aan max. 10 char's.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:56

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle werkt gestructureerd maar heeft soms ook langere filenames nodig

banner_468x060_ixquick_kerstringtones_green.gif bijvoorbeeld.

Want ik heb ook een banner_234x060_hp_itbusinessmagazin_normal.gif. En een menu_frontpage_vacatures_selected.gif. Enzovoorts. Je ontkomt er gewoon niet aan, en ik baal dus ook wel een beetje van die beperking.

Zelf heb ik er een grondige pesthekel aan als iemand z'n images allemaal genummerd heeft of 'menuoptieA.gif' heeft genoemd. De filename moet zeggen wat de image voorstelt, en is het een banner dan wil ik dat zien aan de filename, is het een background dan ook, enzovoorts. En dan ontkom je gewoon niet aan lange beschrijvingen.

• OkkE

OkkE

Op donderdag 10 januari 2002 19:25 schreef Pelle het volgende:
Zelf heb ik er een grondige pesthekel aan als iemand z'n images [...] 'menuoptieA.gif' heeft genoemd.
Pelle heb duz een hekel aan * OkkE :)

Nee maar als je een grote site maakt is het zeker wel makkelijk om zulke duidelijke file-names te gebruiken. Zeker ook als je in een team werkt. Maar als ik een site maak voor me zelf dan doe ik het altijd gewoon zoals jij daarboven al zegt. Ik weet namelijk zelf wel welk plaatje wat is enzo. En vind kleine file-names nu eenmaal fijner.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 10 januari 2002 19:37 schreef OkkE het volgende:
Pelle heb duz een hekel aan * OkkE :)
Nah, laat ik mezelf dan even een beetje nuanceren:
Ik heb er een hekel aan als mensen filenames gebruiken die de inhoud/content van de image niet beschrijven, en zeker wanneer het een website betreft waarvan de kans er groot is dat er meer mensen mee zullen moeten werken dan alleen de maker.

Laatst moest ik even een spoedklusje doen voor een multinational, maar daar hadden alle images namen van a1.gif t/m e5.gif ofzo :(
Beetje jammer.

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 11:29 schreef cutter het volgende:
Volgens mij heeeft het er mee te maken dat een of ander mac osx filenenames maar aan kan tot 31 chars. Als photoshop voor win de filenames niet kleiner maakt is de exchangability met de mac slechter.

Wat ik me vervolgens afvraag is of de mac wel sites met files met meer dan 31 chars kan viewen??
MacOS X kan even veel chars aan als Windows :Z

maar sommige os niet waar onder andere het oude MacOS.

Maar voor MacOS X is het geen enkel probleem!

Verwijderd

2x post, sry

• OkkE

OkkE

Op donderdag 10 januari 2002 20:00 schreef Pelle het volgende:

[..]

Nah, laat ik mezelf dan even een beetje nuanceren:
Snapte het wel hoor :)
Laatst moest ik even een spoedklusje doen voor een multinational, maar daar hadden alle images namen van a1.gif t/m e5.gif ofzo :(
Beetje jammer.
Ja dat is inderdaad zwaar irrirant. Ik doe het meestal zo. Maar ik maak ook alleen me eigen website..
code:
1
menu1.gif, menu2.gif, top.gif, foto_me1.gif

Verwijderd

normaal als je grote websites hebt gebruik je betere directory structuren zodat je weer die lange namen niet nodig hebt.

(maak zelf ook grote websites)

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:22

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Op donderdag 10 januari 2002 11:11 schreef Tom het volgende:
hmm deze is het langste
"watis-routebeschrijving-leidschendam-groot.jpg"
>:)
[completely offtopic modus]
Leidschendam kix ass! Tom, woon jij daar ook ofzo?
tegenwoordig trouwens onderdeel van gem. Leidschendam Voorburg :(
[/completely offtopic modus]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 10 januari 2002 20:10 schreef sharky_k_ het volgende:
normaal als je grote websites hebt gebruik je betere directory structuren zodat je weer die lange namen niet nodig hebt.
Dat is niet waar. Soms moet je bijvoorbeeld andermans scripting gebruiken die het niet toestaat met directory's te werken, of moet wordt er met includes gewerkt die door meerdere files in verschillende directory's worden aangeroepen.

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 20:23 schreef Pelle het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Soms moet je bijvoorbeeld andermans scripting gebruiken die het niet toestaat met directory's te werken, of moet wordt er met includes gewerkt die door meerdere files in verschillende directory's worden aangeroepen.
klote is dat, maar dat komt gelukkig bij mij erg zelden voor.

• JAPie01743
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-11-2013
Op donderdag 10 januari 2002 20:00 schreef Pelle het volgende:

[..]

Beetje jammer.
Eeh Pelle, daar zijn programma's voor =)

Ik heb erg goede ervaringen met IrfanView, als je die nog niet kent: http://www.irfanview.com geloof ik. Is freeware!

Alles werkt met handige sneltoetsen, zoals F8 voor moven en F7 voor copyen. B voor een batch-opdracht (is heel uitgebreid: je hebt bijv. 6 verschillende algoritmen om afbeeldingen te schalen) en T voor Thumbnails. Hij kan afbeeldingen met B-spline schalen als je ze fullscreen wilt weergeven. Dat waren een paar leuke opties.

Ik bedoel: zo'n programma helpt je meestal weer uit de brand, dus zo'n ramp is het niet als je foute bestandsnamen tegenkomt (ik gebruik trouwens wel goede namen en dir's).

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op vrijdag 11 januari 2002 09:32 schreef JAPie01 het volgende:
Eeh Pelle, daar zijn programma's voor =)
Als ik andermans HTML of scripting aan moet passen, dan wil ik weten waar ik mee bezig ben. Dit zuigt:
code:
1
2
3
4
5
<a href="page1.html">[img]"menu1.gif"></a><br>
<a[/img][img]"menu2.gif"></a><br>
<a[/img][img]"menu3.gif"></a><br>
<a[/img][img]"menu4.gif"></a><br>
<a[/img][img]"menu5.gif"></a><br[/img]

En het gaat al helemaal mis als er onduidelijke tabelstructuren met veel geslicede images worden gebruikt.

En je hoeft mij niet te vertellen van programma's als IrfanView of ACDSee, I've seen them all maar het heeft hier alleen helemaal niks mee te maken.

• OzBoz

OzBoz

Op vrijdag 11 januari 2002 09:58 schreef Pelle het volgende:

[..]

Als ik andermans HTML of scripting aan moet passen, dan wil ik weten waar ik mee bezig ben. Dit zuigt:
code:
1
2
3
4
5
<a href="page1.html">[img]"menu1.gif"></a><br>
<a[/img][img]"menu2.gif"></a><br>
<a[/img][img]"menu3.gif"></a><br>
<a[/img][img]"menu4.gif"></a><br>
<a[/img][img]"menu5.gif"></a><br[/img]

En het gaat al helemaal mis als er onduidelijke tabelstructuren met veel geslicede images worden gebruikt.

En je hoeft mij niet te vertellen van programma's als IrfanView of ACDSee, I've seen them all maar het heeft hier alleen helemaal niks mee te maken.
Dat ligt er helemaal aan hoe je het documenteert, als je er logica in hebt zitten en dus geen achterlijke auto-slice-opties-en-idem-namen hebt gebruikt is er ook prima door derden uit te komen. Begrijp best dat de mensen van de generatie na DOS wat verwend zijn, maar het is toch echt een kwestie van structuur in je werk.

Verwijderd

Topicstarter
Ja als ze het nou zo zouden doen:
[code]<a href="cnt_default.html">[img]"cnt_default.gif"></a><br> <a[/img][img]"cnt_who.gif"></a><br> <a[/img][img]"cnt_where.gif"></a><br> <a[/img][img]"cnt_how.gif"></a><br> <a[/img][img]"cnt_contact.gif"></a><br>[/code] Dan[/img]:)

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op vrijdag 11 januari 2002 10:03 schreef OzBoz het volgende:
Dat ligt er helemaal aan hoe je het documenteert, als je er logica in hebt zitten en dus geen achterlijke auto-slice-opties-en-idem-namen hebt gebruikt is er ook prima door derden uit te komen.
Ik heb het over het geval dat je andersmans code aan moet passen; ik zie zelf vrijwel nooit commentaar in HTML staan in de zin van '<!-- hier begint menu -->' of '<!-- einde content -->'. Zelf doe ik dat wel, zeker omdat ik weet dat als ik een jaar daarna een keer iets aan moet passen, ik weer snel weet hoe het zooitje in elkaar zit.

Ben nu toevallig bezig met een lap code van iemand anders, en daarbij moest ik even image gaan vervangen. Als er op die image staat 'email' dan wil ik dat ook in de filename terugzien, en niet 'fc1.gif'. Helemaal niet als het ook nog eens geen link is en is omgever door een stuk of 20 'fc2.gif' en 'eb1.gif'-files.

Ik hoop voor de bouwer van de originele site dat hij z'n eigen gepruts wel snapt, maar ik zit me er alleen maar aan te ergeren, iets wat ik me van m'n eigen werk dat door anderen aangepast moet worden, heel erg moeilijk voor kan stellen.

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op vrijdag 11 januari 2002 10:12 schreef Mikedigi het volgende:
[..]
Dan weet je waar het over gaat >:)
Precies, jij snapt mij tenminste :)

• Tom
  • Niet online

Tom

Op donderdag 10 januari 2002 20:15 schreef Prammenhanger het volgende:

[..]

[completely offtopic modus]
Leidschendam kix ass! Tom, woon jij daar ook ofzo?
tegenwoordig trouwens onderdeel van gem. Leidschendam Voorburg :(
[/completely offtopic modus]
idd.. woon daar niet nee, zit klant van ons.

• OzBoz

OzBoz

Op vrijdag 11 januari 2002 10:12 schreef Mikedigi het volgende:
[code]<a href="cnt_default.html">[img]"cnt_default.gif"></a><br> <a[/img][img]"cnt_who.gif"></a><br> <a[/img][img]"cnt_where.gif"></a><br> <a[/img][img]"cnt_how.gif"></a><br> <a[/img][img]"cnt_contact.gif"></a><br>[/code] Dan[/img]:)
Ja... als jij dat nou ook zou doen kom je ook makkelijk uit met 27 karakters >:)

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 10:47 schreef Mikedigi het volgende:
Hi all,

Ik word helemaal gek van het feit dat als je een gif of jpgtje saved met "save for web" met PS6 dat hij grote bestandsnamen niet ondersteund. Hij kapt ze af op 27 karakters ongeveer.

Ik heb geen instelling gevonden, is er een oplossing voor ?

(ja en geen antwoorden als: gebruik kortere bestandsnamen >:) , het is namelijk nodig :) )
27 karakters :? right en je pagina heet zeker:
www.abcdefghijklmnopqrstuvwxyz.nl (26 karakters)

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op vrijdag 11 januari 2002 13:44 schreef Viviev het volgende:
Lezen vriend, lezen:
Op donderdag 10 januari 2002 19:25 schreef Pelle het volgende:
banner_468x060_ixquick_kerstringtones_green.gif banner_234x060_hp_itbusinessmagazin_normal.gif
menu_frontpage_vacatures_selected.gif
Enzovoorts.

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 13:44 schreef Viviev het volgende:

[..]

www.abcdefghijklmnopqrstuvwxyz.nl
verrek, die bestaat echt. :)
Pagina: 1